حسنی جوریانی:

هیچ دستگاهی درباره خطر بیوتروریسم در کالاهای وارداتی گزارشی ارایه نکرده است/بیوتروریسم کاملا سیاسی است

نماینده مردم رشت گفت: هنوز هیچ دستگاهی درباره خطر ورود بیوتروریسم اطلاعاتی ارایه نکرده است.

هیچ دستگاهی درباره خطر بیوتروریسم در کالاهای وارداتی گزارشی ارایه نکرده است/بیوتروریسم کاملا سیاسی است

به گزارش ۸دی، محمدصادق حسنی جوریانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ورود کالاهای قاچاق و بیوتروریسم افزود: محصولات کشاورزی که از مرزها و گمرکات رسمی وارد می شود به دلیل اینکه کنترل می شوند، مشکلی ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کالاهای مختلفی وارد کشور می شود که محصولات کشاورزی را نیز در برمی گیرد ، البته درباره محصولات خوراکی کمی حساسیت وجود دارد، اما این مشکل و عدم بررسی آن از طریق مبادی گمرک انجام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد که محصولات خارجی که بصورت قاچاق و یا قانونی وارد کشور می شود نیز مشکلاتی مانند بیوتروریسم داشته باشند، اظهار داشت: این موضوع کاملا سیاسی است و نمی توان صددرصد تایید و یا تکذیب کرد، ولی می توان هرکاری درباره کالاهای قاچاق انجام داد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: اگر بیوتروریسم بخواهد از طریق مبادی رسمی وارد شود با آن قطعا برخورد خواهد شد، اما اگر به وسیله قاچاق وارد شود یعنی همه چیز باید تعطیل شود و قرنطینه دیگر مهم نیست چون از حیطه بررسی کالاها از وظیفه گمرک، وزارت بهداشت و استاندارد خارج می شود.

وی با بیان اینکه به صراحت نمی توان گفت که وظیفه کدام دستگاه بررسی موارد بیوتروریسم در محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: موضوع بیوتروریسم هر روز در رسانه ها مطرح می شود ولی کسی مطمئن نیست که واقعا این کار شده یا خیر.

حسنی جوریانی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ دستگاهی درباره خطر بیوتروریسم در کالاهای وارداتی از جمله قاچاق گزارشی ارایه نکرده است، خاطر نشان کرد: البته من نیز قائل به وجود بیوتروریسم در کشور نیستم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه