جهان گردی؛

سفری خاطره انگیز به قبرس و یونان در تور تابستان

قبرس و یونان دو کشور اروپایی هستند که سالانه مسافران بسیاری را به فرهنگ و کشور خود جذب می کنند

سفری خاطره انگیز به قبرس و یونان در تور تابستان

به گزارش ۸دی، قبرس و یونان دو کشور اروپایی هستند که سالانه مسافران بسیاری را به فرهنگ و کشور خود جذب می کنند، یونان دارای تاریخ کهن چند هزارساله می باشد و دارای فرهنگ بسیار غنی و دیدرینه‌ای است و از نظر بناها و مکان های تاریخی نیز در نوع خود بسیار بی نظیر می باشد. همانطور که می دانید کشور قبرس دارای دو بخش شمالی(ترک نشین)و جنوبی(یونانی نشین) است که درست به هیمن دلیل این دو کشور فرهنگ، غذا و در برخی مناطق زبان مشترک و مشابهی دارند.

ما در ادامه این مقاله قصد داریم چند جاذبه توریستی معروف این دو کشور را که احتمالا نام برخی از انها را نیز شنیده باشید به شما معرفی کنیم تا در صورت سفر به هر یک از این دو کشور از آنها نیز بازدید بعمل آورید.

قبرس

کشور قبرس دارای فضایی رویایی همراه با آب و هوایی بسیار مطبوع مطبوع و دلپذیر است که در بین کشورهای مدیترانه ای، همواره یکی از اصلی ترین گزینه ها برای سفر بوده است. در این مقاله به معرفی چند جاذبه گردشگری هر کدام از این کشور ها خواهیم پرداخت؛ بدون شک باید گفت یونان و قبرس، کشورهایی خاص برای گردشگرانی خاص هستند!

قبرس

بندر گیرنه

گیرنه از زیباترین شهرهای قبرس است که از نظر جاذبه های تفریحی و گردشگری در نوع خود از برترین و بهترین شهرهای این کشور قلمداد می شود. گرینه در حقیقت شهر بندری بسیار زیبایی است که در حاشیه آن رستوران ها، فروشگاه ها و مکان های زیبای بسیار متعددی دیده می شود.

بد نیست بدانید که این بندر در سال ۱۴۸۹ میلادی توسط معماران ونیزی ساخته شده است تا در برابر حمله عثمانی ها از آن استفاده های استراتژیکی شود.

قلعه هیلاریون

دیگر مکان معروفی که در شمال این کشور قرار دارد، قلعه هیلاریون است که در غرب جاده گیرنه – نیکوزیا و در دل کوه های گیرنه قرار گرفته است. بهترین زمان بازدید از این قلعه در تورهای قبرس تابستان و البته در هنگام صبح است.

قلعه هیلاریون

پروتاراس

اگر طرفدار آرامش و سکوت هستید، به پروتاراس بروید. سواحل رویایی پروتاراس این امکان را به شما می دهد که علاوه بر شنا و حمام آفتاب، از نوشیدنی ها و طبیعت بی نظیر آن لذت ببرید. از طرفی پارک ملی حفاظت شده ای در کنار این ساحل قرار گرفته است که از هر نظر فضای مناسبی را در اختیار خانواده ها قرار می دهد.

آییا ناپا

این تفرجگاه از بهترین مناطق موجود در جهان می باشد، ساحلی آرام با آب و هوای مدیترانه ای، کافی شاپ ها و باشگاه ها تا صبح باز هستند و در این ساحل از هر طرف صدای موسیقی و شادی به گوش می رسد، اما اگر اهل رفتن به مکان های تاریخی هستید در هنگام رفتن به این جزیره می توانید از صومعه آییاناپا هم دیدن کنید که معماری و فضای بسیار جالبی دارد.

یونان

حال می رسیم به یونان، سرزمین تمدن، سرزمین افسانه هرکول… اگر به کشور یونان سفر کردید حتما از شهر آتن هم دیدن کنید. این شهر تاریخی که قدمتی بسیار بالا دارد و دانشمندان بزرگی هم داشته است، دارای جاذبه های گردشگری بسیار منحصر به فردی است که بازدید از آنها تجربه ای فراموش نشدنی برای هر کسی می تواند باشد.

یونان

معبد آکروپولیس

معبد باشکوه و با عظمت آکروپولیس در قرن ۵ قبل از میلاد ساخته شده است و می توان گفت که معماری خاص و شاخص این مکان تا چند قرن معماری جهان را تحت تاثیر قرار داده بود! در بالای تپه آکروپولیس یکی دیگر از معروفترین معابد دنیا یعنی پارتنون هم قرار دارد که در طی نه سال و در قرن ۵ قبل از میلاد ساخته شده است. در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری راجع به این بنای تاریخی باشکوه کسب کنید بهتر است سری به سایت Odysseus بزنید.

تئاتر دیونیسوس

یکی از نکات جالب و تاثیر گذاری که نشان دهنده فرهنگ بالای یونان بوده، این است که شما نقش هنر و فرهنگ را در جای جای این کشور می توانید مشاهده کنید که هارمونی جالبی را با فضاها و معماری ساختمان های یونانی ایجاد کرده است؛ یکی از این مکان ها تئاتر دیونیسوس است، چراکه کمدی و نمایش های زیادی از نویسندگان بزرگ این کشور در قرن پنجم قبل از میلاد در این تئاتر اجرا می شده است.

تئاتر دیونیسوس

تپه لیکوویتوس

در پایان به شما پیشنهاد می کنیم در تور یونان و هنگام سفر به شهر آتن، به تپه لیکوویتوس هم سری بزنید، این تپه با ارتفاع ۲۷۷ متری خود منظره بسیار وسیعی از طبیعت بسیار زیبای اطراف را در اختیار شما قرار می دهد و باید به این نکته هم اشاره کنیم که کلیسای معروف و زیبای سنت جورج هم در بالای این تپه قرار دارد.

امدواریم از مطالبی که در این مقاله ارائه شد، راضی بوده باشید تا ما هم توانسته باشیم سهم کوچکی از بالا بردن آگاهی شما نسبت به جاذبه های گردشگری کشورهای مختلف جهان داشته باشیم.

 

منبع: http://www.e-cyprus.ir

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه