معاون‌هماهنگ‌کننده‌ستاد‌کل‌نیروهای‌مسلح‌در‌رشت:

شهید قلی‌پور فرماندهی با تدبیر در جبهه های نبرد بود/ذکر شهیدان در جای‌جای شهرها بیانگر حیات اجتماعی شهداست

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه خداوند متعال برای هرکاری فوقی در نظر گرفته است، گفت: خداوند تنها برای شهادت است که هیچ فوق و بالاتری مشخص نکرده است.

شهید قلی‌پور فرماندهی با تدبیر در جبهه های نبرد بود/ذکر شهیدان در جای‌جای شهرها بیانگر حیات اجتماعی شهداست

به گزارش ۸دی، یادواره سردار شهید حاج محمود قلی‌پور و ١٩۶ شهید عملیات کربلای ٢ در گلزار شهدای رشت با حضور خانواده شهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس و ادامه دهندگان راه شهدا برگزار شد.

سردار سرتیپ علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح ضمن ابراز ارادت به ساحت مقدس شهدا اظهار داشت: برگزاری این چنین مراسماتی نشان دهنده علاقه و ارادت مردم و جوانان به راه شهدا است.

وی با بیان اینکه حضور مردم در چنین مجالسی نشان دهنده حیات اجتماعی و حضور شهدا است افزود: بهره گرفتن از منش و رفتار شهدا نشان دهنده حیات جاویدان و اجتماعی در قلب و اذهان عمومی است.

عبدالهی با اشاره به نقش شهدا در تاریخ انقلاب اسلامی اذعان کرد: شهدا صفحات تاریخ ایران را با خون پاک خود ترسیم کرده اند و نسل امروز و  آیندگان آثار آنها را حفظ خواهد کرد.

وی با بیان اینکه افراد مشهور با وجود تمام مشهوریت خود پس از مرگ خود به فراموشی سپرده می شوند ولی شهیدان هیچ گاه فراموش نمیشوند، گفت: شهدا مانند شهادت امام حسین(ع) و یارانش  پس از ۱۴۰۰سال همچنان با شکوه بیشتری برگزار می شود.

عبدالهی با اشاره به حیات جاویدان شهدا و عدم قطع ارتباط شهدا با جهان ماده ابراز کرد: حیات شهدا حیاتی واقعی است و امروز کسانی هستند که برای تمام کارهای خود با شهدا مشورت می کنند و  شهدا بر اساس آیه قرآن حیات با رزق و روزی دارند و منتظر همرزمان خود هستند.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه خداوند متعال برای هرکاری فوقی در نظر گرفته است، گفت: خداوند تنها برای شهادت است که هیچ فوق و بالاتری مشخص نکرده است.

وی با اشاره به شهید قلی‌پور اذعان داشت: شهید قلی پور جوانی مستعد و باهوش و با مسئولیت بود که آموزش پاسداران را برعهده داشت و سپس به دلیل عشق به دفاع از انقلاب مشغول به دفاع و مبارزه با گروهک های مختلف در گیلان بصورت فرماندهی با تدبیر و با تکنیک حضور پیدا داشته است.

عبدالهی با اشاره به شهادت شهید قلی پور و ۱۹۸ همرزم خود در عملیات کربلای ۲ گفت: وصیت نامه و زندگی شهدا درس زندگی انسان ساز است و موجب بیمه شدن اسلام، دین و کشور است و باید آویزه گوش دل و جان نمود.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مظلومیت شهدای قواص گفت: سالها قبل مظلومیت و دسته بسته شهدای قواص جامعه را تکان داد و امروز چهره مصمم شهید حججی در مقابل دشمنان باعث تحول جامعه شده است‌.

عبدالهی با بیان اینکه آمریکا در هر میدانی که طی چن سال اخیر وارد شده است ناموفق بوده است گفت: پیروزی رزمندگان اسلام کاری تصادفی نیست و حاصل مدد خداوند و همت رزمندگان است.

وی تصریح کرد: اتفاقی که امروز در منطقه افتاده است اتفاق بزرگی است و  پشتیبانی امریکا از نیروهای تکفیری از مهمات گرفته تا جیره غذایی آمریکا به چشم می خورد و در مقابل رزمندگان محور مقاومت سنگر به سنگر در مقابل داعش دست نشانده امریکا پیش می رود.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آمریکا در صدد بود که مرز مشترک عراق و سوریه را جدا سازد و مانع وصل رزمندگان این دو منطقه شود افزود: امکانات به تنهایی کاری از پیش نمیبرد و مهم کسی است که از این تجهیزات استفاده و مدیریت می کند.

عبدالهی با اشاره به بزرگ ترین پایگاه های نظامی آمریکا، گفت: آمریکایی ها هر گروهی درست می کنند باید بدانند ملت ما هیچ گاه زیر بار زور نخواهند رفت و آمریکا ذلیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم ‌مظلوم ‌یمن هیچ تجهیزاتی ندارند بیش از ۲سال است با وجود تحریم ها و بمباران همچنان مقاومت می کنند و انصار الله یمن با روحیه مقاومت خود توانست موشکی بسازد که هدف را در هزار کیلومتری بزند.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آمریکا باید هر چه زودتر متطقه را ترک کند و مردم مسلمان را به جان هم نیندازد و دست از ساماندهی و تشکیل گروهای تکفیری بردارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه بصورت مستقل و با اقتدار ایفاگر نقش خود برای مبارزه با ظالمان است و بزرگترین سرمایه کشور که امنیت کشور است مرهون خون های پاک‌شهدا است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه