خبرنگار: جواد زادیوسف
شهردار رشت در اولین نشست خبری:

شهرداری رشت ۷۳۰ میلیارد تومان بدهی دارد / اگر به گذشته بپردازیم برای آینده وقت کم می‌آوریم

شهردار رشت با بیان اینکه شهرداری ۷۳۰ میلیارد تومان بدهی دارد گفت: برای آن ۷۳۰ میلیارد بدهی، چند سال نباید کاری انجام دهیم تا مرتفع شود؟!

شهرداری رشت ۷۳۰ میلیارد تومان بدهی دارد / اگر به گذشته بپردازیم برای آینده وقت کم می‌آوریم

به گزارش ۸دی، مسعود نصرتی شهردار رشت عصر سه شنبه در اولین نشست خبری خود در ساختمان شهرداری با بیان اینکه گاهی برخی مسائل درباره شهرداری کمتر در رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد اظهار داشت: اگر شهروندان از مسئولان سوال نکنند و خبرنگاران به موقع سوالات و مشکلات را مطرح نکند مدیریت دچار مشکل خواهد شد.

وی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی توسط اصحاب رسانه باید به موقع، متناسب و “به اندازه”باشد.

شهردار رشت ادامه داد: توضیحات من بر اساس عملکردم در شهر رشت نیست و کسی هم انتظار ندارد که من به کارهای انجام شده در این مدت اندک تصدی مسئولیت شهرداری در رشت استناد کنم بلکه استنادم به کارهای گذشته ای است که در جاهای دیگر انجام دادم.

نصرتی گفت: ما به گذشته اصلا کاری نداریم بارها اعلام کردم که اگر بخواهیم به آسیب های گذشته بپردازیم وقت برای آینده کم می آوریم. ناملایماتی که در کشور وجود دارد و هزاران مشکلی که در رو در روی ماست نیاز به یک همکاری جمعی دارد اما ما در مورد آینده حرف می زنیم.

وی با بیان اینکه رابطه شهرداری و مردم یک رابطه دو سویه است اظهار کرد: باید وظایف هم را بدانیم تا تعامل دو سویه شکل بگیرد و بتوانیم به هم کمک کنیم.

شهرداری رشت افزود: اینکه ما ۷۳۰ میلیارد تومان در حال حاضر بدهی داریم و داشتن یک سری اطلاعات شما را باید به فکر مشغول کند که ما چطور می توانیم با هم حرکت کنیم تا شهری که متعلق به همه ما است به جایگاه واقعی اش برسد؛ شهری که در سال ۱۳۵۵ از طرف سازمان برنامه به عنوان پنج شهر توسعه یافته ایران معرفی شده است و الان ما بعد از شهرکرد در جایگاه بیست و ششم قرار داریم.

نصرتی افزود: تالاب عینک و دو رودخانه‌ی رشت امروز به یک معضل شهری تبدیل شده‌اند. فعلا ۳۹۲ میلیارد بودجه شهری ما محقق شده است. خوب سوال من این است که برای آن ۷۳۰ میلیارد بدهی، چند سال نباید کاری انجام دهیم تا مرتفع شود؟!

شهردار رشت تأکید کرد: قرار است به آینده نگاه کنیم. مشکلات باید مرتفع شود اما قرار نیست ما فقط به گذشته نگاه کنیم. چون قرار است که برای آینده کار کنیم نه گذشته!

وی ادامه داد: اینکه به یکباره ۱۴ میلیارد تومان حقوق و اضافه کاری در پایان هر ماه آماده باشد امکانش وجود ندارد بخصوص اینکه بدهی هم وجود دارد. پس به ناچار باید پرداخت حقوق و اضافه کاری ها را از هم جدا کنیم اما روی همین حساس شدند و این نشانده‌ی آنست که هنوز اعتماد لازم وجود ندارد!

نصرتی گفت: باید کارمندان شهرداری و شهروندان در کنار هم با همدلی و اتحاد قرار بگیریم. من تقاضایم این است که به جای شیوه هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت بازنگری و تغییر سیاست بدهیم چون کارنامه فعلی شهر برای گردشگر و سرمایه گذاری و اشتغال و…جاذب نیست. قرار است با هم حرکت هایی انجام دهیم و همدیگر را حمایت کنیم که این شهر تبدیل به مقصد گردشگری شود. پس نسبت به برنامه هایی که تدارک دیده می شود با علم و آگاهی واکنش مثبت یا منفی نشان دهیم.

شهردار رشت با بیان اینکه ما اتفاق نظر داریم که این شهر باید مقصد گردشگری شود افزود: اگر چنین شد مغازه های زیادی ساخته می‌شود. احتیاج به هتل و بازیگاه خواهیم داشت. مثل کشورهای دیگر که صنعت گردشگری حرف اول را می زند. در چین که تمام صنایعش فعال هست صنعت گردشگری با ۹/۳ درصد تولید ناخالص داخلی حرف اول را می زند. ما هم در این شهر شمالی می توانیم این کار را انجام دهیم ولی با هم.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
برای وطنم
باسمه تعالی با توجه به آب و هوای شهر رشت و ایجاد سریع چاله در خیابان ها پیشنهاد می گردد شهرداری رشت اکیپهایی از کارگران و مهندسان مناطق شهرداری رشت را مختص برای لکه گیری و پرکردن چاله های کوچک خیابانها اختصاص دهند تا از ضرر و زیان مالی و جانی مردم جلوگیری شود.
آشناي هميشه آشنا
با سلام آقاي دكتر نصرتي خدمت شمارويدادي را تعريف مينمايم وخواهشا آنرا تاآخربخوانيد خواه پندگيريد خواه ملال كه به عينه آينه تمام نماي شهردار بچه سال وتخس گذشته وبرخي ازگماشته شدگان فعلي ايشان درمناسب مديريتي ميباشند كه چاپلوساني هستند كه به توسط برخي ازافراد معامله گرشوراي سابق وفعلي به اين پستها گماشته شده اندكه به نحوي رابطه ائي چه با خودآن بچه وچه با خودمعامله گران دارند كه همين موجب خاكريزي ومنهدم نمودن شهرداري گشته . درزمان سفرنيكلاي چائوشسكوبه ايران درجمع فرماندهان سپاه ازايشان خاطره امنيتي خواسته شدكه ايشان گفتندمعموران كا گ ب به بنده گزارش دادند كه جاسوس درميان شماجاسوس وجوددارد گفتم وزرا هستند؟گفتند خير گفتند نخست وزير است ؟گفتند بله .ازانجاكه مورد اطمينان بنده بود يكسال وي راكنترل نمودم وچيزي مشاهده ننمودم .ماموران كا گ ب راخواستم وگفتم چيزي نديدم گفتند حنما خود ايشان هستندبنده نيز باعصبانيت به اتاق نخست وزير رفتم وكلت خودرا روي سروي نهادم وحقيقت راخواستم كه اگرحقيقت را نگوئيد شمارا خواهم كشت كه ايشان نيزاعتراف نمودند وگفتند كه يكسال است رابطه داشته ومبلغي همه ماهه به حساب مخفي اينجانب واريز ميشده وازبنده دوچيزخواستند يك افراد كاركشته وداراي تجربه را به كارهاي كوچك وافراد بي تجربه وناكارآمد را به كارهاي بزرگ بگمار دراين صورت هيچكدام كاررا نميتوانندانجام دهند ومملكت دچارهرج ومرج شده ومابه مقصودمان خواهيم رسيد. بله آقاي دكتر شهرداربچه سال گذشته براي ماهيگيري يك چنين كاري كرده بود كه شهرداري به خاك سياه نشسته وحال شما ميگوئيد تعويز مديران خط قرمز است ؟ نصيحت ميكنم تازماني كه اينها سر اين پستها نشسته اند شما راه به جائي نخواهيد برد .والسلام
در حاشیه