حمیدرضا دنیادیده
گزارش 8دی از معرفی یک کتاب؛

زندگی قرآنی، خلاصه‌ای از مبانی زندگی از نگاه کلام حق/ کتابی برای روحانیون و اهل خطابه که پاسخ شبهات گوناگون را داده است

ویژگی‌ بارز کتاب زندگی قرآنی، دسترسی سریع به عناوین و آیات کلام الهی برای محققین، اهل‌قلم، علمای اهل منبر و خطابه است.

زندگی قرآنی، خلاصه‌ای از مبانی زندگی از نگاه کلام حق/ کتابی برای روحانیون و اهل خطابه که پاسخ شبهات گوناگون را داده است

به گزارش ۸دی، کتاب زندگی قرآنی، جدیدترین کتاب حوزه دین و اندیشه هست که توسط یک نویسنده شفتی به رشته تحریر درآمده و به مباحث پژوهشی بر اساس بینش‌ها و نگرش‌های کلام وحی یعنی زندگی توحیدی و قرآنی پرداخته‌شده است.

رضا فرخنده این کتاب را در انتشارات آفتاب نهان قم به چاپ رسانده و در قسمت نخست این کتاب به موضوعاتی همچون اوامر و سفارش‌های قرآنی، وعده‌های قرآنی، گریه و شادی از نگاه قرآن، بهترین‌ها و بدترین‌ها (ویژگی‌های ارزشی‌ها و ضد ارزشی‌ها) احکام الهی و غیره پرداخته است.

نویسنده در قسمت دوم کتاب به خلاصه‌ای از مبانی زندگی قرآنی پرداخته است و از ویژگی‌های دیگر کتاب می‌توان به واژه‌نامه منتخب و مفید از علامه راغب اصفهانی را نام برد.

علاوه بر آن این کتاب در هر موضوعی دارای یک فهرست الفبایی از عناوین است که به‌راحتی می‌توانید به آیات موردنظر دسترسی پیدا کرد و همچنین عناوین آیات در آن به‌گونه‌ای تنظیم‌شده‌اند که از لابه‌لای آن‌ها انسان می‌تواند اطلاعات بیشتری نسبت به دین و یک زندگی توحیدی خداپسندانه داشته باشد.

از ویژگی‌های بارز کتاب زندگی قرآنی، دسترسی سریع به عناوین و آیات کلام الهی برای محققین، اهل‌قلم، علمای اهل منبر و خطابه، جلسات و محافل قرآنی و همچنین استادان دارای کرسی معارف قرآنی است و پاسخ خیلی از شبهات دشمن در زمینهٔ احکام شرعیه، امربه‌معروف و نهی از منکر، گریه و خنده و موارد دیگر در لابه‌لای عناوین و آیات قرآنی در آن را نگارنده به قلم تحریر درآورده است.

این کتاب که در ۳۳۵ صفحه در قطع وزیری توسط رضا فرخنده قصبه، دبیر بازنشسته شهرستان شفت تهیه و منتشرشده، هم‌اکنون در کتاب‌فروشی‌ها ازجمله کتاب‌فروشی مژدهی رشت قابل تهیه و عرضه هست.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه