خبرنگار: ابوالفضل شکری
معاون رئیس جمهور در گفتگو با 8دی:

تا پایان سال ۹۶ چندین مجموعه‌های گردشگری در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان گردشگری گفت: تا پایات هفته دولت، ۲۳ هتل گردشگری دیگر که از تسهیلات دولتی استفاده کرده‌اند در سطح کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

تا پایان سال ۹۶ چندین مجموعه‌های گردشگری در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

زهرا احمدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار ۸دی درباره‌ی برنامه های دولت در بحث گسترش زیرساختهای گردشگری اظهار داشت: برای سال ۹۶ در موضوع اقتصاد مقاومتی پروژه‌ای که تعریف شده است توسعه زیر ساختهاست که در هر ۳۱ استان پیشرفت زیر ساختی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: تسهیلاتی نیز از صندوق توسعه ملی برای پروژه های گردشگری از طریق بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است و در کنار این تسهیلات می توانیم سود یارانه را پرداخت کنیم که این هم کار خوبی برای سرمایه گذاران خواهد بود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به سرمایه گذاری خارجی در بخش گردشگری گفت: در سال قبل سه نشست بین المللی داشتیم که مجموعه‌ای از سرمایه گذاران ایرانی و خارجی وارد کشور شدند و یک ارزشیابی را از ظرفیتهای گردشکری ایران داشتند البته متاسفانه هیچکدام به قرارداد مشخص نرسیده است اما سبب شد مشکلاتی که در حوزه سرمایه‌گذاری داریم را شناسایی کنیم و برای برطرف کردن آنها اقدام کرده ایم. این کار را در قالب بسته سرمایه گذاری انجام دادیم و در حال تنظیم برنامه عملیاتی آن هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان اظهار کرد: با توجه به اقدامات ۴ سال گذشته، در این دوره به صورت زنجیره ای در حال بهره برداری هستیم که نمونه آن همین استان گیلان است که علاوه بر طرح‌های به بهره برداری رسیده تا پایان سال باز هم نمونه هایی دیگر به بهره برداری می‌رسند. همچنین تا پایان هفته دولت، ۲۳ هتل گردشگری دیگر به بهره برداری می‌رسند که اینها توانسته‌اند از تسهیلات دولت استفاده کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه