مردم کوفه برای فرار از گزینه نظامی و تحریمِ یزید، حسین(ع) را کشتند

عضو مجلس خبرگان رهبری: مردم کوفه به این نتیجه رسیدند که اگر بخواهند از گزینه نظامی یزید به دور باشند و مشکل معیشتی بر آنها تحمیل نشود باید حسین(ع) را بکشند.

مردم کوفه برای فرار از گزینه نظامی و تحریمِ یزید، حسین(ع) را کشتند

به گزارش۸دی نیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع هیئات مذهبی مشهد در حرم مطهر رضوی، گفت: اینکه ائمه بر بزرگداشت روز اربعین اصرار دارند برای این است که مردم در روز اربعین توجه بکنند به آنچه که در این چهل روز بر سر خاندان پیامبر(ص) آمده است.
وی با بیان اینکه در این چهل روز دو جریان در کنار یکدیگر قرار داشتند، افزود: جریان اول جریان مقاومت خاندان اهل بیت(ع) در برابر فشار دشمن و جریان دیگر جریان قساوت و درندگی دشمنان اسلام.
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: آنچه بر سر اهل بیت(س) در طی چهل روز از روز عاشورا تا اربعین آمد از بسیاری از جنایات در طول تاریخ بی‌سابقه‌تر است.
وی عنوان کرد: اگر مسلمانان در عین انجام واجبات و ترک محرمات از مسیر ولایت دور شوند، در نهایت با دشمنان اسلام و کفار یهود هم‌دست می‌شوند. همچنان که در جریان کربلا و طی این چهل روز کفار صدر اسلام با مسلمانان پشت کرده به ولایت و یهودیان هم راستا و متحد شدند.
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه اگر امت روزی از ولایت دست بکشند، در عین مسلمانی با کفر و استکبار هم مسیر می‌شوند، تصریح کرد: هر جریانی که در کشور ما به ولایت پشت کرد نتیجه‌اش هم‌دستی با یهود و منافق و استکبار شد، نمونه روشن این اتفاق در سال ۸۸ افتاد.
وی ابراز کرد: تمام جریان عزاداری بر حسین(ع) مقدمه بصیرت‌افزایی ما در مورد ولایت و نقش آن است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم بدانید اگر قرار باشد برای توسعه اقتصادی خود، برای فرار از مشکلات اقتصادی و برای داشتن یک زندگی راحت با دشمنان خداوند دست بدهید، دشمنان به این موضوع راضی نمی‌شوند، همچنان که در جریان شهادت امام حسین(ع) مردم کوفه از ترس از یزید و فشار اقتصادی او به آنها و گزینه نظامی مردم برای راضی نگه داشتن یزید به جنگ حسین(ع) رفتند، همان حسینی که ۱۲ هزار نامه برای او نوشتند و او را دعوت کردند، اما برای فرار از مشکلات اقتصادی سر او را قطع کردند.
وی تأکید کرد: مردم کوفه به این نتیجه رسیدند که اگر بخواهند از گزینه نظامی یزید به دور باشند و مشکل معیشتی بر آنها تحمیل نشود باید حسین(ع) را بکشند.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: امروز دنیای کفر از اسلام سیلی خورده، دشمنان اسلام به این راضی نمی‌شوند که ما با اسرائیل بسازیم یا موشک نداشته باشیم، دشمن با عقب‌نشینی ما به دنبال این می‌رود که اسلام را و ولایت را به دست خود ما براندازی کند. پشت کردن به ولایت عاقبتی جز کشته شدن ولی زمان ندارد. این درس اربعین است.
وی یادآور شد: دختر امام حسین(ع) را در این چهل روز شلاق زدند اما هرگز نگفت نزنید، آنها این طور دشمن را خفیف کردند. تو چه طور در برابر یک تحریم جا زده‌ای، امام حسین مگر دیگر چه طور باید به ما درس مقاومت بدهد، حسین(ع) فرزند چهارساله‌اش را زیر ضربات شلاق دشمن قرار داده تا به من و تو درس مقاومت در برابر دشمن بدهد./صبح توس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه