امام جمعه رشت:

خرابی های برف باعث شد عده ای پر و پاچه ی هم را بگیرند / متخلفین بحران برف باید مجازات شوند

امام جمعه رشت با بیان اینکه خرابیهای برف باعث شد عده ای پر و پاچه هم را بگیرند گفت: مسئولان اگر خلافی کردند باید به مجازات برسند.

خرابی های برف باعث شد عده ای پر و پاچه ی هم را بگیرند / متخلفین بحران برف باید مجازات شوند

به گزارش هشت دی، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه ی این هفته ی شهر رشت ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: ۲۲ بهمن عید غدیر جامعه ماست.

وی با بیان اینکه زمانی که انسان محصول کار خود را میبیند خشنود می شود تصریح کرد: امروز هم دیدیم که با وجود شرایط سخت و باران مردم چه حضور عظیمی داشتند.

خطیب جمعه ی رشت با بیان اینکه مردم ایران با صبر و مقاومت برای پیروزی انقلاب محرومیت ها کشیدند گفت: ملت ما شهیدان بسیاری در این راه دادند و تحریم های زیادی متحمل شدند.

قربانی با بیان اینکه انقلاب نعمات بسیاری به ملت ایران داده است اظهار کرد:  اولین چیزی که انقلاب از ما گرفت، حکومت طاغوتی و استکباری بود که ۲۵۰۰ سال بر مردم حکومت کرد، حکومتی که بزرگترین افراد و مبارزین را چون نواب صفوی و مدرس از ما گرفت و بیشترین جنایات را در حق ملت روا داشتند.

وی ادامه داد: اما جمهوری اسلامی حکومت الهی رسول الله(ص) و ائمه معصومین یعنی حکومت ولایت مداری را به ما بخشید.

امام جمعه ی شهر رشت با بیان اینکه  مقررات و قوانین غربی در زمان شاه در کشور وجود داشت یادآور شد: جمهوری اسلامی این قوانین را کنار زد و قوانین الهی را بر جامعه ی اسلامی ما حاکم کرد.

وی به وجود همجنس گرایی قانونی در دوران شاهنشاهی ایران اشاره کرد و افزود: نظتم اسلامی عفت عمومی را در جامعه ی ما رواج داد،اما امروز اوباما افتخار می کند که همجنسگرایی را قانونی کرده است.

خطیب جمعه ی شهر با بیان اینکه هیچ کشوری عفت ایرانی را ندارد تصریح کرد: در زمان شاه مردم در مسیرهای شهری به راحتی از انواع نوشیدنی های الکلی استفاده می کردند.

قربانی با اشاره به اینکه استبداد غربی در جامعه ی ما بود خاطر نشان کرد: اسلام این نوع دموکراسی را کنار زد و مردم سالاری دینی را بر کشور برقرار کرد، تا مردم بتوانند در سرنوشت خود دخیل بوده و در راس کارها شایسته سالاری حاکم باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی فساد،  فحشا و سلب آزادی عمومی را گرفت و عفت، پاکی و آزادی بیان را به این ملت هدیه داد، و امروز جامعه ای آزاد داریم، بزرگترین نعمت این انقلاب نفی وابستگی به بیگانگان است چرا که ۴۰ هزار مستشار که تمشیت امور کشور را عهده دار بودند از کشور بیرون رانده شدند .

امام جمعه ی رشت گفت: تاکنون ۳۸ سال جمهوری اسلامی را مردم با صبوری و مقاومت و شکر خدا ادامه داده اند و پرچم انقلاب را به دست امام زمانمان خواهیم سپرد.

خطیب جمعه ی رشت در خطبه ی دوم نماز جمعه، با اشاره به نزدیک بودن انتخابات گفت: برخی به دلیل گرایشات مختلف سخنانی علیه دیگری می گویند، در صورتی که رهبر انقلاب به وحدت تاکید می کنند.

وی با بیان اینکه باید به دولت خدمتگزار  روحیه داد تصریح کرد: نظام اسلامی متعلق به عده ای خاص نیست،  همانطور که امروز دیدیم همه، اعم از اصولگرا و اصلاح طلب در راهپیمایی شرکت کردند.

قربانی با اشاره به خرابی هایی که برف به بار آورد و با بیان اینکه خرابی های برف باعث شد عده ای پر و پاچه ی هم را بگیرند گفت: مسئولین ذیربط و بازرسین اگر خلافی کردند باید به مجازات قانونی برسند، اما خیلی ها در این روزهای سخت جان کندند، نباید آدم تقصیر کار با انسان زحمتکش یکسان باشد.

امام جمعه ی شهر رشت خاطر نشان کرد: در برخی گزارشات روی سیم برق ۳۰ سانت برف جمع شده بود اما از لاهیجان تا رشت ۶ ساعت در راه ماندن چگونه تفسیر می شود؟ و مشکل از کجاست؟

وی با بیان اینکه عده ای از گیلانی ها از گرفتن حقشان خجالت می کشند گفت: این خجالت احمقانه است، باید از مسئولین طلب کرد.

قربانی به نزدیک شدن ایام فاطمیه(س) اظهار کرد : این بزرگوار تنها به گوشه ی در رفت تا شاید حرمت دختر پیامبر را حفظ کنند، و مستکبران این عمل زشت را علنی کردند، این بانو آنقدر عظیم الشان بود که از علی(ع) خواست تا اورا شبانه غسل دهد و تدفین کند ،اما این عمل بزرگ را دشمنان مخفی کرده و ترویج ندادند.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
احمد
چه صحبت های زیبایی پر پاچه هم گرفتند .تعجب کردم
اکبر
آقای قربانی در خطبه دوم گفتند امروز در راهپیمایی هم اصلاحطلبان آمدند هم اصولگرایان وهم لاابالی ها . شما چرا این کلمه آخر رو سانسور کردی
در حاشیه