حسن عباسی در دانشگاه تهران:

قانون داماتو در دولت سازندگی تصویب شد/ حسن روحانی می‌خواست ریاست جمهوری هاشمی را مادام العمر کند

عباسی گفت: قانون داماتو در دولت سازندگی تصویب شد و آقایان آن روز مسئله‌شان این بود که ریاست جمهوری هاشمی را مادام‌العمر کنند.

قانون داماتو در دولت سازندگی تصویب شد/ حسن روحانی می‌خواست ریاست جمهوری هاشمی را مادام العمر کند

به گزارش ۸دی، حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین امروز در مراسم روز دانشجوی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران، با عذرخواهی از تاخیر برای حضور در مراسم گفت: اقای رییس جمهور امروز باز هم از بنده شکایت کردند. اقای رییس جمهور؛ افتضاح شکایت های تو دیگر در امده و این نشان می دهد که عصبانی‌ترین دولت، دولت فعلی است.

 

وی افزود: مهمترین کاری که رئیس جمهور حقوقدان مملکت انجام می دهد این است که برای قوه قضائیه کار می تراشد. طبیعتا باید این مسئله اشتغال زیادی را در کشور ایجاد کرده باشد؛ یک معاونتی به نام معاونت حقوقی ریاست جمهوری تشکیل شده که خیلی کار دارند. باید هر روز از صحبت های ما مطلب دربیاورند و شکایت کنند و این خودش نوعی اشتغالزایی است.

عباسی بیان داشت: یکی دیگر از اشتغال آفرینی های آقای رئیس جمهور حقوقدان، این است که برای قوه قضائیه در مدیریت کارکنان دولت و در بخش های دیگر آن برای قضاتی که باید پرونده ها را بررسی کنند، این مسئله را به وجود می آورد. من قول داده بودم با توجه به پرونده یک ماه پیش، این مسئله را رسانه ای نکنم؛ چون مسئولان معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری آنجا در دادگاه بودند و قاضی از بنده خواست که این موضوع را بازگو نکنم، اما اکنون با توجه به اینکه نهاد ریاست جمهوری خودش پا می گذارد روی دم ما، عرض می کنم؛ اقای  رئیس جمهور برای مذاکراتی که با اجنبی انجام داده اید ۴۱ هزار صفحه سند تحویل قوه قضائیه دادیم و قوه قضائیه از بنده درخواست کرد که این حرف را نزنم.

 

رئیس اندیشکده یقین تصریح کرد: تاوانی که دادیم این بود که قانون داماتو دوباره تمدید شد و ما دلواپسان درست می گفتیم؛ نه اجنبی پرستان کدخدا پرست.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: آقای رئیس جمهور؛ افتضاح شکایت های دیگر شما درآمده است؛ بستن دهان ها و شکستن قلم ها. آمریکا رئیس جمهور ما را وادار کرد امروز بیاید در دانشگاه تهران و بگوید آمریکا دیگر قابل اعتماد نیست؛ افتخار به شما جوانان ایرانی که رئیس جمهور را برگرداندید به شعارهای انقلاب. افتخار بر شما جوانان انقلابی برای بازگشت رئیس جمهور مملکت به شعار «مرگ بر آمریکا».

 

عباسی یادآور شد: ما افتخار می کنیم که در سه سال دولت لیبرال، رئیس جمهور مملکت را با ده ها شکایتی که از ما کرد، به جایی رساندیم که امروز دیگر کسی در مملکت نیست که بگوید آمریکا قابل اعتماد است. امروز همه نظام یکپارچه معتقد است که براساس قانون داماتو آمریکا از پشت چنان به لیبرال ها و آمریکاپرستان وطنی از جمله به شخص رئیس جمهور خنجر زد که قبلا به پشت رئیس جمهور دولت اصلاحات زده بود.

 

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: امروز که دیگر تشت بی آبرویی سازش کاری از بالا به زمین افتاده، افتخار می کنم که در راه بی آبرو کردن لیبرال های غرب پرست و کدخدا پرست جانم را بدهم.

 

وی بیان داشت: جناب آقای دادستان محترم تهران؛ عنایت داشته باشید سکوت رادیویی و سکوت رسانه ای ما دیگر شکسته شد. آقای رئیس جمهور نمی خواهد دست از شکایت بازی و بستن دهان ها و شکستن قلم ها بردارد و من هم با اسناد و مدارکم به دو قوه این مملکت که پاسخ ندارند بدهند مراجعه می کنم؛ فقط شکایت؛ فقط بستن؛ فقط گرفتن.

عباسی افزود: امروز شانزدهم آذر است و با گذشت بیش از ۵۰ سال هنوز هم جوانان این مملکت در مقابل غربی ها می ایستند. آن روز در دانشکده فنی سه جوان دانشجوی ما در مقابل پای نیکسون و در مقابل پای جناح آمریکاگراها ذبح شدند.آنها در نظام سلطنت پهلوی به دنبال این بودند که دهان ها را ببندند تا اتفاقی بیفتد و آن اتفاق این باشد که ریشه ایالت متحده در این خصوص تقویت شود؛ ما دوباره برگشتیم به آن شرایط.

وی گفت: می خواهند کاری کنند که ریشه آمریکا در مملکت نهادینه شود و آمریکا و لیبرالیسمی که از در بیرون انداختیم، از پنجره وارد می شوند. این وضعیت مجددا به ما نشان می دهد که ماجرای ۱۶ آذر بعد از این قرن همچنان زنده است.

عباسی در ادامه گفت: بعد از گذشت سه سال که مجموعه حکومت به حرف ما می رسد که قانون داماتو که در دولت شخص آقای هاشمی یعنی بیست سال پیش تصویب شد و همه چیز ما را به سخره گرفتند و آقایانی که آن روز در زمان دولت آقای هاشمی کنار دست آقای هاشمی بودند یعنی همین آقای روحانی، مهاجرانی و عبدالله نوری در سال ۱۳۷۵ به جای اینکه با قانون داماتویی که آمریکا تصویب کرده بود علیه ایران مبارزه کنند مسئله شان این بود که ریاست جمهوری آقای هاشمی که داشت تمام می شد آن را مادام العمر کنند به دنبال این بود آقای روحانی چه طور به دنبال این بود که ریاست جمهوری آقای هاشمی را مادام العمر کنند.

 

وی ادامه داد: برجام لکه ننگی است که بر تاریخ مملکت نشسته است. امروز قرارداد ننگینی به نام کسی که در کسوت روحانیت بود، ثبت شد که از ترکمنچای هم بدتر است.
عباسی خطاب به املی لاریجانی گفت: برای حفظ جایگاه روحانیت و جایگاه نهاد ریاست جمهوری، شخص جنابعالی باید روحانی را به دادگاه بکشید؛ رییس جمهور بی ادبی که ۴۹ تهمت و بی ادبی را حواله مخالفانش کرد.
رئیس اندیشکده یقین در پایان این بخش از سخنانش، با  کنایه به دولت گفت: هفته دیگر هم یک احضاریه برای همین بخش از صحبت هایم می آید.

 

وی در ادامه با بیان اینکه من کاسب تحریمم یا برادر و اطرافیان رییس جمهور، گفت: همین آقایان ظریف، عراقچی، لاریجانی و روحانی به حرف کارشناسان گوش می کردند و امروز مضحکه شبکه های اجتماعی و جوانان شده اند. آمریکای حقیقی این است که هرچه بیشتر مجیزش را بگویی، بیشتر پشت پا میزند.
عباسی خاطرنشان کرد: آنها که دکترایشان را از انگلیس گرفتند، این مصیبت را برای مملکت آوردند. یادتان باشد هیچ گاه به فارع التحصیلان انگلیسی و امریکایی اعتماد نکنید، حتی اگر در کسوت روحانیت بودند.

 

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه اگر هزار بار دیگر روحانی مرا به دستگاه قضا بکشاند، من باز هم میگویم که نگران مسئله نفوذ هستم، گفت: رئیس جمهور بی تدبیر و ناامید و بی ادب از من شکایت کرد و من هم هیچ امیدی جز خدا ندارم.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: فردی ۲۰ سال به دروغ خودش را دکتر حسن روحانی جا میزند و حالا من را به دادگاه می کشاند و در عوض من نیز وی را در دادگاه افکار عمومی محاکمه میکنم.جوان ایرانی اقای روحانی قائل به ادامه انقلاب نیست.

 

عباسی خطاب به روحانی که امروز در دانشگاه تهران گفت ما همه اتقلابی هستیم، خاطرنشان کرد: اقای روحانی؛ پس عمه من بود که می‌گفت انقلاب ۶ ماه، انقلاب ۳ سال؛ نه ۳۷ سال! ایا حرف امروزت با حرف دیروزت یکی است؟ بسیجی سازشکار است؟ روبروی رهبر می ایستد؟
رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: تکبر جنابعالی کار برایتان درست کرده؛ شما تندخوترین و عصبانی ترین رییس جمهور تاریخ کشور هستید. روحانی ۴۹ فحش داد که حق خودش و اطرافیانش بود. چهار سال گذشته و هنوز در چگونگی اعدام بابک زنجانی مانده اند.
وی خطاب به املی لاریجانی،گفت: مرد حسابی؛ یه کم شجاعت داشته باش! ای کاش رئیس دستگاه قضا اقای منتظری بود ؛ فرد شجاعی که با حرفهایش دل ادم خنک میشد.

 

عباسی با بیان این که آقای روحانی ۲۰ سال پیش به دنبال مادام العمر کردن دولت هاشمی رفسنجانی بود تصریح کرد: وزیر ارشاد همیشه در حجله یعنی آقای مهاجرانی که امروز به انگلیس پناهنده شده نیز به دنبال مادام العمر کردن دولت هاشمی بود.

 

کارشناسی مسائل سیاسی  در ادامه افزود: امروز دموکرات هایی که ادعای دموکرات خواهی در ایران دارند خود را استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می دانند و مدعی دموکراتیزه کردن این کشور هستند ببینید پشت سر چه کسانی و زیر بیرق چه کسانی سینه می زنند این ها  ادعای دموکراسی هر کس یک راس و گردش نخبگان را دارند اما همواره برای دیکتاتوری نهاد ریاست جمهوری و مادام العمر کردن ریاست جمهوری برخی در این مملکت تلاش کردند.

 

وی بیان داشت: لیبرال ها در مملکت بی آبروتر از این هستند که به مبانی نظری خودشان در لیبرال دموکراسی اعتقاد داشته باشند.

 

عباسی خطاب به دانشجویان حاضر در این مراسم گفت: جوان دانشجو مبادا ماجرای پاییز ۱۳۷۵ و تلاش اقای روحانی برای مادام العمر کردن ریاست جمهوری آقای هاشمی فراموش شود باید این مسئله را در دهن هر چه لیبرال دموکرات است زد. ( پس از  این گفته حسن عباسی شعار مکرر مرگ بر دیکتاتور از سوی دانشجویان فضای سالن را پر کرده بود)

 

کارشناسی مسائل سیاسی  در بخش دیگری از سخنانش با طرح این پرسش که چرا زمانی که پرونده هسته ای را این گونه برجسته و اعلام کردید به حفرمان گوش ندادید یادآور شد: بارها اعلام کردیم که می بازیم و مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود ما ۸ بار با آمریکایی ها پای میز مذاکره رفتیم و هر ۸ بار ضربه خوردیم چرا هست و نیست هسته ای را بردید در پای میز مذاکره گذاشتید که امروز بگویید هر مقابله ای را صورت می دهید؟ دیدید به حرف ما رسیدید؟

 

وی با بیان این که تاکنون قلم ها شکسته و زبان ها بریده شدند تصریح کرد: چرا آقای روحانی می ترسد که ما این حرف ها را بزنیم که به دانشجویان در سراسر کشور ابلاغ می کند که جلوی این سخنرانی ها گرفته شود.

 

کارشناسی مسائل سیاسی  در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برجام گفت: اصل مسئله نباید فراموش شود لکه ننگی که در تاریخ این مملکت نشست به تعبیر مرحوم شریعتی هیچ روحانی و عالم دینی زیر هیچ قرارداد استعماری را امضا نمی کند و برای اولین بار در تاریخ روحانیت شیعه کسی که در کثرت روحانیت بود قرارداد ننگینی به نام برجام را امضا کرد که به نام او ثبت شد و این قرارداد ننگین از ترکمانچای بدتر بود .

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه