نماینده مردم آستانه و کیاشهر در مجلس:

روند توسعه گیلان با وجود زیر ساخت های موجود قابل قبول نیست

نماینده مردم آستانه و کیاشهر در مجلس با تأکید بر اینکه روند توسعه در گیلان سرعت بالایی ندارد، گفت: متأسفانه سرعت توسعه در گیلان با وجود زیر ساخت های موجود به هیچ عنوان قابل قبول نیست

روند توسعه گیلان با وجود زیر ساخت های موجود قابل قبول نیست

به گزارش ۸دی،‌ محمد حسین قربانی در گفتگو با خبرگزاری بین المللی کاسپین از آستانه، در مورد ظرفیت گیلان در اجرای اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: از ابعاد مهم سیاست اقتصاد مقاومتی توجه به حوزه هایی مانند کشاورزی و صنعت است.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه کشاورزی در بحث تولید مشکلی وجود ندارد و تولید در حد انبوه انجام می شود.

نماینده آستانه اشرفیه و کیاشهر در مجلس با تأکید بر اینکه تولید برنج و چای در استان گیلان با ظرفیت بالایی انجام می شود، اضافه کرد: حجم بالایی از اراضی استان گیلان زیر کشت برنج و برگ سبز چای قرار دارد.

قربانی با بیان این مطلب که برنج و چای گیلان باید از سوی وزارت کشاورزی مورد حمایت ویژه باشد، اضافه کرد: ایران اسلامی در حوزه تولید گندم در سالهای اخیر به مرز خودکفایی رسیده است و این اتفاق می تواند بایک برنامه ریزی درست و افژایش دامنه حمایت از تولید ملی در حوزه برنج نیز اتفاق بیفتد.

**گیلان را در محور توسعه باید از استان های فقیر کشور برشمرد

وی با بیان اینکه گیلان استانی سرشار از پتانسیل ها و ظرفیت های غنی به ویژه در حوزه کشاورزی و گردشگری و صنعت در کشور است، تصریح کرد: گیلان در حوزه روابط تجاری و بازرگانی نیز در کشور از موجودیت های غنی مانند بنادر و منطقه آزاد انزلی برخوردار است.

قربانی با تأکید براینکه  روند توسعه در گیلان سرعت بالایی ندارد، اضافه کرد: متأسفانه سرعت توسعه در گیلان با وجود زیر ساخت های موجود به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

نماینده مردم آستانه و کیاشهر در مجلس با اشاره به این نکته که گیلان را در محور توسعه باید از استان های فقیر کشور برشمرد، تصریح کرد: بارها گفته ام که استانهای دیگر در این بخش از گیلان جلوترند.

قربانی در خاتمه  اظهار کرد: سال ۹۶سال “اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال” است و باید توجه ویژه ای به بحث اشتغال صورت بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه