امام جمعه تالش در گفتگو با 8دی:

اقدام روزنامه قانون شبیه عمل عاص در جنگ صفین بود

امام جمعه تالش گفت: عمل روزنامه قانون مانند عمل عاص در جنگ صفین است که قاتل جناب عمار را امام علی (ع) معرفی کرده بود.

اقدام روزنامه قانون شبیه عمل عاص در جنگ صفین بود

حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاری عصر امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی درباره ماجرای توهین روزنامه قانون به سپاه اظهار داشت: کار روزنامه قانون مرا به یاد ماجرای عمار انداخت. پیامبر (ص) پیش‌بینی کرده بودند که عمار به دست یک گروه باغیه کشته و شهید می‌شود(۱) و فرمودند تو نمی‌میری تا وقتی که گروه ستمگر و منحرف از حق تو را بکشد.

وی افزود: وقتی حضور عمار در سپاه امام علی(ع) در جنگ صفین به گوش سپاهیان عاص رسید و این حدیث پیامبر نقل شد که گروه باغیه (ستمگر و منحرف) عمار را خواهند کشت در سپاه عاص این ماجرا ولوله‌ای ایجاد کرد و برخی خواستند از سپاه عاص به سپاه امام علی (ع) بپیوندند که در اینجا عاص یک ایده به خرج داد و گفت عمار را علی به میدان آورده است و قاتل او کسی است که او را به میدان آورده است.

امام جمعه تالش تأکید کرد: اتهام‌زنی به سپاه و مسئولان درباره انتصاب شهادت شهید حججی به سپاه مانند جریان عمار است.

انصاری ادامه داد: شهادت شهید حججی و صلابتش در هنگام شهادت دل همه جوانان را به درد آورد و این نحوه نوشتن و توهین به ارگانها دفاع از شهید حججی نیست.

وی افزود: ممکن است برخی در رسانه‌های خود لفظ شهادت هم بکار ببرند اما اعتقادی به این لفظ ندارند و به دنبال اهداف دیگری هستند.

امام جمعه تالش با بیان اینکه خود در عملیات کربلای ۴ حضور داشته است گفت: در عملیات کربلا ۴ هدف حمله به دشمن بود و همه برنامه‌ریزی‌ها هم انجام شده بود اما در جنگ گاهی ممکن است موفق نشویم و یا یک اتفاق دیگری بیافتد.

انصاری ادامه داد: اگر نگوییم انتشار چنین مطالبی خیانت به کشور است حداقل می‌توان از لفظ جهالت برای این کار آنها استفاده کرد.

….

پی نوشت:

۱-إنَّک لَنْ تَموتَ حتّی تَقْتُلَکَ اُلْفِئَهُ الباغِیَهُ النّاکِبَهُ عَنِ الحَقّ»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه