شما هم "اکران خانگی" را تجربه کنید؛

تجربه شیرین تماشای “پرزیدنت آکتور سینما” در جمعی دوستانه/ “اکران خانگی” ایده ای جالب برای دور زدن تحریم ها

عده ای از جوانان ایده جالبی تحت عنوان “اکران خانگی” را برای تماشای آثار هنری که امکان اکران عمومی آن وجود ندارد عملی کرده اند.

تجربه شیرین تماشای “پرزیدنت آکتور سینما” در جمعی دوستانه/ “اکران خانگی” ایده ای جالب برای دور زدن تحریم ها

به گزارش ۸دی، عده ای از جوانان گیلانی ایده ی جالبی را برای اکران مستندهایی که به هر دلیلی امکان اکران عمومی آن در سطح همه ی شهرستان ها وجود ندارد عملی کرده اند.

این گروه از جوانان علاقمند به هنر، مستند ها و فیلمهایی را که به دلیل نبود امکانات به صورت اکران عمومی در شهر محل سکونتشان پخش نمی شود یا فیلمهایی را که فرصت نمی کنند روی پرده سینما ببینند را تقریبا به تعداد تماشاچیان خریداری می کنند و با هم به تماشای آن می نشینند.

یکی از این جوانان در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: با اکران مستند ها یا فیلمهایی که امکان اکران آنها به دلیل نبود امکانات در سطح شهرهای کوچک وجود ندارد، هم با هم فیلم می بینیم و لذت دسته جمعی می بریم و هم می توانیم از سازندگان این اثر ها حمایت کنیم و هم رفاقت ها بین مان بیشتر می شود.

وی افزود: معمولا به تعداد کسانی که فیلم یا مستند را می بینند نسخه خانگی آن را به صورت اینترنتی خریداری می کنیم ولی خوب یکبار دانلود می کنیم، اینگونه هم همه ی دوستان نسخه اصلی فیلم را در اختیار دارند و هم صرفه جویی در هزینه اینترنت می کنیم.

این گروه از جوانان این هفته مستند ” پرزیدنت آکتور سینما ” که نتوانست مجوز اکران از سوی اداره ارشاد را بگیرد را برای تماشا انتخاب کردند و سپس هریک نقد و نظری هم راجع به این مستند که از نظر همه ی آنها نمره عالی گرفته است را بیان کردند.

مرتضی.ع در خصوص نظر خود درباره این مستند گفت: این اثر بسیار قوی بود هم از لحاظ تکنیک و هم از لحاظ محتوا، از نظر تکنیک اولا دارای آرشیو بسیار غنی می باشد و تدوین بی نظیری در کنار هم قرار دادن تصاویر دارد.

وی با اشاره به اینکه صداگذاری کاملا حرفه ای بود افزود: از نظر محتوایی نیز تصویری دقیق از تاریخ و حوادث آن دوره ارائه داد به نحوی که مخاطب را از مطالعه بسیاری از اسناد تاریخی بی نیاز می کند، جا دارد از سازندگان مستند تجلیل ارزشمندی شود.

مهدی.س که با دیدن مستند کمی نگران شده بود اظهار داشت: گویا تاریخ دنیا در ایران در حال تکرار است، به شخصه امیدوارم ۲۰ سال آینده موضوع مستندی این چنین نباشیم.

امین.ی با تاکید بر کلید واژه ” تکیه بر توهم ” تصریح کرد: مردمی که به خود ایمان ندارند محکوم به نابودی هستند، پرزیدنت آکتور سینما تصویری کامل و مثالی بی نظیر از این مسئله است، احمق است کسی که بر غیر خدا اعتماد کند.

مهدی.ص با بیان اینکه ولایت فقیه عنصری است که در هیچ جای تاریخ غرب و شرق دیده نشده و هیچ یک از آن ها تعریف درستی از آن ندارند و نخواهند داشت گفت: مستند ” پرزیدنت آکتور سینما ” مشت محکمی بود بر تمام بافته های ذهنی ام درباره جامعه بی ولایت.

امیر . ر که برخلاف اکثریت جمع مقداری از موسیقی مستند ناراضی بود اظهارداشت: در یک جمله می گویم، تفکر اعتدال امروز کشور باید از شوروی سابق عبرت بگیرد که تفکر لیبرال با همه جبهه می آید ولی کشورهایی با تفکر موجود و بدون معرفت درست در مقابل دشمن مطلق ( آمریکا) با وجود عبرتهای تاریخی نگاهی سطحی دارند.

مرتضی. م ضمن تقدیر و تشکر از دوستانش بابت تماشای گروهی مستند گفت: ” پرزیدنت آکتور سینما ” از نظر فنی و محتوایی بسیار زیبا بود، این مستند روایت نتیجه اعتماد افراد تهی از اعتماد به نفس به گرگ صفتانی مانند سیاستمداران خونخوار آمریکا بود.

وی افزود: این مستند برای امثال من که قدرت و توانایی تحلیل و مطالعه تاریخ ایران و جهان را ندارند بسیار مفید بود و باعث رشد و یافتن نگاه عمیقی در زمینه حکومتهای جهان شد.

گفتنی است این گروه از دوستان اکثر مستند ها و فیلمها را از سایت “سینما مارکت” خریداری می کنند و گاه همراه هم در جمعی دوستانه و گاه در جمع خانواده به تماشا می نشینند.

نویسنده به همه ی علاقمندان به سینما و هنر پیشنهاد می کند این ایده جالب ” اکران خانگی”  را عملی کنند زیرا قطعا تجربه شیرینی خواهد بود و اگر تمایل داشتند تجربه خود را با ۸دی و مخاطبانش مانند همین دوستان در میان بگذارند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه