استاد دانشگاه و محقق اقتصادی در گفتگو با دی:

هیچ عملکرد مثبتی در حوزه اقتصاد مقاومتی از دولت ندیده‌ایم / رقابت با محصولات خارجی در شرایط تحریم ضرورت دارد

محقق و پژوهشگر اقتصادی گفت: ما هیچ عملکرد مثبت و جدی در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی از دولت ندیدیم که در کشور انجام شود.

هیچ عملکرد مثبتی در حوزه اقتصاد مقاومتی از دولت ندیده‌ایم / رقابت با محصولات خارجی در شرایط تحریم ضرورت دارد

غلامرضا خانکشی پور در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت یازدهم و با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری حق مطلب را با نامگذاری سال به اقتصاد مقاومتی ادا کرده اند، اظهار داشت: ما هیچ عملکرد مثبت و جدی در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی ندیدیم که در کشور انجام بود.

وی با بیان اینکه دولت اعتقاد به اقتصاد مقاومتی ندارد، افزود: به نظر می رسد دولت اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد و همچنان می توان گفت دولت هنوز درنیافته که رمز و راز پیشرفت کشور در اقتصاد، همان اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل اقتصادی با بیان اینکه در شرایط تحریم باید اقتصاد درون مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر بر فرض محال تحریم های ناجوانمردانه از دوش کشور برداشته شود تازه باید وارد رقابت در حوزه تولید ملی و بین المللی خواهیم شد.

خانکشی پور با تاکید بر این نکته که باید با محصولات چینی و اروپایی رقابت کنیم، اظهار کرد: در حوزه ی رقابت با تکنولوژی دنیای غرب ما یک دوره ی گذاری را سپری خواهیم کرد که باید محصولات و تولید داخل به نحو ویژه مورد حمایت قرار بگیرد.

وی متذکر شد: اگر این اتفاق رقم نخورد در صورت برداشته شدن تحریم ما شاهد نابودی تولید داخل خواهیم شد.

این محقق اقتصادی با بیان اینکه ما نگران واردات در شرایط تحریم هستیم، اظهار داشت: به دلیل وجود نفت در کوتاه مدت واردات در شرایط تحریم حرف اول را در کشور خواهد زد.

خانکشی پور شرط رقم نخوردن این عامل را برنامه ریزی صحیح اقتصادی برشمرد و گفت: اقتصاد ما در شرایطی ارتقا پیدا میکند که نگاه برنامه ریزی در کشور نگاه توجه به داخل باشد.

وی مبحث مهم دیگر در کشور را توجه ویژه به اشتغال برشمرد و گفت: یکی از معضلات مهم ایران چه در بحث فرهنگی، چه اجتماعی و چه خانواده، اشتغال است.

محقق اقتصادی شرط ایجاد اشتغال را تولید نام برد و افزود: باید نگاه ما در تولید برگرفته از راهبرد اقتصاد مقاومتی باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه