رئیس شیلات لنگرود خبر داد:

رها سازی بیش از ۱۱ میلیون بچه ماهی سفید در رودخانه چمخاله لنگرود

رئیس شیلات لنگرود گفت: مرحله نخست رها سازی بچه ماهی سفید در رودخانه چمخاله لنگرود آغاز شد.

رها سازی بیش از ۱۱ میلیون بچه ماهی سفید در رودخانه چمخاله لنگرود

به گزارش ۸دی، ابوالقاسم حسن دوست در گفت‌وگو با خبرنگار لنگرخبر اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های حفظ و بازسازی ذخایر دریای خزر توسط شیلات استان و پیگیرها و هماهنگی‌های اداره شیلات شهرستان لنگرود، نخستین عملیات اجرایی رها کرد بچه ماهی سفید بهاره تولیدشده در مرکز تکثیر شادروان یوسف پور سیاهکل در رودخانه‌های لنگرود رودخان آغاز شد.

 

وی گفت: در نخستین مرحله که به‌وسیله سه دستگاه کامیون ویژه حمل بچه ماهی انجام می‌شود، ۱۱ میلیون و ۷۰۰ قطعه از سوم تیرماه سال جاری به مدت دو هفته کاری در رودخانه لنگرود رودخان واقع در محل زیر پل چمخاله رهاسازی شد.

 

رئیس شیلات لنگرود افزود: رودخانه چمخاله به دلیل دارا بودن آب و ظرفیت زیست اکولوژیکی مطلوب و زیست ماهیان تکثیری و غیر تکثیری رودخانه‌ای که از نزدیک  در حاشیه این رودخانه قابل‌مشاهده  است و به همین دلیل، بچه ماهیان سفید در رودخانه چمخاله رهاسازی شدند.

 

حسن دوست بابیان اینکه با موافقت شیلات استان مقرر شد در مرحله دوم رهاسازی که شهریورماه انجام می‌شود بیش از ۱۰ میلیون از بچه ماهیان سفید تولیدشده در مرکز تکثیر شادروان یوسف پور به رودخانه چمخاله لنگرود رهاسازی شود.

 

وی بابیان اینکه بیش از ۲۳ میلیون قطعه در رودخانه چمخاله در سال ۹۵ رهاسازی شدند، تصریح کرد: با توجه به ضریب بازگشت شیلاتی که بین ۸ الی ۱۰ درصد تخمین زده می‌شود، انتظار می‌رود با این حجم از رها کرد ماهی‌ها، شاهد تأثیرات چشمگیری در حفظ و بازسازی ذخایر و جبران صید از دریا را در محدوده دریایی چاف و چمخاله در آینده نزدیک باشیم.

 

رئیس شیلات لنگرود گفت: در حال حاضر شهرستان لنگرود دارای سه پره صیادی فعال در قالب شرکت‌های تعاونی صیادی است و بیش از ۱۱۸ نفر در این تعاونی‌ها عضو می‌باشند که در مناطق چاف و چمخاله به فعالیت صیادی می‌پردازند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه