زاکانی در واکنش به نامه روحانی به ظریف

روحانی نسبت به برجام یا بی اطلاع است یا دچار فراموشی شده/ قوه قضائیه محاکمه مهدی هاشمی را تکمیل کند

در برجام مکانیسمی طراحی شده است که اگر ما شکایت کنیم، حق صد در صد هم داشته باشیم قطع و یقین ما محکومیم.

روحانی نسبت به برجام یا بی اطلاع است یا دچار فراموشی شده/ قوه قضائیه محاکمه مهدی هاشمی را تکمیل کند

به گزارش ۸دی، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در نشست انقلابی گری در جمع دانشجویان شاهرودی به میزبانی دانشگاه صنعتی این شهر با اشاره به نامه رئیس جمهور به ظریف و صالحی برای واکنش فنی و حقوق به نقض برجام گفت: آقای روحانی یا دچار نسیان و فراموشی نسبت به متن برجام شده اند که چنین چیزی نوشته اند یا اینکه نسبت به اصل برجام بی اطلاع هستند و دقت لازم را ندارند.

وی اظهار کرد: البته بنده حدس می زنم ممکن است که آقای روحانی در ظاهر نامه ای برای انجام اقدامی به ظریف زده باشند اما پشت صحنه این نامه تنها در مقام بیانیه باشد و گفته باشند حرکتی نکنید.

عضو کمیسیون برجام افزود: صورت دیگر قضیه نیز این است که مشاوران اطلاعات نادرست به رئیس جمهور داده باشند که در این صورت مشاوران یا بی دقتی کرده اند، یا خوش خیالی های خود در قبال آمریکا را ادامه داده اند و یا اینکه مشاورانی هستند که در حقیقت عنصر دشمن اند، نفوذ کرده و عامدانه اطلاعات غلط می دهند.

زاکانی با اشاره به سخنان چند روز قبل کری که اعلام کرده بود برجام هدیه ما به اسرائیلی هاست بیان کرد: متاسفانه در برجام مکانیسمی طراحی شده است که اگر ما شکایت کنیم، حق صد در صد هم داشته باشیم قطع و یقین ما محکومیم چرا که اکثریت آن هفت نفری که حق رای دارند با آمریکا هستند.

وی در بخشی از صحبت های خود با اشاره به فیش های نجومی گفت: متاسفانه عده ای که خود را طبقه ممتاز کشور می دانند و بر ما حکومت کرده و ما را اداره می کنند حق خود می دانند که حقوق ۵۰ میلیون تومانی و بیشتر دریافت کرده و بعد به عنوان ذخایر انقلاب اسلامی معرفی شوند.

این فعال و تحلیلگر سیاسی اظهار کرد: فرهنگ غیراسلامی و غلط غربی یه اسم «اشرافیگری» و «غارت بیت المال» در جامعه رسوخ پیدا کرده و طبقه ای از عناصر مسئول در کشور دیده می شوند که ثروت های چند صد هزار میلیاردی دارند در حالیکه پدران و اطرافیانشان محتاج بوده و قدرت را صرف کسب ثرودت کردند.

زاکانی افزود: در کنار این طبقه ویژه از مسئولان نیز عده ای دزدان با چراغ و قانون گذاران قانون شکنی هستند که از سر زرنگی با حمایت مسئولان غارتگری کردند و سهم این مسئولان را داده اند.

وی با بیان اینکه امروز عنصر انقلابی باید همه داشته های خود را در طبق اخلاص بگذارد بیان کرد: عنصر انقلابی باید از یک سو با فساد، تبعیض، دروغ، ناکارآمدی مسئولان و از سوی دیگر با حرافی مسئولان برخورد منطقی و پرسش کند و در مقام پرسشگری جامعه را به این سمت سوق دهد که سره را از ناسره تشیخص داده و مسئولان را به پاسخگویی وادارد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا مسئولان چشم خود را به روی واقعیت های جامعه بسته اند گفت: متاسفانه عده ای به سهم خود قانع نیستند، غارتگری پیشه کرده اند و تصور می کنند این چهار سال دیگر تکرار نمی شود.

زاکانی با تاکید بر اینکه فساد اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد تصریح کرد: فساد در هر صورت فساد است و کم و زیاد آن فرقی ندارد، اما برای شروع باید از دانه درشت ها و افرادی که مرتکب فساد زیادتر شده اند آغاز کرد نه اینکه تخم مرغ دزدها را محاکمه و با کلان دزدها کاری نداشت.

وی با اشاره به اختلاس بیش از هشت هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: پول و سرمایه نزدیک به یک میلیون نفر از فرهنگیانی که با سختی و معیشت زندگی می کنند به چند ده عدد آدم داده می شود که فقط یک فقره از آنها مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان از این صندوق پول گرفته است و بعد ببینید این پول ها در کدام انتخابات و ستادهای انتخاباتی و کجا هزینه می شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: عمل فردی که هدف جدی خود را در حوزه انقلاب و انقلابی گری مبارزه با غارتگران قرار داده و با کار و کارآفرینی، اشتغال، عزت و آینده خوب ایران اسلامی را طلب کرده و عزت و امنیت ایران اسلامی را در سراسر جهان به جان می خرد انقلابی و آن فرد نیز انقلابی است.

علیرضا زاکانی همچنین اظهار داشت: مهدی هاشمی تنها برای بخش کوچکی از جرائمی که داشت محاکمه شده است.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به بخش عمده‌ای از جرائم مهدی هاشمی باقی‌مانده است؛ از این مهم به‌عنوان سؤالی مهم از قوه قضائیه نام برد و افزود: قوه قضائیه محاکمه مهدی هاشمی را تکمیل کند.

نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده ننگین کرسنت به نقش مهدی هاشمی در این پرونده اشاره و تصریح کرد: این موضوع خوب نیست که مقامات دستگاه قضایی بگویند که هفت کارتن از مدارک و آرای کرسنت در اتاق من است؛ بلکه این پرونده‌ها باید ترجمه و پیگیری شوند.

انتهای پیام

منبع: نسل شاهرود

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه