رئیس شورای شهر رشت در مراسم معارفه شهردار:

توقیف حساب شهرداری به علت بدهی/ شهرداری‌ها برنامه‌های زائد و منحرف‌کننده را حذف کند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در مراسم معارفه شهردار رشت گفت: حساب شهرداری رشت به علت بدهی مدام توسط برخی از دستگاه‌های دولتی در حال توقیف است.

توقیف حساب شهرداری به علت بدهی/ شهرداری‌ها برنامه‌های زائد و منحرف‌کننده را حذف کند

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، سید امیرحسین علوی صبح امروز درجلسه معارفه شهردار رشت در سالن شهدای ناجا با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: امروز شصت و پنجمین شهردار رشت معارفه می‌شود.

وی افزود: شورای پنجم رشت در ابتدای فعالیت خود توجه اش به انتخاب شهردار معطوف شد و با انجام مصاحبه‌های مختلف و بررسی همه‌جانبه مسعود نصرتی با ۱۱ رأی توسط اعضای شورا انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اذعان به اینکه مسعود نصرتی فردی توانمند و باتجربه است گفت: نصرتی در دوران حضورش در شهرداری قزوین بسیار موردعلاقه همکارانش بود و معیار اعضای شورای رشت در خصوص انتخاب وی تجربه، توانمندی،تعامل و… بوده است.

علوی بابیان اینکه با اعتماد دیگر اعضای شورای پنجم رشت ریاست این دوره شورا به بنده سپرده شد و در حال حاضر چالش‌های متعددی در رشت وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به موضوع جمع‌آوری روان آب‌های سطحی اشاره و گفت: در دوران فعالیت شورای چهارم رشت با اجرای طرح جمع‌آوری روان آب‌های سطحی مشکل آب‌گرفتگی معابر و خیابان‌های رشت برطرف شد و خوشبختانه امروز نگرانی در رشت از این بابت وجود ندارد.

وی بابیان اینکه در شورای چهارم رشت اتفاقات خوبی رقم خورد گفت: از آن جمله می‌توان به افتتاح پارک‌های محله، پروژه جمع‌آوری روان آب‌های سطحی رشت و… اشاره کرد.

علوی با اشاره به توقیف مداوم حساب شهرداری رشت توسط برخی از دستگاه‌های دولتی گفت: حساب شهرداری رشت به علت بدهی مدام توسط برخی از دستگاه‌های دولتی در حال توقیف است و ما انتظار داریم تعامل بیشتری با شهرداری رشت داشته باشند و در شرایط فعلی باید بگویم شهرداری رشت واقعاً مظلوم است و اگر به‌واسطه داشتن نیروهای توانمند و خلاق و… نبود شاید با بحران‌های اجتماعی مواجه می‌شدیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تقدیر از عملکرد فرامرز جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت گفت: طی این مدت سرپرست شهرداری رشت اقدامات خوبی انجام داد.

وی خواستار تشکیل شورای تأمین برای وضعیت رودخانه‌های رشت شد و گفت: وضعیت رودخانه‌های رشت واقعاً نگران‌کننده است و احیاء و بازسازی آن نیازمند عزم و اعتبارات ملی است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به‌منظور ساماندهی دو رودخانه رشت تصریح کرد: از این مبلغ تاکنون ۱۵ میلیارد تومان اختصاص‌یافته است که دردی را دوا نمی‌کند.

علوی با تأکید بر استوار کردن اقتصاد شهر رشت بر مبنای گردشگری بیان کرد: اگر بخواهیم مشکل اشتغال جوانان رشت برطرف شود باید به این مبحث گردشگری توجه نماییم و شورای پنجم رشت به نمایندگی از مردم رشت قصد انجام کارهای بزرگ و ماندگار دارد و بنده قول می‌دهم که یازده عضو شورای رشت با اتحاد و همبستگی و به‌دوراز سروصداها در راستای توسعه و اعتلای رشت گام بردارند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شهرداری‌ها گفت: رهبر انقلاب فرمودند که شهرداری‌ها باید برنامه‌های زائد و منحرف‌کننده و حرف‌های غیرمنطقی با کار را که عده‌ای با آن‌ها مبتلا بودند را کنار بگذارند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شهرداری رشت نیز درگذشته درگیر چنین مباحثی بود گفت: شهرداری رشت نیز با چنین مشکلاتی مواجه بود و به‌زودی طرح شورایاری که در شورای چهارم مصوب شده بود در شورای پنجم اجرایی خواهد شد.

علوی خواستار توجه شهردار رشت به مباحثی ازجمله شادابی پرسنل شهرداری و… شد و بیان کرد: روحیه خستگی‌ناپذیر و تلاش وافر و ایجاد منابع مالی پایدار با شفافیت مالی که از دغدغه‌های مهم در شهرداری رشت است باید موردتوجه مسعود نصرتی شهردار رشت باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه