جمع‌آوری ۵۰ رشته دام غیرقانونی در آستانه‌اشرفیه

۵۰ رشته دام هوایی صید غیرمجاز پرندگان و یک قبضه اسلحه شکاری توسط یگان حفاظت محیط‌زیست اداره آستانه‌اشرفیه کشف و ضبط شد.

جمع‌آوری ۵۰ رشته دام غیرقانونی در آستانه‌اشرفیه

به گزارش ۸دی، رئیس اداره محیط‌زیست آستانه‌اشرفیه در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر؛ با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به فصل مهاجرت پرندگان و شیوع بیماری آنفولانزای حاد پرندگان در سراسر کشور و همین‌طور در راستای اعلام ممنوعیت شکار پرندگان از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست، مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست اداره آستانه‌اشرفیه به‌طور شبانه‌روزی تمام حوزه تحت مدیریت این شهرستان را پایش نموده و طی گشت و کنترل در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ رشته دام هوایی غیرقانونی و یک قبضه اسلحه را کشف و ضبط کردند.

ابراهیم غلامی با اشاره به رهاسازی دو قطعه سار گرفتارشده در دام افزود: پرونده حقوقی متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

وی گفت: فصل شکار از مهرماه آغاز و تا پایان بهمن‌ماه سال جاری ادامه داشت که به دلیل شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

گفتنی است سار پرنده‌ای است پر سروصدا و خودنما با پروازی سریع و مستقیم. سار از راسته گنجشک‌سانان است. طول بدن این پرنده ۲۱ سانتی‌متر است. زیستگاه این‌گونه در جنگل‌ها، روستاها، علفزارها و نی‌زارها است و به‌صورت گروهی زندگی می‌کنند.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه