سالانه به ۴۰ هزار زن در هند تجاوز می‌شود

در شمال غرب هند گروهان زنان پلیس برای رسیدگی به جرم و جنایات تشکیل شده است.

به گزارش ۸دی، این گروه به جرم و جنایاتی که منشاء جنسی داشته و از جمله اعمال خشونت و تجاوز به زنان خواهند گرداخت. در شهر “جانپور” این گروه به نگهبانی در ایستگاه‌های اتوبوس، کالج‌ها و پارک‌هایی خواهند پرداخت که گزارش‌هایی از موارد متعدد خشونت و تجاوز در آنها گزارش شده است.

در هند سالانه نزدیک به ۴۰ هزار زن مورد تجاوز قرار می‌گیرند. این در حالی است که به گفته نشریه “چاینا مورنینگ”، احتمال کاهش آمار نیز وجود دارد‌ زیرا بسیاری از قربانیان از مراجعه به پلیس واهمه دارند.
در حال حاضر افراد می‌توانند تنها با یک تماس یا ارسال پیامک از طریق واتس آپ، پلیس را به محل دعوت کنند.

به گفته “سارا چادخواری” نماینده پلیس زنان، مقامات کشور با استخدام کادر جدید، می خواهند سیاست عدم سازگاری با جرم و جنایات علیه زنان را به نمایش بگذارند. در حال حاضر عمده کارکنان ادارات پلیس مرد هستند و زن ها تنها هفت درصد ماموران را تشکیل می دهند.

خشونت نسبت به زنان همچنان یکی از مشکلات اصلی در هند است. سال ۲۰۱۳ مقامات کشور مجازات این قبیل جرایم را تشدید کرده بودند. پخش اخبار مربوط به این اقدام در مناطق مختلف و نشریات جهانی بعد از مرگ دانشجوی ۲۳ ساله در دسامبر ۲۰۱۲ آغاز شد. در آن زمان شش مرد به یک دختر دانشجو در اتوبوس تجاوز کردند که به مرگ وی انجامید.

از شش مجرم دستگیر شده، یک نفر در زندان خودکشی کرد و چهار نفر به اعدام محکوم شدند، یک نفر نیز به خاطر نابالغ بودن، به سه سال حبس محکوم شد. علی‌رغم مجازات شدید مجرمان، تعداد این قبیل جرایم کم نشده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه