ورزشی نوشت؛

وقتی صورت مسئله ورزشگاه عضدی رشت پاک می‌شود

عضدی پیر و فرسوده و بسیار مستهلک دستخوش تغییراتی نه چندان مهم شده و به جای حل صورت مسله پاک شده، در سردار جنگل متروک و دور افتاده از شهر، چمن طبیعی آن را برداشته‌اند.

وقتی صورت مسئله ورزشگاه عضدی رشت پاک می‌شود

به گزارش ۸دی، مجتبی ملک فرنود ورزشی نویس و فعال ورزشی گیلان درباره اوضاع ورشگاه‌های سپیدرود و عضدی رشت نوشت:

این روزها در رشت همه در تکاپوی آماده‌سازی ورزشگاه برای میزبانی لیگ برتر هستند عضدی پیر و فرسوده و بسیار مستهلک دستخوش تغییراتی نه چندان مهم شده و به جای حل صورت مسله پاک شده، در سردار جنگل متروک و دور افتاده از شهر، چمن طبیعی آن را برداشته شده و در حال جایگزینی با چمن مصنوعی هستند که این خود علاوه بر از بین بردن جذابیت‌های فوتبالی و آسیب‌های فیزیکی به بازیکنان سوالی دیگری نیز پیش می آورد که چرا در شهری که از گوشه کنار بتون هایش خزه رشد می‌کند باید از چمن مصنوعی استفاده کرد؟ استانی که بیشترین میزان بارندگی را در کشور دارد و سر سبزترین استان ایران و کل خاورمیانه می‌باشد.

در یک اقدام جالب، شهرداری رشت با کمترین هزینه توانسته چمن ورزشگاه شهید چمران را با چمن طبیعی و طراحی عالی آماده تمرین تیم هایه مختلف کند و باز سوال دیگری پیش می آید و آن این است که چرا متولیان ورزش در این چند ماه به فکر ترمیم چمن عضدی و جایگزینی با چمن طبیعی نیافتادند و اکنون قصد مصنوعی‌سازی زمین را دارند.

هزینه زه کشی خیلی کمتر از خرید چمن مصنوعی آن هم نه با کیفیت روز اروپا می‌باشد و در بسیاری از کشورها حوزه اسکاندیناوی از چمن مصنوعی استفاده می‌شود و دلیل آن هم سرمای بسیار شدید کشورها است ولی رشت شاید در سال تنها دو الی سه روز سرمای زیر صفر را ببیند و نیازی به این هزینه‌ها ندارد و می‌شد هزینه را معطوف در استحکام و نوسازی پایه‌های سست عضدی کرد. ورزشگاهی که با توجه به داخل شهر بودن، رونق بسیاری به فوتبال رشت داده و سپیدرود ورودش به لیگ را مرهون همین تماشاگران و پر شدن سکوهایش است.

در روزهایی که بسیازی از کارشناسان به نحوه بازی و یارگیری تیم ریشه‌دار سپیدرود انتقادهایی وارد نمودند انتظار می رود متولیان امر ورزش کمی به حال تماشگران و هزینه‌های رفت و آمد و سلامتشان توجه کنند و با هزینه هایه مدیریت شده و استخدام کارشناسان کار بلد و استفاده از تجریباتشان بتوانند میزبانی آبرومندی برای رشت و استان گیلان باشند و در روزهایی که سپیدرود فقط به حمایت نیاز دارد بتدانند امکانات سخت‌افزاری لازم را فراهم نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه