انزلی‎چی‎ها در تختی باج نمی‎دهند؛

ملوان صدر نشین در لیگ دسته اول شد

ملوان با پیروزی در دیدار برابر خیبر خرم آباد توانست خود را به صدر جدول رده بندی لیگ دسته اول فوتبال ایران برساند، صدرنشینی که با یک پیروزی شیرین خانگی دیگر همراه بود.

ملوان صدر نشین در لیگ دسته اول شد

به گزارش ۸دی، ملوانان که پس از کش و قوس های فراوان در نهایت نتوانستند در لیگ برتر ماندگار شوند این روزها به عنوان یکی از تیم های بالانشین جدول رده بندی، خود را تثبیت کردند و امروز نیز با پیروزی در سیزدهمین دیدار خود، بر صدر جدول ایستادند. ادامه مدعی ماندن ملوانان با حضور محمد مایلی کهن روی نیمکت این تیم، باز هم روال کار کردن این مربی باتجربه با جوانان را یادآوری می کند. مایلی کهن که در ابتدای فصل تغییرات فراوانی را در تیمش به وجود آورد، این روزها با جوانانی که در اختیار دارد در بازی ها حضور پیدا می کند و موفق به برتری می شود.

نکته جالب درباره ملوان امسال این است که جوانان مایلی کهن موفق شدند یک بار دیگر ورزشگاه تختی انزلی را تبدیل به همان ورزشگاه مخوفی کنند که یقه تمام تیم ها را می گرفت. آنها ۷ بار در ورزشگاه تختی به میدان رفتند که در این میان توانستند به شش پیروزی و یک تساوی دست پیدا کنند، بسیاری از مدعیان حضور در لیگ برتر مانند اکسین البرز، سپیدرود رشت و نساجی مازندران نتوانستند در انزلی از سد ملوان بگذرند و بازی خود را به این تیم واگذار کردند.

ملوانی ها در بازی های این فصل به ۸ پیروزی، ۳ تساوی و ۲ شکست و در مجموع ۲۷ امتیاز دست پیدا کردند که در این میان ۱۹ امتیاز آن را موفق شدند در انزلی به دست بیاورند. هر آنچه که هست ملوانان و محمد مایلی کهن عزم خود را برای حضور در لیگ برتر جزم کرده اند و به دنبال این هستند تا با ادامه تحکم خود در انزلی، فرصت کسب امتیازی را از دست ندهند و در نهایت به عنوان یکی از دو تیم لیگ دسته اولی به لیگ برتر برسند.

هرچند انزلی چی ها خارج از خانه نیز متعادل عمل کردند، آنها از ۶ دیدار خارج از خانه توانستند به ۲ پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست دست پیدا کنند.

محمد مایلی‌کهن پس از پیروزی ۲ بر یک مقابل خیبرخرم آباد در نشست خبری گفت: قبل از شروع صحبت‌هایم باید از تماشاگران مهربان و دوست داشتنی‌مان تشکر کنم.

آنها به ریش سفید ما احترام گذاشتند و امروز بهتر از هر روز دیگر تا اخرین لحظه نشستند و از بازی لذت بردند. عزیزان تیم خیبر خرم آباد هم خیلی پرتلاش ظاهر شدند.

تیمی دونده بودند که در نیمه اول موقعیت کمی برای گلزنی داشته باشیم. پرس شدیدی روی تیم ما انجام داده بودند.

با وجود اینکه فوتبال ما تکضرب و روی زمین بود عرصه را به ما تنگ کرده بودند در نیمه دوم با تحلیل جسمانی حریف وضعیت ما بهتر شد. این برد ۳ امتیازی برای ما ۶ امتیاز ارزش داشت و این برد را به همه هواداران خوب ملوان تقدیم می‌کنم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و باید همه باهمکاری کنیم و سعه‌صدر داشته باشیم.

وی ادامه داد: سه روز بخاطر بیماری بالای سر تیم نبودم  با محبت دکتر وضعیتم بهتر شد. اهل آمپول نیستم اما دوسه آمپول زدم و رسیدم. همکارانم می‌گفتند تیم ما خوب تمرین کرده است. روند تیمی ما همیشه نمی‌تواند یکنواخت باشد. مقابل فجرسپاسی بد بازی کردیم. همه تیم‌ها در جریان بازی‌ها در یکی دو مسابقه نمی‌تواند مثل گذشته‌اش باشد. امروز هم قبول دارم شانس گلزنی ما کمتر بود.

سرمربی ملوان در مورد چمن ورزشگاه تختی انزلی گفت: به من گفتند باید کود می‌ریختیم و به چمن خاک و کود داده بودند که یکسری چاله ها را پر کرده بودند ولی یکسری شن وجود داشت که توپ می‌پرید و دروازه‌بان‌ها بعد از گرم کردن این مساله را گفتند و ما هم از زحمتکشان ورزشگاه خواستیم که در نقاط دروازه‌ این شرایط را ترمیم کنند. ۲۰ تا ۲۵ روز تا بازی بعدی ما فاصله است و تا آن زمان وضعیت چمن بهتر خواهد شد.

مایلی‌کهن درمورد پرچم کمک داور بعد از گل دوم ملوان گفت: کمک داور همان صحنه اول را گل گرفته بود اما سرعت اتفاقات زیاد بود. به هر حال بازهم می‌توان فیلم را بازبینی کرد. بازی با تراکتورسازی بعدش گفتند که دو پنالتی ما دیده نشد. یکی از پنالتی‌ها کاملا مشخص بود دروازه‌بان تراکتورسازی بازیکن ما را هل داد.

کارشناسان گفتند ۲ پنالتی ما گرفته نشد. با این حال بعد از بازی از داور عذرخواهی کردم و گفتم اگر به شما پرخاش کردند معذرت می‌خواهم.

وی در مورد وضعیت تیم خیبر گفت: تیم خیبر اصلا خسته نمی شد و تیمی دونده و پرتلاش بود. حقدوست سرمربی تیم هم شاگرد خودم بوده است و این تیم می‌تواند برای هر حریفی خطرناک باشد.

منبع: ورزش سه و باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه