کشته شدن داعشی چینی در حمله موشکی سپاه

فرمانده نیروی هوافضا سپاه گفت: در عملیات لیله‌القدر و تهاجم موشکی ما به داعش شاهد بودیم حتی تروریست داعشی از کشور چین هم کشته شده است.

کشته شدن داعشی چینی در حمله موشکی سپاه

به گزارش ۸دی، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در یادواره شهدای شرق تهران که در مسجد لیله‌القدر برگزار شد، اظهار داشت: شاهدیم که ناامنی در اطراف کشور ما موج می‌زند و اگر سپاه با محوریت نیروی قدس در سوریه و عراق حضور پیدا نمی‌کرد و به آنها کمکی نمی‌کرد این جنگ به جای هزاران کیلومتر آن طرف در داخل کشور ما اتفاق می‌افتاد.
وی با بیان اینکه از کشورهای افغانستان، پاکستان، چچن، عراق، ایران، سوریه و اروپا در میان تروریست‌های داعشی وجود دارد، گفت: در عملیات لیله‌القدر و تهاجم موشکی ما به داعش شاهد بودیم حتی داعشی از کشور چین هم کشته شده است.
حاجی‌زاده ادامه داد: با فعالیت‌ها و تلاش‌های نیروی قدس و نیروی زمینی سپاه در مرزها به همراه ارتش و نیروی انتظامی کشور ما امن شده و حالا اگر ۵ تروریست به تهران آمدند و عملیات کردند باید بدانید که اولاً‌ همه آنها کشته شدند ثانیاً نظام به همین اکتفا نکرد و همه کسانی که به اسم داعش در ایران تردد داشتند را مجرم دانست و دستگیر کرد و آنهایی هم که قبلاً کنار این افراد می‌جنگیدند و به مرخصی رفتند جرأت نمی‌کنند به ایران برگردند.
فرمانده نیروی هوافضا سپاه تأکید کرد: اما ما باز هم به این اکتفا نکردیم و با توجه به اینکه در کنار برادران خودمان در سوریه و عراق با داعش درگیر هستیم و روزانه از آنها کشته می‌شوند گفتیم که باید عملی قدرتمندانه اتفاق بیفتد.
وی افزود: سپاه از طریق ستاد کل نیروهای مسلح گردش کاری برای فرمانده کل قوا تهیه می‌کند و ما درخواست می‌کنیم که حضرت آقا اجازه بدهید که در منطقه دیرالزور تعدادی از مقرهای اصلی و عقبه آنها را بزنیم. حضرت آقا نیم خط پاسخ می‌دهند و می‌فرمایند «موافقم، اقدام شود، منتهی افراد غیرنظامی نباید کشته شوند.»
سردار حاجی‌زاده گفت: این فرمان نیم‌خط بود اما هزاران مسئله داشت زیرا ما با یک ارتش کلاسیک طرف نبودیم که بخواهیم مثلاً فلان پایگاه هوایی آنها را بزنیم. در اینجا نیاز به اشراف اطلاعاتی و درایت سپاه بود که مشخص شد و زمانی که از سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس درخواست هدف کردیم فوراً ۶۰ هدف از نقاط استقرار داعش را مشخص کرد و گفت هر کدام را می‌خواهید بزنید.
وی گفت: برخی از این نقاط در اطرافش افراد غیرنظامی بودند لذا برای احاطه اطلاعاتی نیاز به پهپاد داشتیم که در صدها کیلومتر آن طرف‌تر به منطقه فرستاده شد.
فرمانده نیروی هوافضا سپاه ادامه داد: این عملیات کوچکی بود و اگر می‌دانستیم ملت ایران خوشحال می‌شوند به جای ۶ موشک ۶۰ موشک می‌زدیم ولی واقعیت این است که این عملیات به لحاظ کیفی در سطح ابرقدرتی بود و کار کوچکی نبود. این عملیات ثمره سه دهه تبعیت بی‌چون و چرای سپاه از رهبری بود.
حاجی‌زاده در ادامه اظهار داشت:‌ در سال ۸۸ بعد از اینکه حکم فرماندهی نیرو را گرفتم ۲ ماه بعد خدمت حضرت آقا رسیدیم و برنامه‌هایی را ارائه کردم که ایشان فرمودند اولویت من دقت در موشک‌ها است. ایشان توجه زیادی به مسائل نظامی دارند و توصیه‌های فراوانی به ما داشته‌اند. به عنوان مثال اگر در رزمایش‌ها مشکلی پیش می‌آمد می‌فرمودند کار موشکی شوخی‌بردار نیست بروید و کارتان را درست کنید.
وی افزود: ۴-۵ سال پیش علیه گروه تکفیری عملیاتی انجام دادیم و عکس آن را نشان مقام معظم رهبری داریم، گفتند چرا سرجنگی ضعیف است و همین‌طور بر مسئله جنگ الکترونیک، تعداد موشک‌ها، برد و… توصیه‌هایی داشتند. همچنین فرمودند اگر تعرض کردند باید آنها را بزنید که ما هم تبعیت کردیم.
حاجی زاده با اشاره به گستردگی نفوذ و شبکه های مجازی گفت: در عملیات اخیر ما ظرف ١٢ دقیقه ۶ موشک شلیک کردیم و هنوز ٢ موشک روی لانچر بود خبرش پخش شد این نشان از سرعت نفوذ و تاثیر رسانه و فضای مجازی است.
وی افزود: اولین موشکی که به مراکز داعش اصابت کرد پای مانیتور لحظه اصابت را میدیدم و شاهد بودم که سه نقطه آتش گرفت، تعجب کردم چون قرار بود آن لحظه یک موشک شلیک شود که یک موشک هم شلیک شده بود اما آن موشک به تونلها و قرارگاه زیرزمینی داعش اصابت کرده بود و آتش از سه دهانه تونل زبانه میکشید.
حاجی زاده تاکید کرد: موشک دوم به تانکر سوخت اصابت کرد و سوخت آن به داخل این تونلها ریخته و آتش سوزی را گسترش داد.
وی در پایان با بیان اینکه همه باید تحت فرمان رهبری در کنار هم باشیم، گفت: دولت در هر بخش از صنعت مشکلی دارد و نیاز به خارج دارد مراکز تحقیقاتی سپاه و نیروی هوافضا آمادگی دارد کمک کند تا وابستگی ها به خارج قطع شود.
فرمانده نیروی هوافضا سپاه اظهار داشت: مسایل بعد از برجام را دیدیم، دوستان ما در وزارت خارجه تلاش کردند و صحبتهای آقای ظریف را دیروز و امروز شنیدیم، این افراد به وظیفه خودشان عمل کردند ولی دیدیم آنها(آمریکاییها) چه کار کردند پس باید به توان داخلی متمرکز شویم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه