امام جمعه اسالم:

با ۵ میلیون تومان نمی شود برای زلزله زدگان خانه ساخت/ لااقل اقساط مسکن های تخریب شده را ببخشید/ مسکن مهر از هیچ چیز که بهتر بود!

امام جمعه اسالم گفت: کمک بلاعوض دولت برای مسکن زلزله زدگان فقط ۵ میلیون تومان است در حالی که با ۵ میلیون تومان نمی شود دوباره این همه خسارت ها را جبران کرد.

با ۵ میلیون تومان نمی شود برای زلزله زدگان خانه ساخت/ لااقل اقساط مسکن های تخریب شده را ببخشید/ مسکن مهر از هیچ چیز که بهتر بود!

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام اصغر جدائی در خطبه های امروز نماز جمعه اسالم ضمن تسلیت حادثه زلزله کرمانشاه اظهار داشت: زلزله مهیب در چند روز گذشته متأسفانه خسارات سنگینی بوجود آورد که هموطنان عزیزمان آسیب های زیادی را دیدند، هم عزیزان شان را از دست دادند که غیر قابل جبران است و ضربه سنگینی در زندگی شان است و هم خانه و زندگی و مال و اموال شان را از دست دادند.

وی افزود: انصاف نیست که آن ها، در چنین وضعیت سختی قرار بگیرند و ما هم بی خیال مصیبت جان کاه آن ها، مشغول زندگی روزمره خود باشیم. به این خاطر هر کس هر چه در توان دارد خصوصا در ساخت مسکن باید به یاری این مصیبت دیدگان بشتابد، هرکس هرچه در توان دارد باید در طبق اخلاص بگذارد و به کمک مردم مهمان دوست کرمانشاه برود.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه ۵ هزار واحد شهری ١٠٠ درصد تخریب شده است گفت: کمک بلاعوض دولت برای مسکن زلزله زدگان فقط ۵ میلیون تومان است در حالی که با ۵ میلیون تومان نمی شود دوباره این همه خسارت ها را جبران کرد. از دولت انتظار این بود که با توجه به حجم شدید خسارات، برای ساخت مسکن زلزله زده ها، در اسرع وقت، به صورت جهادی، اقدام می کردند و راضی نمی شدند هموطنان ما در سرمای زمستان، در چادر ها بمانند.

جدائی ادامه داد: انتظار دیگری که داریم این است که دولت لااقل، از بانک مسکن بخواهد که اقساط مسکن هایی که تخریب شده را، جز بخشودگی ها قرار بدهد و راضی نشود مردم قسط مسکنی را بدهند که صد در صد تخریب شده اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این روزها همزمان با زلزله کرمانشاه بحث مسکن مهر به صورت اشمئاز آوری مطرح شد که نشان می دهد بعضی ها دل های پر از کینه ای دارند و آتش کینه های شان هم چنان شعله ور است اظهار کرد: زلزله از اسم اش پیداست وقتی بیاید همه چیز را بهم می ریزد. امروز اکثر پیمانکاران مسکن، انبوه سازان مسکن، در ساخت مسکن اجحاف می کنند، بی انصافی می کنند، از کار می دزدند، اختلاس می کنند چرا؟ چون به دنبال سود بیش تر هستند. مسکن مهر هم از این قاعده مستثنی نیست خصوصا که با کم ترین هزینه ها ساخته شد.

جدائی با طرح این سوال که آیا فقط مسکن مهر خراب شد؟ گفت: این همه خانه ها که در این زلزله ١٠٠ درصد تخریب شدند و با خاک یکسان شدند این ها که همه مسکن مهر نبودند. در ثانی در هر حال تدبیر ساخت مسکن مهر باعث شد ۴۵٠٠ هزار نفر ، سرپناه داشته باشند، صاحب مسکن شوند. از هیچ چیز که بهتر بود!

امام جمعه اسالم ادامه داد: در مورد کمک های مردمی هم از مسئولین امر می خواهم که در نظم دهی و سازمان دهی این کمک ها، همت و دقت بیش تری داشته باشند تا همه کمک های مردمی به صورت عادلانه بین زلزله زده های عزیز، توزیع شود. در ضمن موکب های مردمی، ظرفیت خوبی برای سرویس دهی به مردم دارند و
تجربه ی خوبی از موکب داری داریم، جا دارد موکب ها در مناطق زلزله زده مدتی در خدمت زلزله زدگان باقی بمانند.

وی با با بیان اینکه ارتش اداره امور شهرها و سپاه اداره امور روستاها را بر عهده گرفته افزود: ای کاش هر استانی، هر شهرستانی ساخت مسکن منطقه ای از زلزله زده ها را بر عهده می گرفتند که مشکلات مسکن همه زلزله زده ها در اسرع وقت حل می شد.

جدائی با تاکید بر اینکه بسیج، لشکر مخلص الهی است اظهار داشت: در بسیج پتانسیل بسیار خوبی برای سازندگی کشور و آبادانی شهر ها دیده می شود، بسیج مفهوم گسترده ای دارد، بسیج با مفاهیم انصار و مهاجران زمان پیامبر (ص) شباهت دارد.

وی افزود: بسیج ، به اصحاب امام زمان، یاران حق، مرزبانان توحید، شیفتگان خدمت، تشنگان ولایت، پاسداران عدالت، جنود الهی، حزب خدا، منتظران ولی الله، رهروان امام راحل، تطابق عجیبی دارد، البته از نظر ظاهری شاید خیلی ها به اسم بسیجی باشند اما هیچ بویی از بسیجی بودن نبرده باشند.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه بسیجی واقعی حداقل ٨ خصوصیت و ویژگی را باید داشته باشد تا به عنوان یک بسیجی واقعی، مورد تایید قرار بگیرد متذکر شد: اول اینکه بسیجی واقعی باید ارتباط اش با خدا خوب باشد، سیم هایش وصل باشد، اهل دعا و عبادت و ذکر و راز و نیاز باشد و الا کسی که در نماز واجبش هم کاهلی می کند ما او را به عنوان بسیجی قبول نداریم.

جدائی گفت: دوم اینکه بسیجی واقعی باید در صحنه حضور داشته باشد، چه صحنه عبادی سیاسی نماز جمعه، چه مراسمات، چه دعاها و چه راهپیمایی ها، والا بسیجی بودن او مشکوک است و سوم اینکه بسیجی باید اهل علم و دانش، دانایی، مطالعه و تحقیق باشد، بسیجی فراری از مطالعه و کتاب و علم به هیچ دردی نمی خورد.
وی با بیان اینکه اگر بسیجی به خاطر استخدام در اداره یا امثال این ها، در بسیج خدمت کند، باید گفت او بسیجی مخلصی نیست اظهار کرد: ویژگی چهارم این است که اخلاص در عمل، مهم ترین شاخص کاری بسیجی باید باشد.

امام جمعه اسالم در ادامه اظهار داشت: مورد پنجم این است که یک بسیجی واقعی، باید عاشق شهادت هم باشد، ترس از مرگ در قاموس بسیجی نباید راه داشته باشد. اگر یک بسیجی از مرگ بترسد معلوم می شود غبار دنیا بر لباس دلش نشسته و رنگ دنیا گرفته است.

وی افزود: نکته ششم این است که بسیجی باید عاشقانه تلاش کند، بدون چشم داشت، تنها از روی عشق و دغدغه کار کند و الا باید در بسیجی بودنش شک کند، بسیجی نباید خیلی در قید و بند تقدیر نامه ها باشد.

حجت السلام جدائی در پایان اظهار کرد: ویژگی هفتم این است بسیجی باید ورزشکار خوبی هم باشد، بسیجی اگر ورزشکار نباشد نمی تواند خوب خدمت کند و هشتم و آخرین نکته اینکه بسیجی باید آماده به رزم باشد، باید آموزش های نظامی را خوب ببیند والا نمی تواند در خدمت انقلاب باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه