با افت شدید دما؛

سرمای پائیزی بیمارستان درجه یک رشت را لرزاند! / پرسنل به امید دریافت کارانه خود را گرم کنند!

حالا که دما به‌شدت افت پیدا کرده ظاهرا هیچ تمهیداتی جهت سیستم گرمایشی برای بیماران و پرسنل بیمارستان الزهرای رشت فراهم نشده است.

سرمای پائیزی بیمارستان درجه یک رشت را لرزاند! / پرسنل به امید دریافت کارانه خود را گرم کنند!

به گزارش ۸دی، بیمارستان الزهرا (س) رشت یا زایشگاه و همان بیمارستان حمایت مادران از دیرباز موردتوجه گیلانیان و محل شادمانی پدران و مادرانی بوده که یکی از بهترین اتفاقات زندگی‌شان که همان تولد نوزاد دلبندشان باشد در آن اتفاق افتاده است.

قدمت این بیمارستان به‌گونه‌ای است که ازهر گیلانی بپرسید یا خود در آن متولدشده یا یکی از اعضای خانواده‌اش درآن به دنیا آمده است.

در این مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی جز زایمان اقدامات درمانی دیگری از قبیل درمان EP، خونریزی‌های غیرطبیعی، حاملگی‌های پرخطر، سقط درمانی، درمان انواع ناباروری و نازایی‌ها و… انجام می‌شود.

بیمارستان الزهرا (س) در سال ۱۳۵۴ تأسیس شده و از آن سال بارها مورد مرمت و بازسازی قرارگرفته که آخرین مراحل تعمیرات آن در سال جاری به اتمام رسید و ظاهراً همین تعمیرات باعث شده که این بیمارستان به گرید A یا درجه‌یک ارتقاء یابد!

گرچه در تعمیرات و تجهیز اخیر بیمارستان، شاهد تغییراتی بودیم اما گزارش‌های رسیده حاکی از این است که هنوز سیستم گرمایشی در بعضی از بخش‌ها خصوصاً بخش لیبر و زایمان راه‌اندازی نشده و سرمای حاکم در بخش موجبات اعتراض مادران باردار بستری و حتی پرسنل بخش را فراهم آورده است.

بدیهی است حفظ آرامش بیمار خصوصاً مادر باردار برای وضع حمل، بسیار حائز اهمیت است و حفظ درجه حرارت مناسب محیط به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین این نیازها، برای مادر و نوزاد تازه متولد شده از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که متأسفانه در این بیمارستان با برودت فعلی هوا شاهد این هستیم که مادران و نوزادان در سرما به سر می‌برند.

حتی پرسنل بعضی از بخش‌های بیمارستان در زمان استراحت شب، هیچ وسیله‌ی گرمایشی در اتاق‌خواب ندارند و به خود می‌لرزند.

حالا جدا از مشکلات احتمالی ناشی از سرمای محیط برای مادر و نوزاد تازه متولدشده، خدا به داد بیمارانی برسد که قرار است زیردست پرسنل سرمازده‌ای مداوا شوند که بعد از طرح تحول و مراجعات زیاد بیماران، زیر بار فشار مضاعف کاری هم قرار گرفته‌اند و از طرفی باوجود وعده‌ووعیدهای فراوان نزدیک به یک سال کارانه و معوقات خود را دریافت نکرده‌اند!

پرواضح است که عدم وجود این مسائل انگیزشی و رفاهی، دست‌به‌دست هم می‌دهد تا خدمات‌دهی پرسنل به مراجعه‌کنندگان از استانداردهای خود فاصله بگیرد که این مسائل در یک بیمارستان درجه‌یک ابداً نباید مشاهده شود.

حال جای سؤال اینجاست که در این فصل پاییز که هنوز برفی باریده نشده و تا سرمای شدید گیلان فاصله است اما دما به‌شدت افت پیدا کرده چرا تمهیداتی جهت سیستم گرمایشی برای بیماران و پرسنل فراهم نشده و تا کی قرار است که این بیمارستان درجه‌یک! رشت در سرما بلرزد؟! و ابتدایی‌ترین نیاز بیماران و پرسنل یعنی دمای محیطی مناسب تأمین شود؟

امیدواریم مسئولین محترم دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تدبیری برای حل این مسئله بیندیشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه