یادبودی از شهید اسدالله قربانی؛

شهیدی که به جرم آموزش قرآن زندانی شد

به جرم قرآن آموزی چند ماهی زندانی شد و بعد از آزادی از ارتش بیرون آمد و از کار کناره کشید. پس از فرمان امام بود که دوباره به ارتش باز گشت.

شهیدی که به جرم آموزش قرآن زندانی شد

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، ۲۸ آذر سالروز تولد و شهادت سردار رشید اسلام شهید اسدالله قربانی است.

به این مناسبت نگاهی کوتاه به زندگی این مجاهد شاندرمنی داریم؛

شهید اسدالله قربانی سحرگاه ۲۸ آذر ۳۳  در روستای شیخ نشین شاندرمن به دنیا قدم نهاد و در ۲۸ آذر ۶۱ در خط مقدم اهواز پس از ۲۷ ماه جهاد در جبهه ها بر اثر اصابت گلوله توپ به سنگر، به شهادت رسید. این شهید بزرگوار قبل از انقلاب اسلامی به ارتش پیوسته بود.

عبدالله قربانی برادر شهید درباره وی می گوید:

در زمان رژیم شاه چند تن از برادران نظامی از جمله شهید اسدالله کلاسهای قرآن دایر کرده بودند. یک روز برادرم در حال تدریس بود که ضد انقلابی‌ها حمله کردند و برادرم را دستگیر کردند. به جرم قرآن آموزی حتی چند ماهی برادرم زندانی شد و بعد از آزادی از زندان از ارتش بیرون آمد و از کار کناره کشید. پس از فرمان امام برادرم دوباره به ارتش باز گشت.

ایشان وقتی صحبت های امام را گوش می داد به گریه می افتاد. زمانیکه برادرم به شهادت رسید دیدم کسانی گریه می کنند و فریاد می کشند که ما آنها را نمی شناسیم. یکی‌شان می گفت از وی ۸ هزار تومان قرض گرفته اس دیگری می گفت از وی ۱۰ هزار تومان گرفته ام.

%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d8%af%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d9%82%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c

مادر شهید اسدالله قربانی نیز درباره وی می گوید:

پسرم کارهای خانه را در نبود من انجام می داد. همیشه به من می گفت مادر شما بنشینید و من کارهای تان را انجام می دهم. در کار کشاورزی هم به پدرش کمک می کرد و مزرعه را درو می کرد.

گاهی اوقات افراد از وی پول تقاضا می کردند کوتاهی نمی کرد. به یاد دارم که یک روز به یکی از هم محلی هایمان پول قرض داده بود گفت مادر جان فلانی از من پول تقاضا کرده به او داده ام هر موقع به شما داد بگیرید اگر نداد کاری نداشته باشید.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه