عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با 8دی:

مذاکرات صلح سوریه مسیر دشواری را طی می کند / آتش بس سوریه تعهد ائتلاف سوری-ایرانی-روسی را می طلبد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پایداری آتش بس در سوریه بستگی به پایبندی و تعهد همه ی طرفین در توافق صلح دارد.

مذاکرات صلح سوریه مسیر دشواری را طی می کند / آتش بس سوریه تعهد ائتلاف سوری-ایرانی-روسی را می طلبد

علیرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، مذاکرات صلح سوریه را پر اهمیت برشمرد و اظهار داشت: موضوع سوریه یک موضوع خاص است و بحث آتش بس هم دو بخش مهم دارد که بسیار پر اهمیت است.

وی مسئله آتش بس را از دو جنبه با اهمیت دانست و افزود: یکی محور انسانی در سوریه است و دیگری راه حل بلند مدت و راهبردی برای حل مسائل سوریه است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه تداوم آتش بس در سوریه کمک شایانی به آن کشور می کند، گفت: اگر آتش بس پایدار باشد قاعدتا هم به ساماندهی بحث انسالنی و هم به امنیت پایدار در سوریه می تواند کمک بزرگی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مسئله آتش بس در سوریه طی ائتلافی صورت می گیرد، اظهار کرد: آتش بس در سوریه یکجانبه نیست بلکه در مجموعه ائتلاف سوریه، ایران و روسیه است.

رحیمی اصل پایبندی در توافق صلح سوریه را مهم بر شمرد و افزود: پایداری آتش بس در سوریه بستگی به پایبندی و تعهد همه ی طرفین در توافق صلح سوریه است.

این نماینده مجلس در خصوص نتیجه مذاکرات توافق صلح و آتش بس در سوریه بیان داشت: امیدواریم توافق صلح سوریه به فجایع انسانی و امنیتی سوریه کمک کند و جلوی عمیق تر شدن فجایع در آنجا را بگیرد.چ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مسیر مذاکرات را دشوار ارزیابی کرد و افزود: مسیر مذاکرات صلح سوریه مسیر دشوار و سختی را طی میکند و مجموع وضعیت سوریه وضعیتی است که نیازمند به مذاکرات راهبردی است.

رحیمی همچنین نسبت به راه حل تاکتیکی برای حل مسئله در سوریه اذعان داشت: مذاکرات تاکتیکی با شرایطی که در سوریه حاکم است نتیجه کمتری می دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه