در نشست خبری هشتمین جشنواره فیلم مردمی عمار مطرح شد/۲

طالب‌زاده: جشنواره عمار موجی از فیلم‌سازان جوان را وارد عرصه سینما کرد

نادر طالب‌زاده در نشست خبری فیلم عمار گفت: جشنواره عمار کمک کرده است تا موجی از فیلم‌سازان جوان وارد عرصه سینما شده و در این حوزه کار کنند، بسیاری از محققان جوان وارد کار شدند و این بار اصلاح جامعه به دوش آنان قرار گرفته است.

طالب‌زاده: جشنواره عمار موجی از فیلم‌سازان جوان را وارد عرصه سینما کرد

به گزارش ۸دی؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، نشست خبری هشتمین جشنواره فیلم مردمی عمار عصر امروز در حسینیه هنر برگزار شد.

سیدرسول منفرد دبیر اجرایی این جشنواره صحبت کرد و به اقدامات دبیرخانه آن در یک سال گذشته اشاره نمود و گفت: یکی از مهمترین اقدامات برپایی سینما سنگر در شهر هویزه بود این سالن برای زائران راهیان نور و اکران فیلم‌ها در نظر گرفته شد، و به همین بهانه تعدادی از اکران کنندگان نیز جذب شدند و وارد شبکه اکران عمومی جشنواره شدند. در سینما سنگر «نماهنگ تخریب بهشت» بیشترین تعداد مخاطب را داشت چنین اقدامی نیز در استانهای کردستان و کرمانشاه انجام شد و یک سینما سیار در ۱۲ شهرستان و تعدادی روستا جابه‌جا شد تا فیلمها برای مردم نمایش داده شود و البته جذب اکران کننده نیز از میان مردم ادامه داشت. انتخاب این دو استان به این دلیل بود که جزو استانهای محروم کشورند و برد رسانه‌‌ای به آن نمی‌رسد.

وی ادامه داد:‌ برنامه دیگر استمرار اکران‌های مردمی بود که به‌لحاظ کمی نسبت به سال گذشته رشد داشت اگرچه هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم، برای مثال در شهر صومعه‌سرا یکی از اکران کننده‌های ما فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران»‌ را اکران کرد و توانست در مدتی بسیار کمی چیزی در حدود هزار مخاطب را جذب و اضافه نماید. به‌نظرم اگر می‌توانستیم چنین چیزی را در تمام شهرها داشته باشیم، می‌توانستیم فروش فیلم یتیم‌خانه ایران را تا سه برابر افزایش دهیم. در مجموع شهرها، شهرستانهای نهاوند، چناران و اردل بیشترین کمیت اکران کننده و مخاطب مردمی را داشتند. شهرهای سرخس، دزفول و… اعلام آمادگی کردند که فضای ثابتی را برای اکران جشنواره فراهم کنند و البته خودشان نیز کار کردند تا فیلمها را همراه با بلیت‌فروشی اکران نمایند. برنامه دیگر مربوط به هفته اکران فیلم در غزه و آرژانتین بود، در شهر غزه تعدادی اکران فیلم برای مادران را داشتیم و در آرژانتین نیز بسیاری از فیلم‌ها مانند «تنهای تنهای تنها»، «قلاده‌های طلا» و «یتیم‌خانه ایران» اکران شد.

وی اضافه کرد: دو نشست اکران سراسری برگزار شد یکی از آنان در شهر مشهد با حضور اکران کننده‌ها برگزار شد در جریان این نشست از مشکلات آنها آگاه شدیم و سعی کردیم نقطه نظرات آنان را بگیریم. همچنین نشست دیگری نیز فردا در شهر قم و با حضور اکران کننده‌های خواهر برگزار خواهد شد.

سیدرسول منفرد به فراخوان جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: فراخوان این جشنواره در ۴ بخش فیلم، نقد و مقالات، فیلم ما و آگهی بازرگانی و با موضوعاتی ثابت همچون تاریخ معاصر، فتنه ۸۸، جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی و موضوع ویژه ملت قهرمان برگزار خواهد شد. اکران مردمی جشنواره امسال نیز از اواخر آبان‌ماه آغاز خواهد شد علاوه بر این امسال هدایای مردمی را همچون سالهای گذشته به کارگردانان و عوامل فیلم‌ها اهداء‌خواهیم کرد. ثبت‌نام اثر در جشنواره عمار از طریق سایت عمارفیلم و تا مهلت زمانی ۲۰ آبان انجام خواهد شد.

در این نشست نادر طالب‌زاده صحبت کرد و گفت:‌ اتفاقی که اکنون برای جشنواره عمار رخ‌داده است باعث شده تا موجی از فیلمسازان جوان وارد عرصه سینما شده و شروع به کار نمایند. بسیاری از محققان جوان آمده‌اند و این بار اصلاح جامعه به دوش آنان قرار گرفته است. این کار در عرصه مستندسازی شروع شده و در عرصه داستانی نیز در حال گسترش است.

وی به فیلم «داد» اشاره کرد و گفت: من از فیلم «داد» در برنامه خود استفاده کردم، مردم حق اعتراض دارند و شهید بهشتی نیز به این موضوع اشاره می‌کند اما بازخورد چنین موضوعی را باید در یک فیلم مستند دید و البته دیدیم که در اتفاقات مربوط به بانکها نیروی انتظامی دخالتی نکرد که نشان از اثرگذاری این فیلم در سطح جامعه دارد. به‌نظرم نقش فیلمساز مستند بسیار جدی است و می‌توان روی آن به‌عنوان یک پدیده تحقیقات گسترده‌ای انجام داد.

نادر طالب‌زاده اضافه کرد:‌ اکنون باید روی بخش دیگری رفت و آن برنامه‌سازی برای تلویزیون است. این کار عرصه جدید هنری است و باید آن را آموخت. اینکه بتوانیم تلویزیون را جذاب کنیم موضوعی است که بسیار مهم است برنامه‌سازی تلویزیونی حوزه‌ای است که بسیار لازم بوده و جای آن در جشنواره عمار است.

وی در مورد تعامل با تلویزیون برای برنامه‌سازی نیز گفت: اشتیاق زیادی در تلویزیون وجود دارد و برنامه‌سازهای زیادی در برنامه تلویزیونی حضور پیدا کردند البته جا دارد که بهتر شویم و همچنین در بخش رسانه بین‌الملل نیز تاکنون کاری نداشته‌ایم و می‌توان آن را ایجاد کرد. باید از شبکه پرس‌تی‌وی و هیسپان‌تی‌وی کمک گرفت.

انتهای پیام/*

نشست خبری جشنواره مردمی فیلم عمار

نشست خبری جشنواره مردمی فیلم عمارنشست خبری جشنواره مردمی فیلم عمارنشست خبری جشنواره مردمی فیلم عمارنشست خبری جشنواره مردمی فیلم عمارنشست خبری جشنواره مردمی فیلم عمارنشست خبری جشنواره مردمی فیلم عمارنشست خبری جشنواره مردمی فیلم عمارنشست خبری جشنواره مردمی فیلم عمارطالب‌زاده: جشنواره عمار موجی از فیلم‌سازان جوان را وارد عرصه سینما کردنشست خبری جشنواره مردمی فیلم عمار

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه