بیکار شدن ۶۵۲ جوان اهوازی

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان تعداد افرادی که در طول ماه در استان بیکار می شوند را ۶۵۲ نفر اعلام کرد.

بیکار شدن ۶۵۲ جوان اهوازی

به گزارش ۸دی، مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان تعداد افرادی که در طول ماه در استان بیکار می شوند را ۶۵۲ نفر اعلام کرد.
محمود یارعلی زاده، مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان در این خصوص گفت: اغلب افرادی که در خوزستان بیکار می شوند شامل کارگران و یا افرادی هستند که حداقل حقوق را دریافت می کنند و میانگین دریافتی آنان ۱۱ میلیون ریال است.

وی اظهار داشت: مقایسه آمارها پرداخت کنندگان بیمه و مستمری بگیران نشان می دهد که در برخی از شهرها وضعیت اشتغال خوب نیست و افراد شاغل در حال بازنشسته شدن هستند.
یارعلی زاده بیان کرد: ۴۲ میلیون نفر معادل ۵۴ درصد جمعیت کشور و ۲.۸ میلیون نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی می باشند.
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه پوشش بیمه ای در شهرهای خوزستان متفاوت است اذعان داشت: در شهرهای همچون و ماهشهر ۹۰ درصد و در شهرهای باغملک و لالی کمتر از ۲۰ درصد جمعیت زیر پوشش بیمه ای هستند.
وی اظهار کرد: ۶ درصد بیمه شده های کشور و ۷ درصد مستمری بگیران کشور در خوزستان قرار دارند.
محمود یارعلی زاده افزود: در سال ۹۳، ۱۳ هزار مورد بازنشستگی، در سال ۹۴، ۱۵ هزار مورد و پارسال ۱۶ هزار مورد برقرار بازنشستگی انجام شده که متوسط حقوق ماهانه آن ها ۱۶ میلیون ریال است.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد مستمری بگیران و بازنشستگان بین ۴۵ تا ۴۹ سال سن دارند بیان داشت: میانگین سنی بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور به ۴۸ سال رسیده، اگر چه مواردی از ۳۲ ساله ها نیز داشتیم.
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان در ادامه گفت: بدهی شرکت ها و ادارات به تامین اجتماعی در سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد ریال بوده که تا سال جاری به بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
به گفته وی، یک هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال از این بدهی مربوط به ادارات دولتی و یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال مربوط به شهرداری ها و سازمان های تابعه آن ها در استان است.
یارعلی زاده گردش مالی بخش بیمه در استان را در سال گذشته ۵ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال عنوان و اذعان کرد: این رقم امسال به بیش از ۶ هزار میلیارد ریال رسیده است.
عبدالنبی سواعدی، مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان خواستار اختصاص اعتبار و تسهیلات برای توسعه آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای شد.
وی اظهار داشت: در صورت اختصاص اعتبار می توانیم آن را در قالب تسهیلات در اختیار آموزشگاه های آزاد قرار دهیم.
سواعدی با اشاره به اهمیت توسعه منابع انسانی در توسعه جوامع تصریح کرد: با توجه به سیاست های ابلاغی رهبری در اقتصاد مقاومتی برنامه های آموزش نیروی انسانی و مهارت آموزی در دستورکار قرار گرفته که از جمله آن ها طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و طرح کارآموزی در فضای واقعی است.
مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان انعقاد تفاهم نامه به منظور ارائه آموزش های سفارشی را از دیگر برنامه های این مرکز دانست و گفت: قانون، فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای را الزام کرده است بنابراین انتظار داریم که از موازی کاری و صدور گواهینامه توسط سازمان های دیگر جلوگیری شود همچنین سازمان ها از پذیرش گواهینامه هایی که از فنی و حرفه ای صادر نشده خودداری کنند.
وی اذعان داشت: شرکت های فعال استان نیز باید مسئولیت های اجتماعی خود را در زمینه آموزش نیروی انسانی و تربیت نیروی ماهر انجام دهند.
عبدالنبی سواعدی با اشاره به راه اندازی ۶ مرکز جوار صنعت در استان بیان کرد: فنی و حرفه ای استان ۵۰ مرکز دولتی، ۲ مرکز علمی و کاربردی و ۶۵۰ آموزشگاه آزاد را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه