در ماسال؛

سیاست «مصاحبه نکنید» دولتمردان گیلانی / ناهمخوانی ممنوع المصاحبه کردن دهیاران با منشور حقوق شهروندی

چه چیزی باعث شده در دولتی که منشور حقوق شهروندی را تدوین کرده رده پایین ترین مسئولین همچون دهیاران ممنوع المصاحبه شوند؟

سیاست «مصاحبه نکنید» دولتمردان گیلانی / ناهمخوانی ممنوع المصاحبه کردن دهیاران با منشور حقوق شهروندی

به گزارش ۸دی، به نقل از ماسال نیوز، مدتی است در شهرستان ماسال، سیاست دسته بندی رسانه ها به شکلی کاملا جدی کلید خورده است.

هر چند این سیاست جسته و گریخته از سوی برخی مسئولین کشوری هم دنبال شده بود اما در شهرستانی کوچک مثل ماسال احتمال چنین رفتاری دور از انتظار بود.

برخی مسئولین شهرستان اخبار خود را به صورت کاملا دقیق تنها به تعداد معدودی از رسانه ها می دهند و حتی از دادن خبرهای روتین به برخی رسانه ها توسط زیر دستان جلوگیری می‌کنند. حتی مواردی از مواخذه زیر دستان بواسطه انتقال اخبار معمول به رسانه هایی همچون ماسال نیوز گزارش شده است!

این روند تا جایی پیش رفته که همکاری افراد با برخی رسانه ها (!) در شهرستان جرم تلقی و در صورت مشخص شدن این موضوع باید منتظر تبعات آن باشند.

حتی این روند به ارباب رجوع ها هم سرایت کرده و برخی مسئولین در صورت انعکاس مشکلات ارباب رجوع در رسانه ها، روند رسیدگی به امورات را به تاخیر می اندازند.این مورد از سوی تعدادی از مخاطبین ماسال نیوز در ماه های اخیر به صراحت گزارش شده است.

در آخرین مورد هم دهیار روستای شالماکوه به صراحت از توصیه های بخشداری ماسال در خصوص عدم مصاحبه پرده برداشت و گفت: از طریق بخشداری به ما گفته‌اند انتخابات نزدیک است به همین خاطر دهیار و شورا هیچگونه مصاحبه ای نمی‌توانیم انجام بدهیم!

این سخنان در شرایطی مطرح شد که موضوع مصاحبه ابتدایی ترین مشکلات مردمی بوده و از مسایل سیاسی و انتخاباتی کاملا فاصله داشت.

***

ابتدایی ترین حق یک رسانه مصاحبه با مسئولین است. دولتی که منشور حقوق شهروندی را تدوین و منتشر کرده است، قطعا از مصاحبه نمی ترسد. اما چه چیزی باعث شده است رده پایین ترین مسئولین همچون دهیاران ممنوع المصاحبه شوند؟

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه