سرویس بین الملل 8دی منتشر کرد؛؛

واکنش رسانه ها و شخصیت‌های خارجی به انتخابات ریاست جمهوری ایران

رسانه های معتبر خارجی امروز هم به برگزاری انتخابات باشکوه ۲۹ اردیبهشت ماه در ایران واکنش نشان دادند.

واکنش رسانه ها و شخصیت‌های خارجی به انتخابات ریاست جمهوری ایران

به گزارش ۸دی، رسانه های خارجی، امروز هم به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری واکنش های مختلفی نشان داده اند. خلاصه برخی از تیترهای این روزنامه ها و واکنش شخصیت های مطرح خارجی درباره مسائل این روزهای ایران به شرح زیر است:

فرانس ۲۴ : دولت عربستان برای تقابل با ایران، ۱۱۰ میلیارد دلار بابت خرید تجیهزات دفاعی از آمریکا هزینه کرد.

رابرت فیسک، تحلیل‌گر انگلیسی: انتخابات ایران در آزادی کامل برگزار شد، این در حالیست که هیچ یک از ۵۰ دیکتاتوری که امروز در عربستان با ترامپ دیدار دارند، جسارت برگزاری چنین انتخاباتی را در کشورشان ندارند.

ایندیپندنت: تقریبأ تمامی رهبرانی که برای حضور در نشست عربستان، به این کشور سفر کرده اند، دموکراسی را به سخره می گیرند. آنها گرد هم آمده بودند تا آل سعود را به جنگ علیه ایران و حامیانش ترغیب کنند.

تریتا پارسی، مدیر نایاک: تلاش احزاب ضد انقلابی و دشمنان ایران برای تحریم انتخابات ایران با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی ناکام ماند. این اتفاق نشان می دهد که این گروه‌ها هیچ پیروی در ایران ندارند.

نیویورک‌تایمز: روحانی که با اختلاف جزئی در انتخابات۹۶ پیروز شده است، با مخالفت‌های خارجی و داخلی قابل توجهی رو به رو خواهد شد. او به شدت نیاز دارد که (به مردم) نشان دهد در بازسازی اقتصاد “رو به موت” ایران دستاوردهایی دارد. اما کنگره آمریکا قصد ندارد تحریم هایی را که باعث وحشت سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در ایران شده را کاهش دهد.

گاردین: روحانی با اختلاف اندکی پیروزی را از آن خود کرده،؛ میزان آرای رئیسی هم نسبتا بالاست و او می‌تواند بار دیگر وارد رقابت‌های ریاست جمهوری شود.

بلومبرگ: برنده این انتخابات با آمریکایی رو به روست که خصومت بیشتری علیه جمهوری اسلامی دارد و دقیقا شب انتخابات تحریم های بیشتری علیه ایران وضع کرده است.

الجزیره: روحانی که اصلاحات سیاسی و اجتماعی زیادی را پیش از انتخاب شدنش قول داده بود، حال مردمی را پیش روی خود می بیند که چشم به عملی شدنش دارند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه: ضمن تبریک به حسن روحانی، گفت: دولت فرانسه به دنبال افزایش و بهبود روابط اقتصادی، علمی و فرهنگی با ایران خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه