کارشناس جغرافیای سیاسی مطرح کرد::

آزادی حلب شکستی سخت برای تکفیری ها بود / منتظر شعله ور شدن درگیری در کدام مناطق باشیم؟

یک کارشناس ارشد ژئوپلیتیک گفت: پاکسازی حلب، صحنه درگیری میان داعش و ارتش سوریه را در بخش های دیگر شعله ورتر خواهد کرد.

آزادی حلب شکستی سخت برای تکفیری ها بود / منتظر شعله ور شدن درگیری در کدام مناطق باشیم؟

ایمان جمشیدپور در گفتگو با خبرنگار ۸دی شهر آزاد شده حلب را با موقعیت منحصر به فرد اقتصادی و فرهنگ برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر نیز حلب دومین شهر مهم در سوریه است.
وی با بیان اینکه این استان پایتخت تجاری و فرهنگی این کشور به شمار می‌رود، افزود: این شهر چندین‌هزار ساله به خاطر موقعیت استراتژیک بین دریا و رود فرات، از مهم‌ترین شهرهای جهان باستان محسوب می شود.
کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی با اشاره به اشغال این استان در سال ۲۰۱۲ میلادی به جبهه جنگ داخلی سوریه گفت: حال از دوران شکوه و زیبایی این شهر، خرابه ای بیش باقی نماده است.
این کارشناس مسائل سیاسی به دست و پا زدن نیروهای تکفیری برای نگه داشتن این استان اشاره و اظهار کرد: با مطالعه موارد فوق به پاسخ این سوال می رسیم که چرا نیروی های تکفیری جبهه النصره و ارتش آزاد و گروه های تروریستی تکفیری برای نگه داشتن این استان مهم به هر روشی دست زده اند؟
جمشیدپور روی دیگر استان حلب را نقش راهبردی در ارتباط دهی با سایر نقاط دانست و گفت: از یک رو حلب یک استان مهم تجاری بازرگانی و اقتصادی است و از روی دیگر چون شاهراه ارتباطی برای تروریست های تکفیری به شمار می رفت نقش بسزایی در کشور سوریه داشت.
وی با اعلام اینکه شهرها و مناطقی که در جنوب استان حلب آزاد شدند از سال ۲۰۱۲ عمدتا در دست تروریست ها و شورشیان مخالف اسد بوده، ادامه داد: حضور ارتش سوریه در این مناطق برای اولین بار در طول ۳ سال درگیری بوده که اکنون ثمره جانفشانی های آنها می بینیم.
کارشناس ارشد ژئوپلتیک نخستین نتیجه آزاد سازی شهر حلب را پیشروی ارتش سوری برشمرد و گفت: پس از آنکه با ورود روسیه، توازن قوا را  به سمت ارتش سوریه برد و سنگینی ایجاد کرد، این پیروزی می تواند به عنوان اولین پیشروی بزرگ نیروهای ارتش سوریه در مقابل تروریست های تکفیری از زمان شکل گیری بحران ایجاد شده باشد.
جمشیدپور با تاکید بر اینکه این پیروزی روحیه نیروهای طرفدار نظام سوریه را به نحوه چشمگیری افزایش داده، تصریح کرد: از نتایج پیروزی نیروهای سوری در مقابل تروریست ها و تکفیری ها افزایش روحیه و امید افزایی در بین قوای نیروهای بشار اسد می باشد گرچه نیروهای تروریست تکفیری در بخش های شرقی رود فرات و استان حلب حضور دارند.
وی با هشدار به اینکه پاکسازی  حلب، صحنه درگیری میان داعش و ارتش سوریه را در بخش های دیگر سوریه  شعله ورتر خواهد کرد، بیان داشت: باید منتظر درگیری در مناطق مرزی با ترکیه در شمال کشور باشیم تا این استان به صورت کامل در دست ارتش قرار بگیرد.
این کارشناس مسائل سیاسی نتیجه بعدی این پیروزی را کنترل مرزهای ترکیه و سوریه در بخش حلب برشمرد و خاطرنشان کرد: ایجاد یک مانع بر سر راه کمک های نظامی و تسلیحاتی ترکیه به شورشیان و تروریست ها  و مسیر اصلی تجهیز و تردد نیروهای تکفیری از سمت ترکیه نیز بسته و به پایان خواهد رسید.
جمشیدپور با بیان اینکه معادلات مربوط به آزادسازی حلب، تنها به  این نتایج ختم نخواهد شد، افزود: از دست دادن این منطقه مهم باعث می شود که نیروهای تروریست تحت حمایت ترکیه و عربستان برای حضور در مناطق  دیگر برنامه ریزی کرده و فشار های میدانی خود را در ادلب، لاذقیه و طرطوس افزایش دهند.
وی با اشاره به اینکه حلب قلب کشور سوریه بوده و از دست دادن این منطقه شکست سخت برای تروریست های تکفیری و پیروزی بزرگی برای محور مقاومت در سوریه بوده است، گفت: ارتش سوریه اکنون بعد از آزاد سازی حلب باید به فکر نگهداری از این استان باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
مجید
واقعا گردانندگان این سایت با انتشار این مصاحبه دم دستی مخاطبان خود را چه فرض کرده اند? این تحلیل...!!!!
بوی سیب
عالی بود ممنون از شما که از کارشناسان اهل فن برای گزارش و تحلیل استفاده میکنید همیشه دنبال کننده شما هستیم همیشه
در حاشیه