صابر شکور
جای جلاد و شهید عوض شد؛

پشت‌صحنه‌ی حمایت بی‌پروای جعفرزاده از سران فتنه/ ظرفیت نشان دادن رئیسی فرصتی برای حمایت از فتنه‌گران شد

دفاع بی‌پروای جعفرزاده از سران فتنه و درخواست آزادی آنها چه سودی برای ایشان دارد که اینگونه حاضر است خود را قربانی فتنه گران کند.

پشت‌صحنه‌ی حمایت بی‌پروای جعفرزاده از سران فتنه/ ظرفیت نشان دادن رئیسی فرصتی برای حمایت از فتنه‌گران شد

به گزارش ۸دی، روز گذشته نماینده مردم رشت در مجلس در نامه ای خطاب به نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه حصر را غیر قانونی خواند و خواستار این شد که مدت ۷ ساله ی حصر به عنوان مجازات در نظر گرفته شده و سران فتنه آزاد شوند.

سوال اینجاست که پشت صحنه ی این حمایت علنی از سران فتنه و درخواست آزادی آنها چیست آن هم در صورتی که تاکنون هیچ یک از آنها علنا توبه ی خود را از گناه اقدامات مرتکب شده خود در سال ۸۸ اعلام نکرده اند.

به نظر می رسد نماینده رشت با این کار چند هدف را دنبال می کند:

هدف اول آرام نگاه داشتن و حفظ رای آن دسته از طرفداران سران فتنه است که به روحانی رای داده اند ولی بعد از انتخابات با شنیدن اظهارات روحانی در تقدیر از نیروهای مسلح و رفتن به مزار پدر موشکی ایران و تقدیر از شورای نگهبان و توئیت های اطرافیان رئیس جمهور منتخب در محکوم کردن فتنه رویای خود را در زمینه رفع حصر از دست رفته می بینند.

هدف دوم جعفرزاده به نظر می رسد شکستن قبح درخواست آزادی سران فتنه آن هم توسظ یک نماینده مجلس است زیرا تاکنون علی مطهری نیز که بی پرده تر از همه صحبت می کرد تنها درخواست محاکمه و تعیین تکلیف داشت ولی این بار جعفرزاده که به نظر نمی رسد این اقدامات را خودسرانه انجام دهد فرصت را مناسب دیذ و صریحا موضع خود را در خصوص سزان فتنه شفاف کرد.

هدف سوم و غایی جعفرزاده البته حفظ رای طرفداران باقی مانده سران فتنه برای انتخابات ۹۸ است و البته جذب رای آن دسته از مردم عزیزی است که با استدالات جعفرزاده آرامش و حق و عدالت در جامعه را در آزادی سران فتنه تلقی می کنند، البته این امکان نیز وجود دارد که قول حضور در لیست امید تهران به جعفرزاده داده شده باشد و به همین جهت این بار بسیار بی پروا حمایت خود را از سران فتنه اعلام کرد.

اما آقای جعفرزاده دو استدلال جالب برای درخواست آزادی سران فتنه آورده در این نامه آورده استکه توجه و بررسی آنها خالی از لطف نیست:

استدلال اول آقای جعفرزاده استوار بر سر دیگر فتنه خواندن احمدی نژاد است و اینکه او عامدانه به مردم توهین کرد و گفت خس و خاشاک تا مردم شورش کنند دلیل نماینده رشت برای سر فتنه خواندن است، حال آنکه احمدی نژاد در قصه ی انتخابات ۸۸ خود مظلوم واقع شده بود و رای او را به دروغ زیر سوال برده بودند و او و طرفدارانش نه تنها نتوانستند مانند طرفداران روحانی جشن بگیرند بلکه شاهد به لبه پرتگاه رفتن نظام بودند و کامشان تلخ شد.

در خصوص مسئله خس و خاشاک نیست متن سخنرانی احمدی نژآد موجود است که گفت: “ملت ایران یک ملت متحد است، امروز خبرنگاری سؤال کرد، گفت بعضی‌ها گوشه و کنار، کارهایی انجام می‌دهند، اغتشاش است، شورش است، اعتراض است، واژه‌های تندی را به کار برد، من یک مثال زدم، یک نتیجه‌گیری کردم، برای شما عرض می‌کنم، گفتم شما اشتباه می‌کنید، ملت ایران یکپارچه است، در یک مسابقه‌ی فوتبال، ۵۰ هزار، ۷۰ هزار تماشاچی می‌روند، آن کسی که تیمش باخته، وقتی می‌آید بیرون، عصبانی است و به هر دری می‌زند. در ایران، در انتخابات ۴۰ میلیون نفر، خودشان بازیگر اصلی و تعیین‌کننده اصلی بودند، حالا چهار تا خس و خاشاک این گوشه‌ها کاری می‌کنند، بدانید این رودخانه‌ی زلال ملت جایی برای خودنمایی آنها نخواهد گذاشت. “/ رجانیوز

با توجه به این متن جعفرزاده به احمدی نژاد تهمت دروغ زده است و انشالله که مطلب را نمی دانسته است که هر چند عذر بدتر از گناه برای یک نماینده مجلس می باشد.

استدلال دوم جعفرزاده بسیار جالب توجه تر از اولی است، او در بخشی از نامه اش نوشته است: ” شما خوب می‌دانید که همه از اتفاقات تلخ سال ۸۸ درس گرفته‌اند و دیگر نه احدی به مردم توهین می‌کند (آن هم عامدانه و جهت شورش و آنها را خس و خاشاک می‌خواند) و نه کسی مردم را به لشگرکشی خیابانی فرا می‌خواند و متوسل به برهم زدن نظم عمومی می‌شود تا اعتراض خود را به کرسی بنشاند تا دشمنان انقلاب از آن شورش‌های خیابانی دندان طمع تیز نمایند!”

ظاهرا ظرفیت نشان دادن رئیسی به عنوان رقیب روحانی آن هم با رای ۱۶ میلیونی و اختلاف کمتر نسبت به ۸۸ و وجود مدارک و مستندات بسیار از وقوع تخلف که بهانه هایی واقعی را برای شورش کردن به او می داد که خدا می داند اگر یکی از این تخلفات در ۸۸ اتفاق افتاده و سندش موجود بوده چه ها می کردند، بهانه ای شده است برای آقای جعفرزاده برای رفع حصر.

ظاهرا مقصر آقای رئیسی است که شلوغ نکردن او در نظر آقای جعفرزاده درس گرفتن از فتنه ۸۸ بوده و عملا دیگر از نظر ایشان دلیلی برای حصر وجود ندارد و باید سران فتنه را آزاد کرد.

استدلال سوم و تکرای آقای جعفرزاده که قبلا در دفاع از وزرای حاضر در فتنه ۸۸ آن را ذکر کرده بود، بسیار شبیه به استدلال مشرکین مکه برای مقابله با پیامبر اکرم (ص) در دوران دعوت است. مشرکین مکه در جلسه ای که برای مقابله با نفوذ حضرت محمد مصطفی(ص) گرفته بودند به این نتیجه رسیدند که راه مخالفت و مقاومت در برابر پیامبر اکرم نه جادوگر و ساحر خواندن وی است، نه دیوانه خواندن وی است، نه شاعر خواندن وی است، بلکه باید در مردم شایئه کنند و بگویند او سحری دارد و آن هم این است که با گفته هایش میان مردم و خاصه جوانان با پدر و مادر هایشان اختلاف می اندازد.

حال آقای جعفرزاده نماینده محترم مردم رشت در نامه اش می نویسد: ” امیدوارم جنابعالی که مفتخر به‌عنوان نمایندگی رهبر معظم انقلاب در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستید، در جهت ایجاد وفاق و همدلی جهت ساختن ایرانی آباد تلاش نمایند و مانع افزایش تنش‌های داخلی شوید. معتقدم به برکت خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان دشمنان خارجی توان شکست این انقلاب را ندارند و صرفاً اختلافات درونی نظام می‌تواند عامل اصلی درجهت از هم پاشیده شدن ستون‌های انقلاب شود که قطعاً ماندن همه ارکان نظام درکنار هم و در زیر چتر رهبری مانع از این نقشه شوم خواهد شد.”

ایشان نیز ظاهرا نمی خواهند میان مردم اختلاف نباشد و می خواهند سران فتنه آزاد شوند تا اختلافات حل شود در حالی که همین چند ماه قبل رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به تعبیر مطرح‌شده با عنوان «آشتی ملی» اشاره و و با بی‌معنی دانستن این تعبیر و انتقاد از پر و بال دادن به آن در روزنامه‌ها، گفتند: «مگر مردم با هم قهر هستند که بخواهند آشتی کنند؟ قهری وجود ندارد، البته مردم ما با کسانی که در سال ۸۸ به روز عاشورای حسینی اهانت کردند و با قساوت و لودگی و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر هستند و با آنها آشتی هم نمی‌کنند.»/ پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

آقای جعفرزاده با حمایت از سران فتنه جای جلاد و شهید را عوض کردند، سران فتنه که جلادی کردن شده اند طرف مظلوم قصه و نظام که با شرح صدر کامل علی رغم درخواست مردم برای اعدام سران فتنه که در شعار های ۹دی و ۸دی موج می زد رفتار کرد شده است ظالم و بی قانون.

سران فتنه جلاد اند زیرا ضربه ی مهلکی که آنها با آشوب به پا کردن و پیغام تشدید تحریم ها فرستادن در عرصه بین الملل و اقتصادی به مردم ایران زدند کمتر از ضربه ی منافقین در دهه شصت نبود حالا مظلوم واقع شده است.

آقای جعفرزاده طبعا می دانند با آشوبی که در سال ۸۸ توسط سران فتنه به پا شد بسیجیان زیادی در دفاع از نطام و زیر لگدهای فتنه گران به شهادت رسیدند، حال اگر این آقایان بخشیده و آزاد شوند تقاص خون این شهیدان چه می شود؟

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ثارالله-رشت
ظاهرا" فعلا ...آقای جعفر زاده در این نوع سخنان هست ، ایشان زمانی که در دولت احمدی نژاد مسئولیت داشتند خیلی از شرایط راضی بودن اما از وقتی که خارج شدند تمام اوضاع مملکت و دولت شد بهم ریخته!!!!!!!!!!! راستی جناب دکتر! شماا زمان کدام دولت دانشجوی .. دکتری شدید؟؟؟ از بحث ایثارگری و معدن شن و ماسه .... میگذریم
ناشناس
اگر سران فتنه محاکمه و محکوم شوند و احمدی نژاد نیز بخاطر برخی از رفتارها محاکمه و محکوم شود باز هم امثال جعفرزاده حرفی می زنند و اعتراض می کنند.مرکز استان نیاز به افراد بزرگتری برای نمایندگی مردم رشت در مجلس دارد.
ناشناس
جعفرزاده صدای مردمه؛ تنها صدای مردم فهیم رشت؛ خیلی آقایی مرد
علی در پاسخ به
جعفرزاده صدای مردم نیست. حرفی که اقای ثارالله نوشت رو جدی بگیرید.معدن شن وماسه باحمایت .... و توسط بدرخانم ....بلایی به سرانفال ومحیط زیست اورد که ادم بادیدین تخریب محیط زیست به اون وسعت گریه اش میگیره.اقای ..... باحمایت ازپدرزنش واون شرکت وگرفتن مجوز بهره برداری از دفترفنی ....که .... نوچه و گماشته ایشون هست تونست با حمایت متقابل اون شرکت رای زیادی بخره و پول خرج کنه خصوصا در .....که به ...راه پیداکرد. ادرس اون معدن هم اینه برید ببینید صدای شما چه بلایی سر انفال و زمین های مردم اورده .ادرس: کوچصفهان کیلومتر 8 جاده کوچصفهان به سنگر. سه راه سمنانی. روستای سده (برادرخواهران) معدن ...یا شرکت ..... به مدیریت برادران ...... بذار نظرم رو 8 دی. تا صدای ملت بهتر شناخته بشه.
در حاشیه