گزارش: فاطمه احمدی
بررسی کارنامه ۴ ساله دولت یازدهم؛

احمدی نژاد رویکردی انقلابی داشت/ افزایش نرخ بیکاری در دولت یازدهم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت : توافق هسته ای برآوردی جز وابستگی برای ایران نخواهد داشت!

احمدی نژاد رویکردی انقلابی داشت/ افزایش نرخ بیکاری در دولت یازدهم

به گزارش هشت دی ؛ عصر امروز همایشی با حضور دکتر سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «بررسی کارنامه ۴ ساله دولت » در دانشگاه گیلان برگزار شد.

وی با اشاره به پیشگامی تشکلهای دانشجویی اظهار داشت : اتفاقات دهه هشتاد در کشور تشکل های دانشجویی را متزلزل کرد و محیط فرهنگی جامعه دانشگاهی را تحت الشعاع قرار داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس روحیه نقادی را مختص دانشجویان خواند وتصریح کرد: فضای اجتماعی و سیاسی کشور نیاز ب افراد فعال و نقاد دارد. من بعد از دوران دانشجویی عضو هیچ حزب و گروه خاصی نشدم.

قاضی زاده هاشمی در خصوص نتیجه مذاکرات برجام گفت : مردم با انتخاب اقای روحانی تصمیم داشتند که موضوعات هسته ای ما با آمریکایی ها فیصله پیدا کند.

وی افزود :مذاکرات ایران با امریکا به ۱۲ سال پیش بر می گردد،  این مذاکرات ۲ سال به طول انجامید و وعده های بسیاری داده شد. آنچه در موضوع برجام واقعیت دارد این است که ما چه نگاهی به غرب داریم؟

این نماینده به خواسته غرب جهت محدود سازی ایران اشاره کرد و یاد آور شد : در برجام غربی ها به خواست خود رسیدند و طبیعی است که تعهداتشان را انجام ندهند.

قاضی زاده هاشمی به بدعهدی و بد قولی امریکا و پایبند نبودن به توافق برجام اشاره کرد و گفت : آمریکا استفاده خود را از توافقات کرده است و دیگر دلیلی برای پایبندی به قوانین دو طرفه و کمک به ایران نمی بیند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به گره خوردن مسائل کشوری در طی مذاکرات به بحث برجام متذکر شد :  توافق برجام چیزی جز وابستگی برای ایران به ارمغان نمی آورد! ما از برجام بتی ساختیم که خودمان نیز از آن میترسیم! اما آمریکا هیچ ارزشی برای آن قایل نیست و با تعویض دولت جدیدش به کلی قضیه توافق هسته ای را فراموش کرده و نمایندگان کنگره علیه ایران رای صادر می کنند.

وی به برآورده نشدن انتظارات از دولت یازدهم اشاره کرد و افزود : احمدی نژاد علیرغم نقاط منفی و مثبت در دولت خود با رویکردی انقلابی وارد کار شد و خدمات خوبی نیز در دوره نخست ارائه کرد اما دولت فعلی تمام مشکلات اعم از تحویل گرفتن کشور با تورم ۸ درصدی را به دولت قبل نسبت می دهد که نوعی بهانه تراشی است.

قاضی زاده هاشمی دوران کدخدایی آمریکا را رو به پایان خواند و گفت : ما باید به ظرفیت های خود متکی باشیم و هویت و فرهنگ خود را با اتکا به سرمایه های داخلی بسازیم.

وی  گفت : خواسته و دغدغه نمایندگان توجه به اشتغال جوانان است اما متاسفانه نرخ بیکاری در این دولت افزایش یافته است و ممکن است روزی در آینده به سونامی ارتش بیکاران بر بخوریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان متذکر شد : نباید نمایندگان آدرس اشتباه به مردم بدهند و.واقعیت های جامعه را جور دیگری جلوه دهند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه