پاسخ به شایعات؛

معامله جسد شهید حججی با گروهانی از داعش و مقایسه آن با ماجرای ام وهب در کربلا!

پیکر شهید حججی تنها یکی از موارد معامله بود و پیگیری وضعیت نیروها، وظیفه اخلاقی و شرعی فرماندهان است!

معامله جسد شهید حججی با گروهانی از داعش و مقایسه آن با ماجرای ام وهب در کربلا!

متن شایعه
 
” یک عمر به ملت گفتن تو کربلا،ام وهب سر بریده پسرش رو – که براش آورده بودن – پرتاب کرد سمت لشگر یزید و گفت ما چیزی را که در راه خدا دادیم پس نمیگیریم!!امروز چی شده که که معامله میکنیم،یک جسد رو با یک گروهان!! پای کدام منبر حضرات بنشینیم؟؟ کدومو باور کنیم؟؟ ام وهب و روایت هزار و چهارصد سال روضه کربلا رو، یا معامله یک جسد با کرور کرور یزیدی؟؟؟!!…خدا هم گریه میکنه به احوال این ملت!! 
 
پاسخ شایعه

۱.اطلاعات شایعه ناقص است و مقایسه این دو موضوع نوعی مغالطه می باشد، زیرا یکی در مورد وظیفه یک شخص و دیگری درباره وظیفه یک حکومت است!
۲. “ام وهب” یکی از اصحاب امام حسین(ع) در کربلا بود که با عملکرد درخشانش در عاشورا و برگرداندن سر فرزندش به سپاه کفر، توطئه یزیدیان برای تحقیر سپاه امام حسین(ع) و سوزاندن دل این مادر و بقیه همراهان را نقش بر آب کرد!(+)
۳. کار مادر وهب یک حماسه بود اما وظیفه فردی امثال ایشان، با وظیفه نظام و فرماندهان در برابر نیروها کاملا متفاوت است! فرماندهان هر عملیاتی باید برای جان، مال، ناموس و حتی جسد و جنازه نیروها ارزش قائل باشند. ‌
۴. این نه تنها یک حرکت انسانی و استراتژیک برای حفظ روحیه رزمندگان است، بلکه یک وظیفه دینی و اسلامی نیز می باشد. (+)
۵. این نوع مبادلات تازگی ندارد و حتی رژیم اسرائیل هم برای پس گرفتن جنازه یکی از نیروهای خود حاضر به مبادله اسرای زنده حزب الله شد!(+)
۶. برخلاف ادعاهای شایعه، این توافق برای مبادله یک جسد با یک گروهان داعشی نبود! در این توافق سرنوشت تعدادی از نظامیان لبنانی روشن شد، یک اسیر لبنانی آزاد و پیکر تعدادی از شهدای مدافع حرم، از جمله شهید حججی مبادله گردید! (+ و +)
۷. مهمتر آنکه طی این مبادله، علاوه بر این فواید، سرنوشت جنگ در منطقه قلمون غربی به کلی مختومه و مرزهای سوریه و لبنان به طور کامل امن اعلام گردید!
 
۸. بیشتر مبادله شدگان داعشی در این توافق، زنها و بچه های افراد داعش در منطقه قلمون بودند که خود آنها هم جزء آسیب دیدگان این جنگ می باشند.(+)
 
حق جو و حق طلب باشیم
منبع: (+)

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه