کاربران کم‌ مصرف نگران اینترنت غیرحجمی نباشند

وی نوشت: در مصرف منصفانه ترافیک داخلی بایستی حداقل دو برابر ترافیک بین الملل لحاظ ‌شود و تاریخ اجرای این مصوبه قبل از دهم آذرماه خواهد بود.

کاربران کم‌ مصرف نگران اینترنت غیرحجمی نباشند

 

به گزارش ۸دی، جهرمی، درباره اینکه گفته می شود شیوه فروش اینترنت غیرحجمی به زیان کاربران کم مصرف است، گفت: بازار، بازاری رقابتی است و سرویس های متعدد وجود دارد؛ هم DSL و هم موبایل در بازار به ارایه خدمات پرداخته اند.
به گزارش کلیک به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: سرویس های تلفن همراه هنوز اقدام به ارایه بسته های حجمی می کنند و کسانی که حجم کمی مصرف می کنند، می توانند به سراغ اپراتورهای همراه بروند.
وی با بیان اینکه هنوز برای کم مصرف ها بازار خرید و جدول مناسب وجود دارد، خاطر نشان کرد: نکته دیگر این است که سازمان تنظیم مقررات رادیویی سقف تعرفه را مشخص می کند امروز قیمت یک گیگا بایت اینترنت ۳ هزار تومان در خدمات ثابت است، ولی در بازار رقابتی می توانید آن را هزار تومان نیز خریداری کنید.
وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: ما مدل را عوض کردیم و سقف را تغییر دادیم و طبیعتاً در این فضای رقابتی، خدمات برای اقشار کم درآمد با نرخ های پایین ارایه خواهد شد، اینکه اصل قضاوت را روی بسته ای که به تازگی ارایه شده که وجود آن نیز بر تغییر مدل استوار است، قرار دهیم به نظرم زود است و باید اجازه دهیم تا شرکت ها، فهرست خدمات خود را ارایه دهند، بسته های تبلیغاتی وخدمات ویژه اپراتورها برای ارایه به مشتری ها مطرح شود تا بتوانیم در این زمینه اظهار نظر کنیم.
وزیر ارتباطات این هفته در صفحه اینستاگرام از تصویب تعرفه سرویس های غیرحجمی در کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی خبر داد و با انتشار جدول تعرفه های جدید، تاکید کرد: شرکتها موظفند جزئیات مصرف منصفانه خود را به اطلاع مشترکان برسانند. طبیعی است که فضای رقابتی به نفع مصرف کننده نهایی فراهم است.
وزیر ارتباطات ادامه داد: این سرویس حجمی نیست و در صورت عدول یک مشترک از مصرف عادلانه، شرکتها موظف به ارائه سرویس در حداقل سرعت پایه (۱۲۸ کیلو بیت در ثانیه)تا پایان دوره ماهانه خواهند بود.
وی نوشت: در مصرف منصفانه ترافیک داخلی بایستی حداقل دو برابر ترافیک بین الملل لحاظ ‌شود و تاریخ اجرای این مصوبه قبل از دهم آذرماه خواهد بود.
کاهش تعرفه اینترنت و افزایش سطح دسترسی عموم به این خدمت، از دستاوردهای دولت تدبیر و امید به شمار می رود به شکلی که در دولت یازدهم در ۲ مرحله تعرفه اینترنت حدود ۵۰ درصد کاهش یافت و با هم کدسازی، هزینه تلفن ثابت بویژه در شهرهای کوچک نیز پایین آمد.
طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نرخ اینترنت ثابت در سال ۱۳۹۲ برابر ۳۴ هزار و ۲۸۷ ریال بود که اکنون به ۱۵ هزار و ۴۰۰ ریال رسیده است.
نرخ اینترنت ثابت در شهرستان ها نیز در سال ۱۳۹۲ برابر ۳۵ هزار و ۲۳۶ ریال بود که به ۹ هزار و ۶۰ ریال کاهش یافت.
با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات هزینه استفاده از اینترنت در محتوای داخلی کاهش چشمگیر یافته و در برخی خدمات نظیر فیلیمو یا آپارات رایگان شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه