رئیس بیمارستان قائم مطرح کرد؛

سونامی سرطان در گیلان / ماهانه ۳۰۰ میلیون تومان به افراد کم بضاعت مالی تخفیف می‌دهیم

رئیس بیمارستان قائم(عج) رشت گفت: به دلیل بالا وجود افراد مسن زیاد در گیلان میزان ابتلا به سرطان در این استان بالاست.

سونامی سرطان در گیلان / ماهانه ۳۰۰ میلیون تومان به افراد کم بضاعت مالی تخفیف می‌دهیم

به گزارش ۸دی، دکتر علیرضا کریم زاد حق پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این مرکز بزرگترین مجموعه بهداشتی درمانی قطب شمال کشور محسوب می شود که با بیش از ۲۰۰ عدد تخت فعال و ۸۵۰ پرسنل با داشتن بیشترین تخت مراقبت های ویژه ICU NICU تنها بخش خصوصی است که مجهز به بخش مراقبت های ویژه نوزادان می باشد.

وی با بیان برخی خصوصیات بخش مراقبت ویژه نوزادان افزود: مراقبت از نوزادان نارس با وزن بسیار کم و نگهداری از آنها تا رسیدن به وزن نرمال باعث شده است بسیاری از نوزادان زودرس با وزن کم که در معرض مرگ هستند گام خود را در چرخه حیات در این بیمارستان محکم کنند.

وی با بیان اینکه سونامی بیماری سرطان در گیلان بالاست گفت: این استان به عنوان پیرترین استان در کشور، امید به زندگی در آن بالا بوده و افراد با سن بالا در گیلان حیات دارند و هرچه سن بالاتر می رود امکان ابتلا به این بیماری بالا می رود.

زادحق در تبیین این موضوع خاطرنشان کرد: این بیمارستان برای رعایت حال عزیزان گیلانی رادیوتراپی و پراکی تراپی را در این بیمارستان راه اندازی کرده است تا برای درمان به پایتخت کشور مراجعه نکنند و بیماران جز رنج بیماری، رنج مسافت را متحمل نشوند.

رئیس بیمارستان قائم (عج) با بیان اینکه پراکی تراپی، درمان حفره ای سرطان است تاکید کرد: اشعه به جای دیگر بدن سرایت نمی کند که باید آن را از مزیت‌های این نوع درمان بیان کرد.

وی توانایی درمان این بیماری را فقط در تهران و دو شهر دیگر عنوان و در ادامه گفت: این توانایی باعث می شود علاوه بر درمان بیماران گیلانی میزبان هم وطنان دیگر  استانها نیز باشیم که موجب توانایی و ارتقای جایگاه استان گیلان می باشد.

زادحق به بخش درمان تراکم استخوانی که اغلب در میان بانوان شایع است اشاره کرد و افزود: دستگاه MRI در گمرک موجود است که در صدد هستیم ظرف ۱۵ روز آینده در بیمارستان راه اندازی کنیم.

وی میزان رضایت مندی مردم را از خدمات درمانی بیمارستان خوب عنوان کرد و گفت: این بیمارستان جهت رفاه حال مردم، با تمام بیمه های پایه و تکمیلی قرار داد دارد لذا علی‌رغم تبلیغات سایت‌های ضدانقلاب بیشتر روزها همه تخت‌های بیمارستان اشغال بوده است که این نشانه رضایت‌مندی مردم از خدمات این بیمارستان می‌باشد.

زادحق در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر پخش شایعه‌ی سرقت نوزادی از این بیمارستان گفت: سرقت نوزاد کذب است اما مدتی پیش بیماری به صورت اورژانسی برای زایمان زودرس در این بیمارستان پذیرش شد که نوزاد وی در ۲۷ هفتگی با وزن ۹۷۰ گرم به دنیا آمد.

وی در ادامه تصریح کرد: این نوزاد حدود ۱۶ روز در بخش مراقبتهای ویژه نوزادان مراقبت شده و در وزن یک کیلو و نیم به بخش نوزادان منتقل گشت که یک روز مادر این نوزاد که هنوز شرایط ترخیص نوزاد فراهم نبود به صورت ظالمانه ای جان نوزاد را به خطر انداخته و زمانی که قرار بود به فرزندش شیر بدهد او را داخل کیف انداخت و زیر چادر قرار داد و از درب خروج اضطراری به بیرون بیمارستان فرار کرد.

این پزشک بیمارستان قائم (عج ) با اظهار تاسف از این کار خطرآفرین مادر گفت: ایمنی و امنیت این بیمارستان زبانزد است و جامعه ی درمانی خوب می داند که درب این اتاق بدون رمز گشایی توسط پرستار به روی هیچ غریبه ای باز نمی شود لذا این مادر از فرصت شیر دادن به نوزاد خود جهت فرار از پرداخت مالی جان آن نوزاد را به خطر انداخت.

زاد حق ادامه داد: این بیمارستان در ماه حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان به عزیزانی که مشکل مالی دارند تخفیف داده می‌دهد، قطعا اگر ما از ضعف اقتصادی آن خانواده مطلع می‌شدیم تخفیف قابل توجهی به آنها می‌دادیم اما با توجه به این که از بستگان نزدیک آن خانواده همکار این بیمارستان بوده است شنیده‌ایم به لحاظ مالی در مضیقه نبوده‌اند لذا سوال این است که به چه دلیلی جان بیمار را به خطر انداخته است.

وی با بیان اینکه اعاده‌ی دعوا به مراجع قانونی را در دستور کار خود داریم تاکید کرد: بنده کاری به مسائل بیمارستان و تشویش اذهان عمومی ندارم اما پیگیری حقوقی ما به دلیل به خطر انداختن جان بیمار این بیمارستان که مسئولیت حفظ جان آن نوزاد برعهده‌ی ما بوده است می باشد.

زادحق با اشاره به اینکه این بیمارستان با ۳۵ میلیارد تومان طلب از بیمه های پایه و تکمیلی همچنان روی پای خود ایستاده است گفت: این مجموعه به عنوان تنها مجموعه بین المللی درمان در استان فعالیت می کند و از بیمه ها می خواهیم با رعایت قوانین طبق قرارداد فی مابین بیمارستان و بیمه، موجبات خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم را فراهم کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه