امریکن کانسروتیو؛

اقدام شرم آور آمریکا برای مقابله با ایران/ این جنگ به نفع ایران است

«ریختن تسلیحات در دست و پای عربستان سعودی و متحدانش، هیچ تاثیری بر ایران نخواهد داشت و تنها آمریکا را در جنایات وحشتناکی گرفتار خواهد کرد.»

اقدام شرم آور آمریکا برای مقابله با ایران/ این جنگ به نفع ایران است

به گزارش ۸دی، پایگاه آمریکایی “امریکن کانسروتیو” (American Conservative)  با انتشار گزارشی به حمایت تسلیحاتی دولت ترامپ از حمله عربستان سعودی به یمن با هدف مبارزه با ایران پرداخته و ضمن “شرم آور” خواندن این اقدام دولت آمریکا، نتیجه آن را به ضرر آمریکا دانسته است.
در این گزارش آمده است:
«همان طور که انتظار می رفت، دولت ترامپ در حال کنار گذاشتن محدودیت های ناچیز و دیرهنگامی است که از سوی دولت قبل [اوباما] بر فروش تسلیحات به عربستان سعودی اعمال شده بود.
حمایت آمریکا از حمله عربستان سعودی به یمن، یک افتضاح و رسوایی برای آمریکا در دو سال گذشته بوده است؛ اما تصمیم اخیر دولت ترامپ نشان می دهد که دولت جدید به دنبال آن است که اشتباهات گذشته را تشدید نماید.

 

آمریکا عمیقا در جنایات جنگی ائتلاف عربی علیه یمن و نقش آن در بوجود آمدن یکی از بدترین بحران های انسانی در جهان، نقش داشته و شریک جرم آن ها بوده است و به لطف ترامپ، همدستی در این جرم در حال بدتر شدن است.

 

میلیون ها شهروند یمنی در ادامه این مسیر آسیب خواهند دید و هزاران نفر جان خود را از دست خواهند داد؛ چرا که دولت ما به دنبال جلب رضایت مشتری خودکامه و مستبد خود یعنی عربستان سعودی است.

 

بخش واقعا منزجر کننده از همه این موارد آن است که ترامپ می توانسته است در هنگام ورود به کاخ سفید، به آسانی حمایت آمریکا از این جنگ را قطع نماید و فروش تسلیحات به دولت های عضو ائتلاف عربی را متوقف نماید و این اقدام از نظر سیاسی نیز تقریبا هیچ هزینه برای او به همراه نداشته است.

 

همانطور که هیچ کس اهمیتی نمی دهد که آمریکا اکنون در حال کمک و همدستی با ائتلاف عربی در نابود ساختن یمن و گسترش قحطی و گرسنگی در این کشور است، قطع کمک های آمریکا در این جنگ نیز برای افراد زیادی اهمیت نخواهد داشت. حمایت دولت فعلی آمریکا از عربستان و متحدانشان به خاطر اجبار و یا ضرورت نیست؛ بلکه این انتخاب آن ها است و به خاطر آن است که دولت ما این ادعای بی معنا که برای مبارزه با ایران باید از حمله به یمن پشتیبانی کند را پذیرفته است.

 

ریختن تسلیحات به پای عربستان سعودی و متحدانش، هیچ تاثیری بر ایران نخواهد داشت و تنها آمریکا را در جنایات وحشتناکی که ائتلاف عربی با این تسلیحات و با کمک اطلاعاتی آمریکا انجام می دهند گرفتار خواهد کرد.»

 

%image_alt%

منبع: جام نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه