نماینده مردم لنگرود در رادیو گیلان:

امور مالیاتی گیلان در دریافت ارزش افزوده از کارخانه داران چای تخلف می کند

نماینده لنگرود درباره دریافت ارزش افزوده از کارخانه های چای گفت: گرفتن ازرش افزوده از کارخانه داران توسط امور مالیاتی تخلف است.

امور مالیاتی گیلان در دریافت ارزش افزوده از کارخانه داران چای تخلف می کند

به گزارش ۸دی، مهرداد بائوج لاهوتی ظهر امروز در برنامه زنده رادیو گیلان با بیان اینکه مجلس این روزها مشغول بررسی قانون برنامه ششم است و سپس وارد موضوع بودجه سال ۹۶ خواهد شد افزود: بودجه باید براساس برنامه ششم بسته شود و به همین دلیل نمایندگان تأکید دارند بررسی برنامه ششم قبل از بررسی بودجه به پایان برسد.

وی افزود: در لایحه پیشنهادی، بودجه عمومی ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۱۱ میلیارد تومان از منابع آن از نفت تأمین خواهد شد که دولت برای تأمین این مبلغ پیش بینی کرده است ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد. ما در سال گذشته قیمت نفت را ۴۰ دلار پیشنهاد کرده بودیم که متوسط فروش نفت ۴۱ دلار شد و امسال هم سعی می کنیم قیمت نفت را واقعی در نظر بگیریم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه عمرانی کشور در سال ۹۵ حدود ۵۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و امسال در لایحه دولت به ۶۲ هزار میلیارد تومان رسیده است گفت: متأسفانه بودجه جاری دولت حجم زیادی دارد و در سال ۹۵ که ۱۹۷ هزار میلیارد تومان بود امسال دولت رقم ۲۳۶ هزار میلیارد تومان را پیشنهاد داده است.

بائوج لاهوتی در پاسخ به این سوال که آیا منابع بودجه تحقق پیدا می کند یا خیر اظهار کرد: در سال ۹۵ دولت درآمد مالیاتی را عدد بالایی در نظر گرفت اما نتوانست آن را محقق کند و از بخش نفت هم ۶۰ درصد منابع تحقق پیدا کرد بنابراین تأمین این مبالغ در صورت تصویب مجلس منوط به تحقق درآمدهاست. البته دولت با وجود عدم تحقق درآمد، پروژه ها را به خوبی مدیریت کرد و با انتشار اسناد خزانه، طلب بدهکاران را با سود ۱۸ درصد پرداخت کرد. یعنی اسناد خزانه را در اختیار پیمانکاران قرار داد و برخی پیمانکاران همین اسناد را با سود کمتر نقد کردند.

وی درباره مطالبات چایکاران نیز گفت: با وجود اینکه تولید چای از ۱۳ هزار تن به ۳۱ هزار تن افزایش پیدا کرد اما دولت تا ۸۳ درصد مطالبات را پرداخت کرده است و مابقی نیز مربوط به کارخانه داران است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وضعیت قیمت برنج در سال ۹۵ مطلوب بوده است ادامه داد: در خرید چای، ۶۷ درصد قیمت توسط دولت و ۳۳ درصد توسط کارخانه داران پرداخت می شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از کارخانه داران درباره دریافت ارزش افزوده از کارخانه های چای از سوی امور مالیاتی گفت: گرفتن ازرش افزوده از کارخانه داران توسط امور مالیاتی جرم و تخلف است و در برخی موارد دیده می شود امور مالیاتی از یک کارخانه مبدأ، از یک کارخانه بسته بندی کننده و سپس از مصرف کننده ارزش افزوده دریافت می کند در حالی که بر اساس قانون ارزش افزوده را نباید از تولید کننده دریافت کرد.

نماینده لنگرود با بیان اینکه ۴۵۰ ملیارد تومان دیگر برای راه آهن رشت قزوین پیش بینی شده است افزود: در شرایط حاضر برای پروژه راه آهن رشت قزوین مشکلی پولی وجود ندارد بلکه عمده مشکل اجرایی است.

وی افزود: در این پروژه هم اکنون با موانع سخت اجرایی مواجه هستیم و در گفتگویی که اخیرا با آقای آخوندی وزیر راه داشته ام ایشان گفتند در تلاش  هستند تا وعده رئیس جمهور برای اتمام پروژه تا پایان سال محقق شود اما فکر می کنم با موانع موجود این پروژه به نیمه دوم سال ۹۶ برسد.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه دولت ضمن لایحه ای پیشنهاد داده است ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای مشاغل روستایی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شود گفت: این اعتبار در صورت موافقیت از محل ۲۰ درصد منویان رهبری تأمین می شود.

وی ادامه داد: در بخش صنعت استان گیلان امسال ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش پرداخت شده است و در آینده هم برای اشتغال زایی برای جوانان راهی جز حمایت از بخش خصوصی نداریم.

نماینده مردم لنگرود در پاسخ به سوال دهیار روستای دستک آستانه اشرفیه درباره جایگاه دهیاری ها گفت: در جلسه روز سه شنبه مجلس مالیات بر ارزش افزوده دهیاری ها تا ۳۰ درصد تعدیل شد و ما در تلاش هستیم تا بنیاد مسکن تنها در امور روستاها نقش مشاوره ای داشته باشد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه