رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رشت:

دولت به جای رفتارهای پوپولیستی به وعده های خود عمل کند/ ادامه حضور این دولت به صلاح کشور نیست

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به دلیل ناکارآمدی دولت فعلی به صلاح کشور نیست که روحانی دوباره رئیس جمهور شود.

دولت به جای رفتارهای پوپولیستی به وعده های خود عمل کند/ ادامه حضور این دولت به صلاح کشور نیست

به گزارش هشت دی، محمد مهدی زاهدی عصر امروز در دیدار با اعضای شورای مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به گیلان اظهار داشت: آنچه ما از دولت میبینیم نا کارآمدی بوده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مردم نمره ی قبولی به دولت نمی دهند تصریح کرد: یکی از وزرای کابینه ایشان گفت که برخی رسانه ها سیاه نمایی می کنند و ادبیاتی که در شان نظام نیست به کار میبرند و افرادی بی شناسنامه دولت را تخطئه می کنند.

زاهدی با اشاره به اینکه این افراد واقع نگری می کنند نه تخطئه و انتقاد بی دلیل دولت، اظهار کرد: ۴۴۶ وعده ای که دولت در گیلان داد محقق نشده است و اینها باید به جای شعارها و رفتارهای پوپولیستی مانند عکس انداختن با دختران بدحجاب بیایند گزارش عملکرد بدهند.

وی با بیان اینکه این دولت ناکارآمد است و به صلاح کشور نیست که این دولت ادامه داشته باشد خاطر نشان کرد: بحث این است که اگر امروز بر اساس واقعیت جامعه به این نتیجه رسیدیم که این دولت نباید ادامه پیدا کند پس باید برای آن جانشین خوبی پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه عده ای به منظور حفظ و نگه داری آرمان های انقلاب و نظام و رهبری دور هم جمع شدند و این جبهه ی مردمی را تشکیل دادند گفت: در این جبهه نیروهایی که دوستدار نظام هستند می توانند زیر سایه ی این جبهه قرار بگیرند و لزومی ندارد حتما آرم اصولگرایی به خود بچسبانند.

زاهدی به وحدت نیروهای مردمی انقلاب اشاره و اذعان کرد: قاعده، تصمیم گیری از پایین به بالا نیست، هدف حرکت از قاعده به سمت پایه است، نقش این قاعده فوق العاده مهم است و در شورای مرکزی نیز اهمیت بیشتری دارد، نقش اساسی با این پایه یعنی جبهه های استانی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: آنها که در قاعده هستند (شورای مرکزی) باید با شناخت از کاندیداها از ۱۷ فروردین ۵ نفر را انتخاب کنند و بقیه افراد باید به این انتخاب و رای گردن نهند.

وی با بیان اینکه جبهه ی مردمی استان ها باید فرمان را به دست بگیرند خاطر نشان کرد: امیدواریم در این استان این گونه نباشد که اگر قاعده ی جبهه ی مردمی کنار برود این هرم فرو بریزد، ما باید به کاندیداها این را القا کنیم که از این قاعده بالا رفته اند.

زاهدی به مشارکت اعضای جبهه در مراحل مختلف انتخابات اشاره کرد و افزود: حتی اگر ما پیروز انتخابات نباشیم نباید اجازه بدهیم این قاعده گسسته شود، بلکه باید قوی و محکمتر حضور داشته باشیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نباید در انتخابات فرد گرایی داشته باشیم یاد آور شد: اگر فردی به گونه ای رفتار کرد که تنها «من میتوانم» را القا کرد بدانید این «من» شیطانی است.

زاهدی رزومه اجرایی خود را متنوع تر از سایر نامزدهای ریاست جمهوری در جبهه مردمی دانست و اظهار کرد: من پس از تحصیل در رشته ی ریاضی، معلم دینی شدم و حتی به دبیران دینی درس میدادم.

زاهدی با بیان اینکه نخستین دکتری کشور را طی دو سال گرفت گفت: من پس از استاد یاری با امتیاز بالا استاد تمام شدم.

وی خود را پرکارترین وزیر علوم دانست و بیان کرد: کسی که ریل آموزش عالی را در مسیر قرار دهد بنده بودم، بیشترین آمار ساخت فضای فیزیکی در زمان ۴ ساله ی وزارت بنده بوده است، جشنواره بین المللی فارابی برای توجه به علوم اسلامی را ما راه انداختیم.

وی با بیان اینکه در طول وزارت خود حق ماموریت و جلسه نگرفته است گفت: زمانی که سفیر ایران در مالزی شدم کشور دچار مشکلات اقتصادی بسیاری شده بود و سعی کردیم همانجا نیز روحیه ی انقلابی را در آنجا پیاده کنیم و برای توسعه ی تجاری به آب و آتش میزدیم و روابط تجاری بین دو کشور را در آن زمان دو برابر کردم، و توانستیم کاری کنیم بسیاری از نقل و انتقالات مالی کشور را انجام دهیم پس چرا این دولت این کار را نمی کند؟!

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: فردی از کشور بازداشت شد و اطاعات فراوان داشت که معاون دادستانی آمریکا می خواست او را از کشور ببرد اما در آن دوره با عنایت خدا در کشور ماندگار شد.

زاهدی به معرفی و رای نیاوردن ۶ وزیر علوم دولت فعلی اشاره کرد و یادآور شد: در کجای دنیا ۶ وزیر معرفی شدند و رای نیاوردند؟ دلیل رای ندادن مجلس به این وزرا چه بود؟

وی با بیان اینکه حضرت آقا وی را وزیر بسیجی نامیده است تصریح کرد: نفس اماره به زاهدی می گوید با این رزومه علمی برای ریاست جمهوری اصلح هستی، اما من خدا را گواه میگیرم بنده ی سراپا تقصیر به دلیل داشتن اطلاعات زیاد می دانم که کشور دچار مشکل بزرگی است، حوزه ی فرهنگ و آسیب های اجتماعی به بحران رسیده است و تنها راه سر کار آمدن یک دولت انقلابی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت بدون برنامه موفق نخواهد شد افزود: انقلابی های کارآمد که بتوانند از پس کار بر بیایند باید شناسایی شده و در کنار دولت بمانند، اگر در همین دولت نیز افراد انقلابی کارآمد باشند نیز می توانند استفاده شوند به شرطی که متدین باشند و در مسیر رهبری حرکت کنند.

زاهدی اولویت دولت آینده را خروج از رکود و تولید و اشتغال دانست و اشاره کرد: بنده برای این مسئله برنامه دارم، ما باید با تزریق علم و دانش بهره وری را افزایش دهیم، ما به میزان کافی در کشور پول داریم که این حوزه ها را تقویت کنیم و با برنامه ریزی بدهی دولت به بانک را بپردازیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اشتغالزایی و فعالیت در حوزه های علمی و توجه به بنگاههای کوچک و بزرگ گفت: ما در بحث فرهنگی با یک چالش بزرگ مواجه هستیم، شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در صدد برهم زدن اساس خانواده هستند و در راس همه این است که سند مهندسی فرهنگی کشور را عملیاتی کنیم.

وی افزود: در ابتدای این دولت این سند تصویب شد خواست رهبر بود که این سند عملیاتی شود اما تا کنون یک جلسه برای آن برگزار نشده است، و اکنون که نزدیک انتخابات است از خواب زمستانی بیدار شده اند و سفرهای استانی به راه انداخته اند و پروژه های نیمه آماده را افتتاح می کند.

زاهدی به اتفاقاتی که باید در حوزه ی هنری بیفتد اشاره کرد و افزود: چرا فیلمساز متعهد ما باید در جامعه ی اسلامی منزوی شود؟ ما باید کشورمان را مقتدر کنیم و در سایه ی این اقتدار به تعامل در دنیا بپردازیم اما تعاملی که ذیل اقتدار باشد نه با ذلتی که مارا زیر سوال ببرد .

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ایجاد اقتدار علمی در کشور اشاره کرد و گفت: ۵۱ طرح کلان ملی در کشور برای حوزه ی اقتداری طرح شد که در این دولت به دلیل اعمال نکردن بودجه هیچ کدام محقق نشد و ادامه نیافت.

وی با بیان اینکه کشور دیپلمات انقلابی می خواهد تصریح کرد: سفارت خانه های ما دیپلمات انقلابی می خواهد،  اکر تقدیر برای من باشد قول میدهم دولت و اقتصاد شیشه ای راه بیاندازم (شفافیت داشته باشم) این موجب می شود تبعیض و رانت خواهی از بین برود و کارها سهل و آسان راه بیفتد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه