رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

گیلان قطب صنایع سلولزی کشور است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: گیلان قطب صنایع سلولزی در کشور بوده و با قابلیت‌های این استان همخوانی دارد.

گیلان قطب صنایع سلولزی کشور است

به گزارش ۸دی، علی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت صنعت در استان اظهار کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت گیلان موفقیت‌هایی کسب شده است.

وی به طرح‌های افتتاحی صنعتی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی امسال در گیلان اشاره کرد و افزود: دهه فجر تعداد ۱۹ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۱۰۰ تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد و بعضی از این طرح‌ها نمونه کشوری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه تعدادی از طرح‌های مذکور در خاورمیانه نمونه است، تصریح کرد: راه‌اندازی طرح‌های تولیدی تاثیر بسیاری در صنعت استان دارد.

منتظری از افتتاح طرح‌های صنعتی بزرگ در گیلان خبر داد و بیان کرد: تلاش کردیم مشکلات واحدهای تولیدی را در کارگروه رفع موانع تولید استان برطرف کنیم.

وی به برطرف شدن ۴۰ درصد از مشکلات واحدهای تولیدی گیلان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در استان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه اعتقاد داریم صنعت و تولید روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: دورنما و افق خوبی می‌توانیم در حوزه صنعت مشاهده کنیم و بخشی از مشکلات صنعت برطرف شده است.

*گیلان قطب صنایع سلولزی کشور

منتظری، گیلان را قطب صنایع سلولزی در کشور خواند و یادآور شد: امر مذکور افتخار بزرگی برای استان محسوب می‌شود و با قابلیت‌های گیلان همخوانی دارد.

وی با بیان اینکه می‌توانیم مواد اولیه صنایع سلولزی را در گیلان تامین کنیم، اظهار کرد: توسعه زراعت چوب حائز اهمیت بوده و فضای خوبی برای زراعت انواع چوب در استان فراهم شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، توسعه زراعت چوب را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و بیان کرد: تا دو سال آینده زراعت چوب پر رونق‌ترین زراعت در استان انجام می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه