نگاهی به اصلاح طلبان از 88 تا 95؛

سوال پرسیدن ممنوع اما آشوبگری خیابانی آزاد است!

براساس طرح ارائه شده توسط نمایندگاه اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی، سوال کردن از سخنرانان مسئول، جرم محسوب می شود.

سوال پرسیدن ممنوع اما آشوبگری خیابانی آزاد است!

به گزارش ۸دی، ۲۵ خرداد ۸۸، راهپیمایی غیرقانونی هواداران موسوی از میدان انقلاب تا آزادی با تحریک سران فتنه برگزار شد. موسوی، کروبی، خاتمی، فائزه هاشمی، مجید انصاری، غلامحسین کرباسچی، محمدرضا خاتمی و … در آن حضور داشتند. در انتهای این مراسم آشوبگران تعدادی اتوبوس، بانک، موتورسیکلت و دیگر اموال عمومی و شخصی را به آتش کشیدند.

سید محمد خاتمی در بیانیه‌ای خطاب به هواداران میرحسین موسوی اعلام کرد:”حضور شاداب و پرنشاط شما با روش‌های مسالمت‌آمیز حق شما است که آن را رعایت کرده‌اید و توصیه می‌کنم که همچنان رعایت کنید و از چارچوب قانون خارج نشوید و آرامش و متانت خود را حفظ کنید.”

محمدرضا عارف، نامرد انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، قبل از آغاز ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری این دوره گفت: اگر آقای خاتمی تصمیم به کاندیداتوری بگیرد، طبیعتاً بنده از کاندیداتوری در انتخابات آینده انصراف خواهم داد.

۲۶ بهمن ۹۵، محمدرضا عارف نماینده تهران در مجلس دهم شورای اسلامی به همراه ۳۳ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدام به تهیه طرحی دو فوریتی کردند که براساس آن  فردی که در مراسم سخنرانی سوالی بپرسد که این سوال موجب جلب توجه شود، ممکن است به دو سال حبس محکوم شود. در ماده واحده این طرح آمده:

هر کسی با هر اقدامی اعم از طرح سوال و یا غیر آن در مراسم سخنرانی اعم از مراسم رسمی یا مراسمی که عرفاً بدون مجوز تشکیل می‌شود موجبات توقف یا جلب توجه به خود و یا تشنج شود به حبس از ۶ ماه تا دو سال محکوم می‌گردد! نیروی انتظامی موظف است فوری فرد یا افراد را بازداشت و تا تحویل به مقامات قضایی نگهداری کند!

به این ترتیب، به روشنی می توان دریافت که در نگاه جریان فتنه، حامیان فتنه و بسیاری از اصلاح طلبان آشوبگری خیابانی به هر نحوی حتی با سوزاندن اموال مردم آزاد است هر چند این آشوب موجب کشته شدن افرادی شود اما طرح سوال از مسئولان اصلاح طلب حاکم ممنوع بوده و در صورت وقوع منجر به زندانی شدن خواهد شد.

در اثبات این دیدگاه اصلاح طلبان همین بس که محمدرضا عارف رهبر جریان اصلاح طلب مجلس کنونی، در سال ۹۲ برای کناره گیری به نفع رهبر جریان آشوبگر فتنه ۸۸ (خاتمی) اعلام آمادگی کرد و اکنون خود طرح مجازات سوال کنندگان در مسئولان اجرایی و اداری در سخنرانی ها را به مجلس ارائه کرده است.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه