امام جمعه تالش در گفتگو با 8دی:

هیچ دینداری پای ۲۰۳۰ را امضاء نمی کند/ طرح ۲۰۳۰ جز ذلت و خواری هیچ چیز ندارد

امام جمعه تالش با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ یونسکو سندی ذلت بار است، گفت: هیچ دینداری پای این سند را امضا نمی کند و دولت باید در این باره به ملت پاسخگو باشد.

هیچ دینداری پای ۲۰۳۰ را امضاء نمی کند/ طرح ۲۰۳۰ جز ذلت و خواری هیچ چیز ندارد

حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاری در گفتگو با خبرنگار ۸دی، از امضای دولتمردان در پای طرح سند ۲۰۳۰ یونسکو ابراز تعجب کرد و اظهار داشت: این نوع برخوردی که مقام معظم رهبری ابراز داشتند تنها درک ملاحظات پیش رو بوده است و چون انتخابات را در پیش داریم نخواستند بر این موضوع بیشتر دامن بزند.

وی با بیان اینکه هیچ دینداری پای این سند را امضا نمی کند، افزود: آنهایی که سند را دیده اند و به نکات قابل توجه در این سند تامل داشتند، متوجه می شوند که کسانی که درد دین دارند و مسائل اسلام را می فهمند هیچگاه پای این سند را امضاء نمی کنند.

امام جمعه شهرستان تالش با بیان غیر مرتبط خواندن سند ۲۰۳۰ با بینش مسلمانان، گفت: مواردی در این سند ذکر شده که کلا با حقوق و منطق مسلمانان تطبیق ندارد.

حجت الاسلام انصاری با تشریح مواردی از این سند مبنی بر اینکه مسائل همجنس بازی و آموزش روابط زناشویی از سال های ابتدایی تحصیلی و غیره بماند تا جایی که در مواردی از این سند ذکر شده مسائل مربوط به دین و مذهب برای دانش آموزان باید ممنوع شود، اظهار کرد: یعنی ما حق نداریم کتاب دینی داشته باشیم، قرآن آموزش دهیم. این مفهومش به چه معناست؟

وی در ادامه افزود: خود یهودیان به این نتیجه رسیده اند که آموزش در اطفال را باید به زیر شش سال کشاند و شروع آموزش در کودکان باید از ۵ سال شروع شود؛ این چطور است که وقتی به اسلام رسیدیم اوضاع تغییر کرده است.

امام جمعه تالش با اشاره به اینکه معتقد هستم افرادی که این سند را امضاء کرده اند نفهمیده اند چه چیز را قبول کرده اند، اذعان داشت: اگر حضرت آقا اعتراض خود را به صورت گله مندی اعلام کردند و تند نشده اند حتما نخواسته اند در ایام انتخابات بهانه به دست برخی از افراد بدهند.

حجت الاسلام انصاری با ذلت خواندن پذیرش این سند توسط دولت متذکر شد: این سند بسیار طرح ذلت آوری است و در آن چیزی جز ذلت و خواری نمی توان پیدا کرد.

وی با بیان اینکه ۲۰۳۰ با برجام قابل قیاس نیست، اظهار کرد: اگر برجام ۳۰ درصد قابل دفاع باشد سند ۲۰۳۰ را اصلا قابل دفاع نیست و نمی توان این دو تفاهم نامه را با یکدیگر مقایسه کرد.

امام جمعه تالش خاطرنشان کرد: به گفته استاد رحیم پور ازغدی وقتی ایران پای این سند را امضاء کرد، خود آنها تعجب کردند که چطور ممکن است جمهوری اسلامی چنین سندی را امضاء کند.

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر پاسخگو بودن دولت به مردم در خصوص این سند افزود: سند ۲۰۳۰ به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و باید دولت به ملت جوابگو باشد که در این سند به چه چیزهایی اشاره شده و قرار است به چه موضوعاتی دامن بزند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه