فرماندار تالش در همایش رأی اولی ها:

امنیت کشور در سایه برجام به دست آمد! / یک معلم تالشی: ما رئیس جمهوری می خواهیم که به وعده هایش به اندازه شعور انسانی توجه کند

یک معلم تالشی در همایش رأی اولی ها گفت: رئیس جمهوری که به وعده های خود به اندازه شعور انسانی ما توجه کند

امنیت کشور در سایه برجام به دست آمد! / یک معلم تالشی: ما رئیس جمهوری می خواهیم که به وعده هایش به اندازه شعور انسانی توجه کند

به گزارش ۸دی به نقل از مریان خبر، همایش رأی اولی ها صبح امروز با حضور سید عیسی مهدوی فرماندار تالش و مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در سالن مصطفی خمینی (ره) آموزش و پرورش تالش برگزار شد.

مرتضی مختاری رئیس آموزش و پرورش تالش در این مراسم ضمن خوش آمدگویی به مهمانان گفت: ما امروز اینجا جمع شده ایم تا جشن بلوغ سیاسی رأی اولی ها را جشن بگیرم، امروز شما دانش آموزان به جایگاهی رسیده اید که می خواهید رئیس جمهور، نماینده مجلس و شورا انتخاب کنید.

وی ادامه داد: شخصی که برای رئیس جمهوری انتخاب می کنید باید کارنامه ای در انقلاب، جنگ و خدمت به مردم داشته باشد، دنبال تعامل با دنیا باشد، نباید یک عده ای بیایند که کشور ما ضرر کند.

رئیس آموزش و پرورش تالش در پایان گفت: امسال نزدیک هزار رای اولی در تالش داریم.

مهدوی فرماندار تالش هم در این مراسم گفـت: نظام مقدس ما یادگار امام راحل می باشد و از اول نوع نظام ما با انتخابات تعیین شد و همه ارکان نظام جمهوری اسلامی با انتخابات تعیین می شود.

وی ادامه داد: رای اولی ها با انتخابات و رای دادن بلوغ سیاسی خود را نشان می دهند.

مهدوی در ادامه گفت: مذاکرات هسته ای عزت کشور ما را نشان داد، در کشورهای ترکیه، عراق و سوریه ناامنی و جود دارد اما در کشور ما امنیت وجود دارد و این در سایه برجام بدست آمد.

حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان هم در این مراسم گفت: انتخابات مظهر اراده یک ملت است. رای اولی ها می توانند سرنوشت کشور را رقم بزنند. کسی نمی تواند با تخریب رقبا رای بیآورد.

وی در ادامه گفت: در روز ۲۹ اردیبهشت همه دانش آموزان همراه با خانواده خود عظمت جمهوری اسلامی را نشان خواهند داد.

بعد از پایان سخنان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان یکی از بانوان فرهنگی که در مراسم حاضر بود درخواست سخنرانی کرد که با موافقت فرماندار تالش و مدیرکل آموزش و پرورش گیلان همراه بود.

این بانوی فرهنگی با بغضی که داشت گفت: من درد دل های جامعه فرهنگیان را خواهم گفت. از  آنجانکه وزرات آموزش و پرورش به عنوان دستگاه مادر در تولید نیروی انسانی نقش دارد، باید افراد نخبه و فرهیخته تحویل جامعه دهد، باید یک امکانات و ارزش که در شان فرهنگیان عزیز می باشد لحاظ بشود.

وی ادامه داد: محبوب و کارآمد بودن یا ناکارآمد بودن یک رئیس جمهور در یک دوره ۴ ساله برای ملت فهیم و ملتی که در تاریخ مقاوم ترین ملت ها مخصوصا در منطقه خاورمیانه بوده اند امکان پذیر است. زحمات امروز ما فرهنگیان به دلیل بسیاری از کم توجهی ها توسط بعضی از دولت ها (نادیده گرفته می شود). ما هم دانش آموز بوده ایم و از ۹ سالگی در امر انتخابات فعالیت های خود را شروع کرده ایم.

این فرهنگی در ادامه گفت: بنده با ۳۸ سال تلاش در انتخابات، از نوجوانی وظیفه خود در امر انتخابات انجام داده ام، اما امروز زمزمه های دیگری شنیده می شود. باید شان فرهنگیان ما در نظر گرفته شود. در روز های اخیر این همه هجمه خبر در مورد مطالبات، معوقات و .. باعث درست شدن جوک ها و مسائل های دیگر برای فرهنگیان شده است. آیا فقط حفظ شان فرهنگیان فقط در اردیبهشت ماه می باشد؟

وی خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ما فرهنگیان رنج های بسیاری در سطح آموزش و پرورش تحمل می کنیم که اگر فرصت حضور باشد به شما خواهیم گفت. اما خواهش می کنم شما متولیان حاضر در مراسم توجه کنید، اگر شما انتظار دارید ما فرزندانمان را برای رای اول آماده کنیم، وظیفه ماست ولی شما توجه کنید، ما رئیس جمهوری می خواهیم که از جنس مردم باشد.

این بانوی معلم تالشی ادامه داد: ما رئیس جمهوری می خواهیم که به وعده های خود به اندازه شعور انسانی ما توجه کند، ما دولتی را می خواهیم که فرزندان آنها در خارج از کشور در رفاه کامل نباشند. تایید می کنید حضار گرامی؟ (تشویق و تایید حاضرین)، ما رئیس جمهوری می خواهیم که در بحران، حمله و انتقاد های دینی، سیاسی، مذهبی و …کنار ملت باشد ، به سفره های نان مردم توجه کند (تشویق بی قفه دانش آموزان رای اولی).

از حاشیه های دیگر این مراسم حضور تعدادی از دانش آموزان بودند که هنوز به سن رای نرسیده بودند و احتمالا برای کسب تجربه حضور داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه