وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه‌اشرفیه:

طرفداران دولت نیز کابینه را ضعیف می‌دانستند/دولت علی‌ رغم میل خود در برکناری وزیر پیش‌دستی کرد

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت علی‌رغم میل خود در برکناری وزیر پیش‌دستی کرد.

طرفداران دولت نیز کابینه را ضعیف می‌دانستند/دولت علی‌ رغم میل خود در برکناری وزیر پیش‌دستی کرد

به گزارش ۸دی، به نقل از آستان‌خبر؛ سید محمد حسینی در حاشیه سفر به آستانه‌اشرفیه در جمع خبرنگاران با اشاره به استعفای سه وزیر آموزش‌وپرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اینکه در کابینه تغییراتی ایجاد شود همه بر آن اتفاق‌نظر دارند، حتی حامیان دولت نیز این نکته را گفتند که باید تغییرات انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه در جابجایی وزرا تمامی این موارد استعفا نبودند گفت: این‌طور نبود که تنها یک طیف سیاسی در کشور خواهان تغییر و تحول باشد بلکه خود طرفداران دولت نیز کابینه را ضعیف می‌دانستند و خواهان تغییرات در دولت بودند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اینکه اولویت با این سه وزارت‌خانه بوده یا خیر بحث دیگری است که برخی مباحث اقتصادی را مهم‌تر می‌دانند و وزارتخانه‌هایی همچون کار، صنعت، معدن و تجارت و نفت را مهم‌تر می‌دانند و خواهان توجه بیشتر به این بخش بودند تا خدماتی در کشور صورت گیرد که برای مردم نیز ملموس باشد.

وی با اشاره به اینکه تغییر این سه وزیر برای دولت ناگزیر بود بیان کرد: معلمان، فرهنگیان، هنرمندان و ورزشکاران راضی از وضع موجود نبودند و با توجه به مشکلی که در صندوق ذخیره فرهنگیان پیش‌آمده بود مجلس رأی به استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش داده و وزیر عزل می‌شد و دولت در برکناری وزیر پیش‌دستی کرد هرچند به نظر می‌رسید که تمایلی به تغییر نداشت ولی این کار را از روی ناچاری انجام داد.

حسینی بابیان اینکه کشور مدیران و نیروهای مستعد فراوانی دارد گفت: بنا نبود جایگزین وزرای عزل شده کسانی باشند که در فتنه سال ۱۳۸۸ دخیل بوده و مشکلاتی داشتند که مجلس نیز در گذشته به این‌ها رأی اعتماد نداد ولی حالا این افراد دوباره معرفی شدند و این در حالی است که کشور مدیران و نیروهای مستعد فراوانی دارد و اینکه اصرار بر این سه نفر باشد قابل‌قبول نبوده و جای بحث دارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه