فرماندار املش:

وضعیت کمربندی املش غیرقابل تحمل است‌/ شهردار پیگیر مطالبات و سهم شهر باشد

فرماندار املش وضعیت کمربندی این شهر را بسیار نامطلوب عنوان کرد و گفت: در حال پیگیری جذب اعتبار لازم جهت ساماندهی آن هستیم.

وضعیت کمربندی املش غیرقابل تحمل است‌/ شهردار پیگیر مطالبات و سهم شهر باشد

به گزارش ۸دی، یونس محمودی پنجشنبه شب در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان اظهار داشت: ۱۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار امسال از منابع مختلف برای اجرای ۲۴۶ پروژه عمرانی این شهرستان اختصاص یافته که ۲۲۱.۸ بیشتر از میزان سال گذشته است.

فرماندار املش گفت: ۱۱۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال اعتبار از منابع مختلف سال گذشته برای اجرای ۲۰۳ پروژه عمرانی به این شهرستان اختصاص یافته بود که ۳۷ میلیارد ریال معادل ۳۳ درصد آن تخصیص یافت ولی میانگین میزان تخصیص اعتبارات عمرانی امسال تاکنون ۳۸ درصد است.

محمودی افزود: امسال از مجموع ۱۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبارات عمرانی این شهرستان، ۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل تملک دارایی استانی، ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل سه درصد نفت و گاز و بقیه از سایر منابع است.

وی گفت: امسال از مجموع ۱۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبارات عمرانی این شهرستان، ۵ تا ۸ درصد برای اجرای طرح‌های هادی روستایی، ۱۰ درصد برای تأمین آب شرب روستایی و یک درصد برای ساخت ساختمان‌های پایگاه مقاومت بسیج اختصاص یافته است.

فرماندار املش تصریح کرد: از مجموع اعتبارات عمرانی شهرستان املش تاکنون ۱۱۲ میلیارد ریال آن برای اجرا و تکمیل ۲۱۵ پروژه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و ۷۴ میلیارد ریال از اعتبارات ۲۹ پروژه هنوز وارد سامانه نظارت نشده است.

۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و آسفالت راه هلودشت به خصیل دشت املش اختصاص یافت

وی گفت: از مجموع این میزان اعتبار ۵ میلیارد ریال برای اجرای دو کیلومتر روکش آسفالت و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای ۲ کیلومتر بهسازی و آسفالت مسیر هلودشت به خصیل دشت املش اختصاص یافت که با توجه به کوهستانی بودن منطقه و این که در آستانه فصل سرما و یخبندان قرار داریم در بهار آینده اجرایی می‌شود.

فرماندار املش با اشاره به این که ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ستاد حوادث غیرمترقبه به گیلان اختصاص یافته است اعلام کرد: تاکنون سی درصد از این اعتبارات هم تاکنون تخصیص یافته است و به پروژه‌هایی که از قبل تعریف شده و دارای طرح اجرایی‌اند تخصیص می‌یابد.

محمودی افزود: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از بند ج تبصره ۶ برای اجرای پروژه‌های آب روستایی به گیلان اختصاص یافته که سهم املش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تعیین شده است و این میزان با توجه به فرسوده بودن شبکه و خطوط انتقال آب روستایی شهرستان املش ناکافی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان املش خاطرنشان کرد: ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای جرائمی که عمدتاً برای شهرداری‌ها است به گیلان اختصاص یافته است و شهرداران املش و رانکوه باید پیگیر مطالبات و قدر سهم شهرداری املش و رانکوه باشند.

وی گفت: از محل ارزش افزوده، اعتبار خوبی به اداره کل ورزش و جوانان گیلان اختصاص یافته است ولی هنوز قدر و سهم این میزان اعتبار برای شهرستان محروم املش مشخص نشده که انتظار می‌رود حق شهرستان املش از این میزان اعتبار تحقق یابد.

فرماندار املش وضعیت کمربندی این شهر را بسیار نامطلوب و غیرقابل تحمل عنوان کرد و افزود: در حال رایزنی و پیگیری جذب اعتبار لازم و کافی برای ساماندهی کمربندی املش هستیم تا بخشی از نگرانی به حق شهروندان املشی به‌ویژه دانش آموزان و فرهنگیان شاغل در مدارس حاشیه کمربندی املش رفع شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه