سکه رکورد افزایش ۲۰۰ هزار تومانی را شکست/ احتمال کاهش قیمت در روز‌های آتی

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به توقف رشد قیمت سکه در روز‌های آتی گفت: با توجه به افزایش تقاضای عمده در بازار سکه در هفته‌های اخیر موجودی بازار سکه کفاف تقاضا را نمی‌دهد.

سکه رکورد افزایش ۲۰۰ هزار تومانی را شکست/ احتمال کاهش قیمت در روز‌های آتی

 

به گزارش ۸دی به نقل از میزان، قیمت سکه و ارز در ماه‌های اخیر رکورد جدید را ثبت کرد تا جایی که قیمت فروش سکه تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ارز تا ۴۱۰۰ تومان افزایش یافت.

این در حالی است که در روز‌های گذشته شاهد کاهش هر چند اندک قیمت سکه و ارز همسو با هم در بازار هستیم و قیمت سکه بهار آزادی تا ۳۰ هزار تومان و سکه حدود ۱۰۰ تومان کاهش پیدا کرد که کارشناسان بازار سکه و ارز معتقدند روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و ارز در روز‌های آتی ادامه خواهد داشت.

در این رابطه محمد کشتی آرای در گفت و گو با خبرگزاری میزان در خصوص علت تداوم افزایش قیمت سکه در بازار بیان کرد: رشد قیمت سکه در هفته‌های اخیر منطق اقتصادی ندارد و رشد قیمت سکه در چند هفته اخیر موجب شده تا قیمت کاذب سکه به بیش از ۲۰۰ هزار تومان برسد که در معاملات بازار سکه این چنین افزایش قیمت سکه تجربه نشده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به پیش بینی کارشناسان اقتصادی مبنی بر روانه شدن سرمایه مردم به بازار سکه پس از کاهش نرخ سود بانکی موجب شد تا در این بازار شاهد افزایش تقاضا باشیم که اغلب این تقاضا در سطح عمده در بازار ایجاد شده و این امر موجب تشدید افزایش بیش‌تر قیمت سکه در بازار شد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به کمبود در بازار سکه در مقابل تقاضا تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضای عمده در بازار سکه در هفته‌های اخیر موجودی بازار سکه کفاف تقاضا را نمی‌دهد.

کشتی آرای یادآور شد: افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت جهانی در هفته‌های گذشته تقاضای سکه را در بازار افزایش داده است.

وی در توضیح شرایط قیمت سکه در روز‌های آینده خاطر نشان کرد: افزایش کاذب قیمت سکه در روز‌های آتی کاسته خواهد شد و این امر با کاهش تقاضا محقق می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه