پنج دانش آموز از گیلان به مجلس دانش آموزی راه می یابند

رییس سازمان دانش آموزی استان گیلان گفت : پنج دانش آموز از گیلان با برگزاری انتخابات به مجلس دانش آموزی راه می یابند.

پنج دانش آموز از گیلان به مجلس دانش آموزی راه می یابند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا،عمران کرمی گفت : هفتمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی فردا در استان گیلان در دو سالن مجزا ویژه دختران و پسران برگزار می شود .

وی اظهار داشت : در این انتخابات ۳۳ دانش آموز دختر و ۳۳ دانش آموز پسر از منتخبان شورای دانش آموزی ناحیه ، منطقه و شهرستان استان گیلان حضور می یابند.

رییس سازمان دانش آموزی استان گیلان خاطر نشان کرد : دانش آموزان شرکت کننده در این انتخابات هر کدام به مدت پنج دقیقه برنامه هایشان را به منظور کسب آراء اعلام می کنند.

وی تصریح کرد : پس از بیان برنامه ها ، دانش آموزان دختر و دانش آموزان پسر جداگانه از میان خودشان هشت نفر ˈچهار دختر و چهار پسرˈ را به عنوان هیات رییسه مجلس دانش آموزی استان گیلان انتخاب می کنند.

کرمی یادآور شد : هشت دانش آموز انتخاب شده به عنوان هیات رییسه مجلس دانش آموزی استان گیلان ، از میان خود پنج نفر را برای راهیابی به مجلس دانش آموزی برمی گزینند.

وی تصریح کرد : ترویج فرهنگ مشارکت، تعاون ، همکاری و مسوولیت پذیری ، زمینه سازی برای مشارکت فکری و علمی دانش آموزان در عرصه های مختلف آموزش و پرورش ، ترویج فرهنگ گفت و گو و مشورت بین دانش آموزان و بهره گیری از نظرات دانش آموزان در اصلاح قوانین ، مقررات ، طرح ها و برنامه های مربوط به آنها از اهداف برگزاری این انتخابات است.

وی بیان داشت : بحث و بررسی پیرامون مسایل و مشکلات دانش آموزان ، بحث و تبادل نظر در مورد راهکاری تقویت تربیت دینی ، اخلاقی و اجتماعی دانش آموزان و تقدیر از دانش آموزان برگزیده در زمینه های مختلف از جمله دینی ، اجتماعی ، علمی و هنری ، بحث و بررسی در زمینه انتظارات متقابل دانش آموز ، خانواده و جامعه از جمله وظایف اعضای مجلس دانش آموزی است .

انتخابات مجلس دانش آموزی هر دو سال یک بار برگزار می شود.

بیش از ۳۸۰ هزار دانش آموز در استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه