محقق و مدرس طب اسلامی ایرانی در گفتگو با 8دی:

روزه فن پیشگیری و یک راه علاج بیماری است / نظافت اجباری سیستم ایمنی بدن در طول یک سال با روزه

محقق و مدرس مکتب طب اسلامی ایرانی، روزه را نظافت اجباری سیستم ایمنی بدن برشمرد و گفت: روزه فن پیشگیری و یک راه علاج بیماری است.

روزه فن پیشگیری و یک راه علاج بیماری است / نظافت اجباری سیستم ایمنی بدن در طول یک سال با روزه

سجاد افضل نیا در گفتگو با خبرنگار ۸دی، روزه را یک فن برای پیشگیری و یک روش برای درمان برشمرد و اظهار داشت: روزه نظافتی اجباری برای سیستم ایمنی تنبل و ناتوان است که بعد از ماه ها  فعالیت سنگین اندام های هاضمه و دافعه، خستگی و ناکارآمدی آنها موجب رسوب بخشی از مواد زائد در بدن می شود.

وی در ادامه افزود: این مواد بطریق معمول و براحتی دفع نمی شوند و بستر خوبی برای انواع بیماری ها هستند.

محقق و مدرس مکتب طب اسلامی ایرانی گفت: روزه بوسیله حرارت مزاجی، ذره ذره این مواد زائد را در دل خود به آتش کشیده و تحلیل می برد و پسماندهای آن را از طریق دفع دخانی خارج می کند.

افضل نیا اظهار کرد: به همین خاطر ممکن است در طول دوران روزه داری مسائلی از قبیل بوی بد دهان، ضعف، خلط پشت حلق، جوش پوستی، ادرار غلیظ و سرگیجه های موقت در وضع مزاجی روزه دار پدید آید که همگی بروز این پاکسازی عظیم است.

وی با بیان اینکه روزه داری مثل این است که عمل دفع مواد زاید بدن تشدید شده و فضولات به سمت دربهای خروجی هدایت میشوند، ادامه داد: در این هنگام میزان شیره «ایندیکان» و چربی«گزانتول» در خون بسیار بالا می رود و دفع این مواد (هنگام روزه) از طریق ادرار به ۱۰ برابر می رسد.

این محقق مکتب طب اسلامی ایرانی با اشاره به این نکته که  روزه داری موجب دفع متکاثفترین اخلاط از اعماق تن می‌شود، خاطرنشان کرد: روزه می‌تواند بسیاری از بیماری های انسدادی نظیر گرفتگی عروق کرونر قلب جلوگیری کند.

افضل نیا با بیان اینکه روزه  بوسیله تحلیل و دفع فضولات سر، موجب پیشگیری از بیماری هایی نظیر سکته، پارکینسون، آلزایمر و… می شود، افزود: روزه با پاکسازی دستگاه گوارش جان تازه‌ای به کبد می بخشد و پاکسازی اعضای رئیسه توسط روزه بزرگترین خدمتی است که به تن آدمی می کند.

مدرس مکتب طب اسلامی ایرانی فارغ از بعد اخلاقی و دینی روزه داری توصیه ای به همه افرادی که نگران سلامتی خود هستند، کرد و اظهار داشت: توصیه می کنم از روزه ماه مبارک رمضان غافل نشوند چون مشاهدات علمی نشان داده که روزه تحول عمیقی در بدن ایجاد می کند و می تواند بیماری های قلبی و عروقی را بهبود بخشد.

افضل نیا تاکید کرد: مداومت بر روزه داری که تابع قاعده باشد به گواه مقالات متعدد علمی، ممکن است حتی قلب و دستگاه گردش خون را دوباره جوان سازد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه