حمیدرضا دنیادیده
ناصر وحدتی:

قبل انقلاب هرکسی کتاب می‌خواند به یک تا چند سال حبس محکوم می‌شد

ناصر وحدتی گفت: قبل انقلاب هرکسی کتاب می‌خواند به یک تا چند سال حبس محکوم می‌شد اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت شد که تروریست هرگز کتاب نمی‌خواند.

قبل انقلاب هرکسی کتاب می‌خواند به یک تا چند سال حبس محکوم می‌شد

به گزارش ۸دی، ناصر وحدتی صبح امروز در آیین تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتاب‌خوانی استان گیلان به نقش کتاب در سیر تکامل انسان اشاره داشت و اظهار کرد: در یک‌صد سال اخیر برای همه روشن‌شده است که کتاب برای تکامل انسان اهمیت بسیار زیادی داشته است.

وی به فرهنگ کتاب‌خوانی به دوران قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب کتاب درگیر تروریسم شده بود و حکومت فکر می‌کرد انقلاب از دل کتاب و کتاب‌خوانی بیرون می‌زند.

نویسنده و پژوهشگر موسیقی بابیان اینکه کارگزاران حکومت تصور می‌کردند تروریست‌ها درگذشته کتاب می‌خواندند و آدم می‌کشتند، گفت: قبل انقلاب هرکسی کتاب می‌خواند به یک تا چند سال حبس محکوم می‌شد اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت شد که تروریست هرگز کتاب نمی‌خواند و هم نوع خود را به خاطر مسائل ایدئولوژیکی نمی‌کشد.

خوانده ترانه‌های فولکلور گیلان با اشاره به اینکه هر کتابی ارزش یک‌بار خواندن را دارد، خاطرنشان کرد: ۱۶ عنوان کتاب را به رشته تحریر درآورده‌ام و قبل از اینکه یک آوازخوان باشم، یک نویسنده کتاب هستم.

وحدتی بابیان اینکه درگذشته شاخص نشر کتاب کم بود اما اکنون شاهد انقلابی در نشر کتاب هستیم، افزود: درگذشته طی یک سال کلاً ۲ هزار عنوان کتاب داشتیم اما اکنون هر ناشری در ماه ۶۰ عنوان کتاب چاپ می‌کند که سالانه یک‌صد هزار عنوان کتاب چاپ می‌شود.

وی از کتابت واژه‌شناس گیلانی خبر داد و گفت: ۱۵ واژه‌شناس گیلک از کل استان را دعوت کرده‌ایم و در تلاشیم تا جلد اول کتاب را که هم‌اکنون در حال رایزنی با ناشر هستیم، تا سال آینده به بازار عرضه کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه