خبرنگار:‌ ابوالفضل شکری
مدیر کل اوقاف گیلان در املش:

وقف نوعی طغیان علیه رژیم سرمایه‌داری و ظلم و بی‌عدالتی است

مدیر کل اوقاف گیلان گفت:‌ وقف نوعی مبارزه حقیقی و عملی علیه طغیان و سرکشی مالی و ظلم و بی‌عدالتی رژیم سرمایه‌داری است.

وقف نوعی طغیان علیه رژیم سرمایه‌داری و ظلم و بی‌عدالتی است

به گزارش هشت دی، ستار علیزاده صبح امروز در همایش یاوران وقف املش که در سالن اجتماعات مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: یکی از جلوه‌های زیبای وقف جنبه باقیات و صالحات بودن و انفاق در راه خدا بودن آن است که در آن کرامت انسانی و حقوق شهروندی حفظ می‌شود.

وی وقف کردن را لبیک گفتن به کرامت انسانی و ندای فطری بشریت و ندای الهی دانست و افزود: وقف کردن نوعی یتیم نوازی و حرکت در مسیر کاهش شدید فقر در جامعه و نوعی مردم‌داری دینی و کاهش فاصله طبقاتی است.

مدیر کل اوقاف و امورر خیریه گیلان گفت: وقف به اندازه‌ای مهم است که رهبر انقلاب در ابلاغ سیاست‌های کلی نظام در حوزه علم و فن‌آوری بند ۵ و ۷ را به وقف اختصاص داده‌اند و تکلیف همه را در این زمینه مشخص کرده است.

وی وقف را نوعی مبارزه با اسراف و تکاثر ثروت دانست و اظهار کرد: وقف نوعی مبارزه حقیقی و عملی علیه طغیان و سرکشی مالی و ظلم و بی‌عدالتی رژیم سرمایه‌داری و دیکتاتوری رژیم مارکسیستی است.

علیزاده ادامه داد: وقف تزریق خوبی و امید و نشاط به جامعه و تزریق روحیه عدالتخواهی و اعتدال در جامعه است و وقف حلقه اتصال و تقرب به خداوند است و اراده نیک آدمی را زنده می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: وقف راهی برای حل مشکلات اقتصادی جامعه است و همه آدم‌ها از بی‌پول گرفته تا ثروتمند می‌تواند وقف کند.

علیزاده افزود: می توان با وقف بهترین کمک را به فقرا، داشمندان، دانش آموزان و … کرد.

وی جهاد فرهنگی و اخلاقی را از دیگر جلوه های ویژه وقف دانست و اظهار کرد: انفاق اموال هم از نوع جهاد در راه خداست و جهاد تنها اهدای جان برای خداوند نیست و در واقع واقفین با مال خود جهاد مالی و اقتصادی کرده‌اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه