رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد؛

مزاحمان اینترنتی در رشت و صومعه سرا شناسایی و دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری مزاحمان ایترنتی در رشت و صومعه سرا خبر داد.

مزاحمان اینترنتی در رشت و صومعه سرا شناسایی و دستگیر شدند

به گزارش ۸دی، سرهنگ “ایرج محمدخانی” عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و صومعه سرا به دادخواهی تعدادی از شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت برای آنان از طریق پیام رسان موبایلی گزینه خارجی، بررسی موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی، ۳ تن از مزاحمان اینترنتی را که دو مرد و یک زن بودند شناسایی با هماهنگی مقام قضایی، در رشت و صومعه سرا دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند.

وی با اشاره به اینکه متهمان با توجه به ادله دیجیتال کشف شده به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با انتشار مطالب موهن و محتوای غیر اخلاقی و نسبت دادن مطالب ناروا در پیام رسان موبایلی گزینه خارجی ، برای شکات ایجاد مزاحمت نموده بودند، اعتراف کردند، تصریح کرد: هدف از این کار، تسویه حساب شخصی عنوان شده است.
رئیس پلیس فتا با تاکید بر اینکه متهمان که یک مرد ۲۸ ساله و ۳۷ساله اهل و ساکن رشت و یک زن ۲۵ ساله اهل و ساکن صومعه سرا بودند، خاطرنشان کرد: متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و صومعه سرا شدند.

سرهنگ محمدخانی در پایان از شهروندان خواست ، در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آن ها ، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند، در ارتباط، انتشار و اشتراک تقوای رسانه ای را رعایت کنند ، برای اعتماد و دوستی در فضای مجازی وسواس به خرج دهند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.irیا ایمیل این پلیس به نشانیGfata@police.ir گزارش کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه